Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon gehaakte Princess Kate Sjaal :)

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 9>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 08:23
Jips: Jouw spelden, zijn dat eigenlijk gewone veiligheidsspelden?
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 10:03
Ik zie deze zoveel voorbij komen, dat ik er misschien toch aan ga beginnen. Bedankt voor het patroon!
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 10:25
Jips weet jij wat de afmetingen van de sjaal zijn zonder ruffle?
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 12:32
Oh nee... ik ging vandaag dus nog donker paarse wol halen, maar ze hadden hem niet meer...

NU sta ik in twijfel,
verder werken en hopen dat er binnenkort paarse is,
of terug alles uit trekken
of er een ruffle in andere kleur rondzetten, maar welke kleur dan he...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 12:36
Het zijn van die grote spelden waar je een kilt (Schotse rok) mee dichtspeldt.

Ik zou gewoon wachten op donkerpaars en anders het kleur- en badnummer hier opgeven. Er zijn vast wel hobbydozen die er wat van hebben liggen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 13:27
Wil hier anders wel even kijken, maar qua verzending is het handiger dat een Belgische dame even kijkt, denk ik... Jij woont in Belgie, toch?
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 13:40
hoi wen als jij de nummers opgeeft van het paars kan ik je
misschien wel helpen ik heb 2 soorten paars de donkere en
de iets lichtere ;de donkere ben ik nu mee bezig,maar ik
heb er 5 gekocht dus ik heb wel een overschotje

het is er wel van de wibra
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 13:55
Vraagje....niet dat ik al zover ben maar wel een dezer dagen en vroeg me af hoe het met de rand zit, je haakt stokjes rondom maar aan de zijkanten heb je een soort van lussen(toch???), haak je daar dan 1 stokje in of meerdere???
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 14:07

Wen370: Er zijn kiltspelden met 3 oogjes:
http://www.brocanteroosjes.nl/a-15907879/brochespeldjes-plak -ringen/br-004-kilt-brochespeld-met-3-oogjes
en met 6 oogjes
http://www.brocanteroosjes.nl/a-12047674/brochespeldjes-plak -ringen/br-005-kilt-brochespeld-met-6-oogjes
en je kunt deze gebruiken om een zelf gehaakte bloem oid op te bevestigen
http://www.brocanteroosjes.nl/a-17579456/brochespeldjes-plak -ringen/br-002-2-brochespeldjes-32mm  

Je kunt ook bijv. bij Zeeman of de Wibra bij de haaraccesoires kijken. Daar hangen van die mooie bloemen en daar zit vaak een haarelastiek aan EN een brochespeld. Daar heb ik er ook een paar van voor op mijn sjaals. Staat super gaaf!

JoJo: Je maakt hem zelf op maat door alsmaar door te haken en iedere toer te meerderen. Dus lastig antwoord daarop geven. Of wil je weten wat het formaat van mijn sjaal is op basis van 44 toeren zonder ruffle?

Smimske: Klopt! Ik heb in het 3dubbele stokje geloof ik 3 stokjes gehaakt en in de 4 lossen 2. Je moet zelf even opletten dat het een rij wordt zoals een rij gewone stokjes, zodat je daar goed de ruffle op kunt haken

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 14:39
anders moet je eens kijken bij het haak patroon van drops
zij legen het er ook goed uit maar ze hebben het daar over
3toeren ruffle.
want deze heb ik ook afgeprint
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 14:45

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Misschien ga ik m'n gebreide variant maar gewoon uithalen. Haken is toch meer mijn ding... 

ik ben aan alle 2 bezig Ieke het breien is rood en de gehaakte sjaal is paars . Ik weet niet wanneer ze af zullen zijn , maar ik doe dapper verder . De rode is voor men dochter .

In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Hetteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 November 2007
Locatie: Uithuizen
Status: Offline
Points: 3767
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hetteke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 14:50
Welke bedoel jij bij drops ladyken.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 14:56
Het patroon is van Drops en staat HIER 
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 15:17
bedankt jips jij was iets vlugger om te reageren
Back to Top
Hetteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 November 2007
Locatie: Uithuizen
Status: Offline
Points: 3767
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hetteke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 15:17
Ik heb hem opgeslagen bedankt Jips
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 15:34
Weet je wat er bij dat patroon van drops staat:


" - Elke vrouw zou een selectie omslagdoeken voor elke gelegenheid moeten hebben... Deze model kan snel één van de favorieten worden!"

Whaha... hier herken ik toch wel bepaalde personen in ;)

Niemand in het bijzonder hoor
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 15:43
mijne komt van zeeman, maar toch bedankt!

Ik dacht gewoon zelf een bloem te haken en er met een speld op te bevestigen.
Bedankt voor de link Jips, ga eens wat zoeken of ze die 3e soort ook in België verkopen, want ben idd van België.
Ik zal gewoon maar afwachten voor die wol tot hij binnen komt, heb nog wit, zwart en rood gekocht om zoeen omslagdoek mee te maken, nog keuze genoeg voor de moment.

Ook hele mooie gemêleerde wol waar ik daarnet aan begonnen ben in een kinderponcho...
( nu ga ik mijn kinderen van school halen se)
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 18:38
Heb ze toch maar besteld bij de mevrouw van wie je de link gaf, jips.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 18:50

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Weet je wat er bij dat patroon van drops staat:


" - Elke vrouw zou een selectie omslagdoeken voor elke gelegenheid moeten hebben... Deze model kan snel één van de favorieten worden!"

Whaha... hier herken ik toch wel bepaalde personen in ;)

Niemand in het bijzonder hoor

Ooooooooo Ieke, ik herken mezelf daar helemaal niet in     

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 18:52

Dames, de 2e Kate met bijbehorende sjaalspeld is klaar!

 

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns