help |
Reageer ![]() |
Autheur | |
stippel ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 24 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 147 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19 September 2011 om 14:53 |
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik denk: 12 steken opzetten, 10 pennen breien, nld.11, 1st afkanten aan het begin van de nld., 2st. samenbreien aan het einde, nld.12. 10st. breien, nld. 13, 14 en 15, 16 hetzelfde als 11 en 12. Tegelijkertijd in nld. 14 de 4 middelste st. minderen zoals aangegeven, dus 2 samenbreien of afhalen overhalen, kijk naar het voorbeeld. Het kan ook zijn dat het patroon alleen de heengaande naalden aangeeft, daar lijkt het bij de minderingen nl. op, dan moet je het even anders doen. Dus 20 pennen breien. nld.21 afk. nld 22,23,24,gewoon breien enz.Verder even uitrekenen. Succes, Lida |
|
![]() |
|
stippel ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 24 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 147 |
zo lees ik hem ook maar dan kom ik niet uit. omdat ik dan de laatste 4 naalden niet meer kan doen omdat ik geen steken maar over heb. dus oftewel ik snap er helemaal niks van. het patroon geef alle naalden aan. |
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Misschien nog een poging als toevoeging van mijn kant:
Die minderingen zowel het samenbreien als de overhaling komt ook voor in het breien van sokken. Bij de overhaling "kijkt" de steek linksom en bij het samenbreien van 2 steken rechtsom. Op die manier krijg je een V-vormig neusje in het snoetje. Succes, Kamilla |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Dat klopt, had ik nog niet opgemerkt, je hebt geen steken meer over. Weer 2 opties. Je begint eerder met minderen, of je mindert niet aan de buitenkant de laatste keer. Gewoon even naar de foto van het beestje kijken hoe het er uitziet. Succes, Lida
|
|
![]() |
|
Nousje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 16 Juli 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 322 |
Het patroon klopt hoor.
12 steken opzetten, als je dan in die 4 naalden steken mindert in die 4 nld 2 steken per nld dan hou je 4 steken over. Ik heb deze nl al meerdere keren gemaakt. |
|
![]() |
|
Vanmiddag de minderingen niet geteld, want 8st. aan de zijkant plus 8 in het midden zijn er toch 16, Of hoe zit dat? We hebben er maar 12. We missen er 4. Laat je dus de zijminderingen weg? Ben benieuwd. Groetjes, Lida.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Als ik naar dit plaatje kijk zie ik geen zijminderingen, alleen die 4 in het midden. Ik zie dus zo een neusje dat er leuk uitziet. Is dit het voorbeeld, dan lijkt het mij duidelijk, is dit wat jij gebreid hebt, dan zou ik het laten. Anders moet je wachten op grotere geleerden.bv Nousje, want die heeft hem gemaakt. Ben zeer benieuwd naar het resultaat, groetjes, Lida
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
plaatje krijg ik niet te zien ,maar wat ik niet snap is dat je in de 15e pen 2 steken mindert in het midden en dat je er in de 16e evenveel overhoudt . of zie ik het nu helemaal verkeerd ??? |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
ik heb het even op de pennen gezet . Je kunt aan de zijkanten niet minderen . Ik heb in het midden geminderd en dan klopt het wel . Ik weet niet hoe groot broer konijn wordt ,maar ik vind het neusje wel erg lang als je pennen overbreit .(in verhouding dan tot de breedte ) Moet het nog opgevuld worden ??.
|
|
![]() |
|
Het konijn is redelijk groot.
Ongeveer 40 cm groot. Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp ik ga hem gewoon alleen in het midden minderen. En dan zie ik wel of het er mooi uit ziet. ![]() |
|
![]() |
|
Ik heb nu ineens wel een plaatje .Als ik de toeren tel kom ik op zeker niet op 20 Maar het is een klein lapje Je ziet het zelf snel genoeg |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |