Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

plooi in een patroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: plooi in een patroon
    Posted: 13 Oktober 2011 om 19:50
ik wil graag dit patroon gaan haken.
alleen snap ik niet helemaal hoe ik een plooi moet maken.
kan iemand mij dit uitleggen, hoe ik moet beginnen?
het gaat om de 4 streepjes met een rondje erom

'plooi: haak 4 erg losse hstk zonder de draad door de lussen te halen (= 9 lussen op de haaknld). Maak 1 omsl en haal de draad door de eerste 8 lussen op de haak. Maak 1 omsl en haal de draad door de overgebleven 2 lussen op de haaknld.'

dit staat in het patroon, maar ik begrijp het dus niet . alleen de 1e zin snap ik niet.

Groetjes Petra

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2011 om 20:15
4 erg losse halve stokjes. Dus omslag,naald door de steek en draad halen, je hebt nu 3 lussen op de naald. Dit doe je in totaal 4 keer. Daarbij let je er op dat je lange lussen maakt (ik denk dat dat ze dat bedoelen met losse halve stokjes). Je hebt dan 9 lussen op de naald. Dan: omslag en de draad door de eerste 8 lussen halen, je hebt dan nog 2 lussen over, weer omslag en de draad door de laatste 2 lussen halen en klaar. Succes, Lida
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2011 om 20:19

je haakt je halve stokje niet af

Je slaat een lus om je haaknaald ,steekt in je losse in en haalt je draad op omslaan insteken draad ophalen en dat doe je 4x dan heb je volgens mij 9 lussen op je haaknaald staan .Je slaat om en trekt je draad door 8 lussen dan heb je er nog 2 op je pen en haakt dit af .

Of dit een plooi wordt weet niet maar volgens mij is dit wat er staat

Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2011 om 20:28
dan deed ik waarschijnlijk iets verkeerd toen ik het probeerde, want op een of andere manier kreeg ik meerdere lussen op mijn naald. geen idee hoe ik dat dan deed hihi!

maar zo moet het lukken. dank jullie wel!
Groetjes Petra

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns