breien hoe moet ik dit doen? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
kris85 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 29 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 382 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 01 Oktober 2011 om 22:24 |
Ik probeer een tutje te beien volgens een gemakkelijk patroon, maar zit nu hier in de knoop.
ik moet namelijk ineens aan beide kanten 40 steken bijvoegen. (er staan al 20 steken op de naald)
hoe gaat dat bijvoegen in zijn werk?
gr. Kris |
|
In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
|
|
![]() |
|
okidoki ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 Juni 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 241 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dat is niet zo moeilijk hoor. Je zet aan het begin van je naald gewoon 40 st bij. Dan brei je de 60 st die op je naald staan.
Je draait je werk en zet nog eens 40 st erbij. Dan heb je in totaal 100 st. |
|
Groetjes en tot later
Ann |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ken je het breiend opzetten? Je breit een steek en zet hem terug op de linkernaald, daaruit brei je weer een steek en die zet je ook weer terug, 40 x aan weerszijden.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Ik heb die kabouter ook gebreid en ik heb het net als okidoki gedaan: 20 steken erbij opgezet. Breien en bij de volgende naald nog een keer 40 steken opzetten. |
|
![]() |
|
kris85 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 29 September 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 382 |
sorry dames ik snap er niets van, moet ik gewoon steken met een andere draad opzetten? en die in de volgende pen eraanvast breien?
@magtelt ik snap ook niet helemaal wat jij bedoelt.
|
|
|
|
![]() |
|
zakdoek ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2011 Status: Offline Points: 774 |
Nee, je moet ze opzetten met de draad van de bol waar je mee aan het breien bent. Je moet dus gokken hoeveel draad je nodig hebt om 40 steken op te zetten. Voor de zekerheid neem ik altijd best een eind.
Je wikkelt je bol dus een stuk(je) af, tot je denkt dat je genoeg ruimte hebt, dan maak je op dat punt een lusje in de draad, steekt je breinaald erin en je gaat steken opzetten. Het klinkt misschien ingewikkeld, maar probeer het eens, dan zie je vanzelf wat ik bedoel. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
je kunt ook gewoon lusjes om je pen maken met je linker wijsvinger
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Wat ik zei, moet je gewoon doen, niet een aantal keren lezen. Je weet hoe je moet breien. Alleen zet je telkens de gebreide steek van de rechterpen terug op de linkerpen, steekt weer in, breit een steek, zet die terug.
Als je met losse lusjes werkt, en je steekt mis, krijg je een rare lus midden in je breisel. Wat de anderen bedoelden is inderdaad een nieuwe bol pakken en daarmee 40 steken opzetten, ze breien, de 20 breien en de draad van de nieuwe bol afknippen en daarme weer 40 steken opzetten. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
dank jullie dames,
Magtelt ik snap je het is gelukt op jouw manier, door even met de laptop onder de arm langs mijn ma te gaan
Die snapte je precies.
|
|
|
|
![]() |
|
Dat is een goeie. Je moeder is ook van harte welkom op het forum. Dan kun jij haar helpen op de computer.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |