Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hebben jullie dat nu ook

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hebben jullie dat nu ook
    Posted: 22 September 2011 om 11:28

....als ik heel veel granny's heb gemaakt zit ik zo in het haken van stokjes dat als ik een andere steek moet gaan maken, zoals bv een randje vasten, dat ik constant toch de draad omsla alsof ik een stokje moet maken.

Gelukkig is het na een aantal steken wel weer voorbij en ben ik weer gewend aan de vasten

ligt dit aan mij...ben ik een gewoonte dier die niet tegen verandering kan (hahahaha)

groetjes Karina
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 11:32
ik heb dat ook....blij dat ik niet de enige ben!!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 12:13

hihi,

dat is hier ook regelmatig het geval hoor.

Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 12:46
bij mij ook heel vaak hoor...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 13:01
Ik heb het vooral met dubbele stokjes, daar moet ik echt bij nadenken, anders wordt het toch weer een gewoon stokje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 13:02
Ja ik ook ,dat is zoals lang met de auto rijden en dan  ne keer met fiets dan heb ik ook de neiging om mijn gordel om te doen hahaha
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 14:12
Klopt helemaal. Dacht dat ik daar als enige last van heb. Ben nu met een patroon bezig waar ik steeds 2 stokjes en 2 lossen moet haken. Handig. Je moet bij allebei de draad om de naald slaan. Maar afgewisseld stokjes en vasten is soms heel veel dubbel werk. (draad omslaan en weer terug halen, insteken en weer terug want eerst de draad er nog om heen, zucht)
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 17:29
ja dat hebben we dnek ik allemaal hihi
Back to Top
R.M. View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer R.M. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 18:33
Ik ook hoor! Komt denk ik doordat je na een bepaald aantal
steken in een soort van ritme komt..
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 20:12

dat ken ik ook, even wegdromen en hup weeral het verkeerde

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 23:05
Ook hier is dat heel herkenbaar
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2011 om 09:14
Hardop tellen een-twee voor een vaste en een-twee-drie voor een stokje. Enz. Doen jullie dat ook?

wat rozengeur.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2011 om 10:47

Ja ik zei laatst nog tegen mijn zusje dat ik de tafels (zeker tot 6) uit mijn hoofd heb geleerd sinds ik haak. Ik tel altijd de hele toer door zodat ik, als ik een keer de markering vergeet ik toch weet waar ik gebleven was. Dus in iedere 3e steek 2 vasten dan tel ik 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 . Met nadruk op steeds de vierde steek want die moet in de zelfde vaste als de vaste daarvoor. Ook met breien trouwens. Meerder in elke 6e naald 7x een steek aan weerszijden. Dan schrijf ik even uitgebreid op in welke naald ik moet meerderen. Met een toerenteller is het dan makkelijker. Maar dat betekend wel dat ik eerst even goed moet rekenen. En tegenwoordig kan ik dat zonder heel lang na te denken. Hoofdrekenen was nooit mijn sterkste kant. Zo zie je maar waar haken en breien al niet goed voor is.

Las het trouwens pas in een tijdschrift. Dat een school haken en breien stimuleerde bij de kinderen. Omdat ze leren doorzetten, rekenen, geduld hebben, en het goed is voor de algemene ontwikkeling. Kijk en daar was ik het nu roerend mee eens.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2011 om 18:09
Het leuke is dat je van haken en breien iets overhoudt, terwijl je sommenschrift in de papiercontainer verdwijnt.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.387 seconden.
Lang Yarns