Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

onduidelijke sjaal

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: onduidelijke sjaal
    Posted: 29 Oktober 2011 om 12:48
Hallo,

Ik ben een sjaal aan het haken en nu wordt er gezegd dat ik halverwege de gewenste lengte moet afkanten en de tweede helft op dezelfde manier moet maken.

Moet ik deze twee helften dan aan elkaar zetten (zodat je een naad krijgt in het midden)?
Het is mij niet helemaal duidelijk . Kan iemand mij helpen?

Groeten,
Anita
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 13:23
Het lijkt er inderdaad op dat je de 2 helften later aan elkaar moet naaien. Lees de beschrijving eens goed na, misschien zie je het dan vanzelf. Je zou ook kunnen overwegen om gewoon door te haken tot de gewenste lengte. Soms doen patronen onnodig moeilijk. Anders moet je even aangeven waar die sjaal te zien is, weten we misschien meer. Succes, Lida
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 14:27

Je kunt ook voor de 2e helft op de ketting van opzetlossen van de 1e helft beginnen.

Zo krijg je bij allebei de kanten een mooi uiteinde en je hebt geen naad die je aan elkaar moet naaien.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2011 om 15:04
Originally posted by muis28 muis28 wrote:

Je kunt ook voor de 2e helft op de ketting van opzetlossen van de 1e helft beginnen.

Zo krijg je bij allebei de kanten een mooi uiteinde en je hebt geen naad die je aan elkaar moet naaien.

Ik sluit me hier bij aan, zo heb ik het ook gedaan bij een omslag doek,sjaal.!

Back to Top
saskia welmoed View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 01 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer saskia welmoed Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 15:29

Kan het niet zo zijn dat je de 2 stukken haaks aan elkaar naait zodat je een poncho model krijgt met een punt achter ?

Succes verder,

Saskia Welmoed

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2011 om 18:13
Als het patroontje onderaan een schulprandje of kartelrandje vertoont is het mooier om twee helften te maken en die later aan elkaar te zetten of om aan de andere kant van de opzetlossen te beginnen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 10:03
Ik heb het patroon uitgeprint en weet de website niet meer.

Er staat:
"When you have completed the first half of the scarf, fasten off then rejoin yarn into back of foundation chain. Make the second half of the scarf as you made the first half."

Ik denk dat het heel simpel is, moet het alleen even weten.
Back to Top
drgini View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drgini Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 10:08
Volgens mij staat er dat je weer moet 'aanhaken' bij je begin ketting van opzetlossen... En dan de tweede helft hetzelfde moet haken als de eerste helft...
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 10:56
zo zou ik het ook lezen en doen inderdaad!
Back to Top
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 14:08
Dank jullie wel voor het meedenken. Ik ga het zo doen.

Waarschijnlijk om het patroon in sjaal aan beide kanten goed te laten uitkomen (denk ik).

Nogmaals bedankt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 14:35

als je gewoon doorhaakt komt je patroon -denk ik - in spiegelbeeld .

Dit vang je op door opnieuw op de opzet ketting te beginnen .

 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.844 seconden.
Lang Yarns