Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kate-plaid

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kate-plaid
    Posted: 30 September 2011 om 11:34

Ik heb mijn Kate-sjaal trots laten zien aan een vriendin en zij vroeg toen of ik een roomwitte plaid voor over haar bank wilde haken. Zij vond het 'patroon' zo leuk.
Ha! Ik voel me heel wat nu. Gewoon stokjes haken met een dikke haaknaald... een kinderhand is snel gevuld.

Nu moet ik het vorm gaan geven. Ik had gedacht een ketting lossen te haken en daarop gelijk de stokjes. Er moet ook een ruffle omheen, dat camoufleert eventueel als de rand niet zo netjes is.
Weet iemand of dat zo kan of zie ik iets over het hoofd?

En hoeveel bollen Saskia zou ik er ongeveer voor nodig hebben? Hij moet zo groot worden als een halve Ikea-fleeceplaid. Ik heb gezegd dat ze maar 10 bollen moet kopen. Zou dat genoeg zijn? In mijn kate-sjaals ging 2,5 bol.
Ik vind het wel spannend om nu iets voor iemand anders te gaan maken!

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 11:52
Ik heb geen flauw idee, maar wel leuk dat ze dat vraagt. Het lijkt me dat het zo wel moet lukken inderdaad. Veel succes ermee.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 11:56

Meet de sjaal. Bepaal hoe groot je de plaid wil hebben kijk hoeveel dat meer is als de sjaal en dan kun je uitrekenen hoeveel je nodig hebt. Bovendien zal je vriendin zich geen buil vallen aan de prijs van het materiaal. De rest lijkt mij inderdaad zoals jij zegt wat betreft losse en stokjes. Het zal wel niet op een cm. aankomen bij de maat. Veel succes en plezier aan het haken. Laat je niet opjagen dat dreigt snel als je iets voor een ander gaat maken. Groetjes, Lida

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 12:48
Bij de ruffle bij de hoeken 2 x 3 stokjes, dan wordt het een mooie ruffle.

Je kunt de sjaal ook wegen op je keukenweegschaal na het meten. Je kunt ook 20 bol kopen, want met de kassabon kun je de overige hele bollen terugbrengen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 12:48
Wat leuk!

Met 10 bollen zul je inderdaad een heel eind komen. Voor mijn Karisma deken heb ik er ongeveer 15 gebruikt (grove schatting) en die is van het formaat 1 persoonsbed...
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 13:22

Dank jullie wel voor de reakties!

Wat meten en wegen betreft: om de één of andere manier kan ik dat niet. Mijn hoofd schiet op zwart. Lastig, ik voel het gebeuren maar ik kan het niet tegen gaan.
Ik zal het mijn man eens vragen, die blijft wat cooler dan ik.

Magtelt dank je wel voor de hoektip. Bedoel je dan 3 stokjes-2lossen-3stokjes? Net als bij de Granny-omslagdoek? Goed idee! Daar was ik zelf nog niet opgekomen.

Ieke als jij 15 bollen nodig had, dan moet ik wel uitkomen met 10, denk ik. Het gaat maar ok een halve fleece, niet eens een hele. En een hele is ook nog kleiner dan een 1-persoonssprei.

Ik ben blij met jullie reakties, nu zie ik het wat meer zitten.

En Lidwina je hebt gelijk: ik moet me niet opgejaagd gaan voelen.

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 13:31
Reken wel dat er in rijen stokjes behoorlijk wat garen gaat zitten!
Gewoon na 10 bollen zeggen: klaar ;)
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 14:28
 Ja dat kan ook nog.
Oke, ik zeg 15 bollen. Liever teveel dan te weinig.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 16:17
Wat klinkt dat leuk, de Kate-plaid. Misschien wordt het een trend :)

Veel succes in ieder geval!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 17:45
Ik bedoelde 3 stokjes vóór je de hoek omgaat en dan 3 stokjes nadat je de hoek om bent gegaan. Maar lossen ertussen is ook een idee.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 18:09
O ik snap het. Dank je wel.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns