Haken voor Somalie |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Tante Jan ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 14 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 520 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29 Augustus 2011 om 22:13 |
Gelezen op Facebook:
De Oostenrijkse Elisabeth heeft een mooie actie opgezet: een Granny Square Actie voor Somalië. Op haar site www.nadelspiel.com staat een patroon van een granny square gebaseerd op een Afrikaanse bloem. Elisabeth wil zoveel van deze granny squares verzamelen om dekens mee te maken. Deze dekens worden verkocht en de opbrengst gaat naar Somalië. In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland worden al volop grannies gehaakt. Wil jij ook meedoen? Dat kan! Jeanet Jaffari van Atelier Jaffari verzamelt in Nederland de grannies voor deze mooie actie. Zij heeft ook een Nederlandse vertaling van het patroon gemaakt dat je kunt aanvragen door te mailen naar jaffari@zeelandnet.nl. De gehaakte grannies kun je tot 30 september a.s. opsturen naar: Atelier Jaffari, t.a.v. Jeanet Jaffari, Markt 1, 4341 EP Arnemuiden |
|
Blessed to be a blessing
|
|
![]() |
|
elizabethh ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 03 Januari 2011 Status: Offline Points: 588 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik las het nieuws ook op de blog van Annemarie. Ik ben van plan ook mee te doen. Het is natuurlijk maar 5 weken, maar alle kleine beetjes helpen. Het idee dat je op deze manier andere mensen in zulke moeilijke leefomstandigheden kunt helpen, spreekt me erg aan!
|
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Dat moet mij ook wel lukken. Als iedereen een beetje doet, dan komt het wel goed!
Helpen jullie het me onthouden? Mijn hoofd is net een zeef op dit moment... |
|
![]() |
|
Creajann ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 23 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 83 |
Op deze site staat ook hoe je kunt haken voor Somalië http://www.zeelandnet.nl/weblog/data/brei/
Liefs Jann |
|
![]() |
|
elizabethh ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 03 Januari 2011 Status: Offline Points: 588 |
Dit is mijn eerste square voor Somalië. Ik heb een klein beetje last van het "bobbelen" van de bloem, die lijkt net iets te ruim. Hebben jullie dat ook? Groetjes, Elizabeth |
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Heb 'm nog niet geprobeerd. Heb nog geen katoentjes bij elkaar gezocht...
@ Elizabeth: hoe groot wordt de square bij jou? Dan probeer ik die maat ook een beetje te bereiken... |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23714 |
Haakwerk bobbelt soms een beetje, dat is het aardige ervan. In een hele deken lijkt het dan net een veld echte bloemen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mijn vierkantjes zijn 10 bij 10. In de "instructies" staat ook dat ze ongeveer 10 of 11 cm moeten worden in het vierkant...
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |