Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gordijnen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bootman View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bootman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gordijnen
    Posted: 13 September 2011 om 00:06

hallo allemaal,

ik ben op zoek naar iemand die goed (of redelijk) kan naaien (regio rotterdam.)

ik heb pas een boot gekocht, en de kussens en gordijnen zijn aan nieuwe bekleding toe

geld is schaars bij mij,(net een boot gekocht) daarom bied ik aan: klusjes man, in bezit van veel gereedschap zoals een zware boor die in het hardste beton komt, kennis van electra, kasten in elkaar zetten, verven, behangen en nog veel meer.

dus ben je in het bezit van een goede naaimachine en tijd en zin, en ook nog een paar klussen die al die tijd zijn blijven liggen, dan kunnen we mischien tot een overeenkomst komen.

ik dacht aan 1 uur van jouw tegenover 1 uur van mij of zoiets.

bij interese kun je een mail sturen

dennis.brouwer@casema.nl

met vriendelijke groet

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 07:58

wat een goed ideee

ik woon helaas te ver weg maar ben ook niet zo handig met een naaimachine

succes met zoeken

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 12:32
Ik vind het ook een goed idee. Maar helaas woon ik ook te ver en ben ik geen handige gordijnenmaakster.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 12:44
is inderdaad een schitterend idee, maar ik woon in België te ver weg

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2011 om 13:31
Ik in het oosten van het land, ook niet echt in de buurt...
Back to Top
bootman View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bootman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 20:25

hallo allemaal,

ik heb zelf maar een naaimachine gekocht via mp, en de gordijnen zelf genaaid, resultaat: mooie nieuwe gordijnen! ik dacht als je een plank op maat kunt maken, dan ook een gordijn, het was iets anders maar de vergelijkingen zijn er.

nu ik toch bezig ben, en nog stof over heb, wilde ik bootkussens naaien.

schuimrubber heb ik al op maat, iemand een tip?

ik heb begrepen dad een rits erg moeilijk is, klopt dat

met vriendelijke groet.

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2011 om 22:42

nou mijn complimenten hoor!!

heel knap dat je daar aan begonnen bent

volgens mij valt dat van die ritrs wel mee Je moet alleen weten hoe je het moet doen!!

klinkt erg cliche maar is toch zo..??

al eens op youtube gekeken?

heb ik laatst ook gedaan om poppenkleertjes te naaien

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2011 om 11:03
Je zou er ook voor kunnen kiezen een grote overlap te maken en dan klitteband te gebruiken. Dit kun je vastnaaien, maar er is ook zelf plakkend klitteband
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2011 om 12:48

heb je al aan het principe van een kussensloop gedacht ??

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2011 om 13:43

Als je het echt professioneel wil doen zet je tussen de boven en onderkant een aparte strook. In die strook zet je de rits.

Je neemt 2 repen stof, iets langer als de rits plus naden en ritsinslag. Aan het begin en einde stik je die een stukje dicht. Dan zet je daar de rits verdekt tussen. Je neemt een strook die zo breed is als het tussenstuk moet worden en daar zet je het stuk met de rits tussen. Het geheel moet dan de omtrek van het kussen zijn. Daarna zet je dit aan de boven en onderkant.

Het makkelijkst om het kussen in de "sloop"te doen is het als je de rits om de hoeken laat lopen. Bij de stoffeerder doen ze dat niet. Die zetten de rits van hoek tot hoek, dan is het moeilijk om het kussen er in te krijgen, tenzij je een heel soepel kussen hebt.

Veel succes, Lida

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns