Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Recht of rond?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Recht of rond?
    Posted: 29 September 2011 om 14:54
Ik kan maar niet wennen aan rondbreinaalden. Dus zo gauw er "rondbreinaald" in het patroon stond, keek ik al niet meer verder. Maar eigenlijk wordt er best veel "heen en weer" gebreid op die dingen, in plaats van "rond". En dan kun je vaak ook gewone rechte naalden gebruiken.
Ik ben nu met een poncho bezig waarbij ik 149 steken op moet zetten met pen 4,5. Die passen op gewone naalden ('t is wel wat krapper, maar het gaat!), dus ik ga niet lopen knoeien. Anders brei ik zo langzaam dat ik die poncho pas aan kan als die al weer uit de mode is .....

Hoe doen jullie dat???
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 14:57

Ik brei alles op rondbreinaalden, klein of groot, heen en weer of rond, maakt mij niet uit!

Ik kan gewoon niet zo goed met die enorme naalden overweg en het voelt voor mij als vechten met een stekelvarken

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 15:10
hoi

ik brei toch ook alles op rechte naalden ik ben nu wel op
zoek naar een langere versie naalden
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 16:56
Tja, je wilt het vast niet horen , maar....op rondbreinaalden ! Zelfs lapjes van maar en paar steken heen en weer doe ik inmiddels al jaren op de korte stokkies. gewoon, omdat het ontspannener werkt.

Voor dit soort grote werk heb ik trouwens nog wel van die oude breinaalden van mijn schoonmoeder liggen ; effe een kwart meer dan een normale breinaald meen ik. Alleen of ik precies die maat heb durf ik zo niet te zeggen......
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 16:59
Pas ben ik ook eens gaan breien op rondbreinaalden en vind het wel een leuke manier van breien, maar het schiet niet op. vooral als ik 1 recht 1 averecht moet breien.
Groetjes van Jolly

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 17:33
IK heb de sjaal nu op een ronde breinaald staan heb 4 priemen gebreid en nu nog niet aangeraakt ook wel een beetje weinig tijd de keuken aan het er in richten maar die breinaalden ik ga ze op 4 priemen zetten gaat beter
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 18:47
Sinds kort op rondbreinaalden. Na het al vaak geprobeerd te hebben lukt het nu. Rustiger werken en ontspannender voor de schouders. In het begin onregelmatig, maar dat wordt ook al beter. Groetjes, Lida 
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 19:21
ik kan beide maar ik vind de rechte naalden toch het fijnst. rondbreinaald doe ik er veel langer over en dan grijp ik toch weer naar de "gewone" naalden.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 21:14
Ik ben ook niet zo'n held met rondbreinaalden. Ik probeer het wel steeds, maar grijp ook steeds weer terug naar rechte naalden. En het continentaal breien krijg ik ook maar niet onder de knie 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 21:43
Allebei evenveel. Ik heb op marktplaats wel eens langere naalden gezien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 21:47
Ik brei ook nog ouderwets op 2 naalden. Gaat me goed af.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns