Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenU zoekt, wij vinden ???

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 08 September 2007 om 08:35

dit forum is er in eerste instantie opgezet voor mensen met handwerkproblemen.het moet nu niet zo worden dat mensen zich schuldig gaan voelen wanneer ze met een vraag zitten,niet iedereen weet evenveel,en kan goed zoeken,vaak weet je niet waar je moet beginnen en dan is het forum een uitkomst.!En de eendagsvliegen ,iedereen is vrij om iets te sturen en dan loop je dat risico nu eenmaal,niet leuk ,maar ik denk dat je daar niet aan ontkomt,dus even slikken dan maar.

het zou sneu zijn voor andere nieuwe leden,die nog maar net beginnen,dat ze zich schuldig gaan voelen omdat ze iets vragen.zij kunnen vaak een ander nog niet helpen,maar kunnen de adviesen goed gebruiken,Ook hebben zij vaak nog geen patronen, je moet ergens beginnen.!

Laten we nu niet te streng worden het is nog altijd het forum van renske ,waar we met z'n allen dankbaar gebruik van maken.,neemt niet weg dat voorstellen .een bedankje, even melden als je gevonden hebt wat je zocht, wel zo netjes is.,en dat doen toch de meesten wel.

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 08 September 2007 om 08:46

Ik sluit me helemaal bij breioma aan.

Enne, ik heb nog niet om die bijzondere dvd gevraagd. Durf ook niet zo goed. Weet nu al nauwelijks welke projectjes ik het eerst zal doen en hoe meer ik van die leuke picasalinkjes ik zie hoe meer ik zin heb om alles tegelijk te doen .

Die dvd zou het alleen nog maar erger maken vrees ik . Maar ik heb wel bewondering voor degenen die de moeite genomen hebben alles te verzamelen en op de dvd te branden. Het verzenden ervan zal ook nog best een flinke klus zijn geweest.

Ik vind het forum in ieder geval hartstikke leuk zoals het nu is en kom er met plezier meerdere keren per dag kijken.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 08 September 2007 om 09:33

Corry, ben het met je eens.Ik ga volgende week ook een patroon versturen naar misschien een ,, eendagsvlieg,,?

Denk er wel over om te vragen naar een aan zichzelf geadresseerde enveloppe met postzegel, omdat ik alles via de post moet doen. Het moet ook leuk blijven he?

Groetjes Catharina

Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 08 September 2007 om 12:26
Originally posted by catharina catharina wrote:

Corry, ben het met je eens.Ik ga volgende week ook een patroon versturen naar misschien een ,, eendagsvlieg,,?

Denk er wel over om te vragen naar een aan zichzelf geadresseerde enveloppe met postzegel, omdat ik alles via de post moet doen. Het moet ook leuk blijven he?

Hoi Catharina,

Wat een goed idee eigenlijk en heel terecht ook. Zo weet je meteen of mensen echt geinteresseerd zijn en jij draait niet iedere keer voor alle kosten op  

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 08 September 2007 om 12:30
Ik denk, Catharina, dat dat een heel goede methode is om de 'profiteurs' van de serieus geinteresseerden te scheiden. Helaas gaat dat met mailen niet, maar voor CD's lijkt me dat wel het minste; dat je eerst porto- en CD-kosten laat overmaken.
Oke, dat wouden Marike en Lisa indertijd beslist niet hebben, maar het gaat vaak om niet idioot hoge bedragen, waarmee je in elk geval alleen de serieuze gegadigden overhoud. Bovendien is er niets onbeschofts aan een vergoeding voor je gemaakte kosten te vragen ; verwachten dat iemand je alles maar gratis stuurt (liefst ook nog vertaald !) is dat wél.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 08 September 2007 om 12:33
Originally posted by breioma breioma wrote:

dit forum is er in eerste instantie opgezet voor mensen met handwerkproblemen.het moet nu niet zo worden dat mensen zich schuldig gaan voelen wanneer ze met een vraag zitten,


Ten overvloede; het gaat natuurlijk niet om antwoorden op technische vragen; dáár zitten we hier in eertste instantie voor. Het gaat om het ongelimiteerd elk patroontje vragen dat voorbij vliegt, of links die iedereen die met twee vingers kan typen heel goed zelf kan vinden. En dan wederom vooral door 'eendagsvliegen'.
Dus iets technisch vragen, ja, dat mag natuurlij altijd; het is misschien wel de standaard-binnenkomer.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
MarMar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 34
Direct Link To This Post Posted: 11 September 2007 om 13:32
Hoi allemaal, ik wil toch nog even reageren. Als "newbie" heb ik eenmaal een vraag gedaan om een spaans jurkje voor een Barbie. Zoveel lieve reacties gekregen vooral van Marike. Het betreffende patroontje zat er niet bij maar wel heel veel andere leuke patroontjes. Dus allemaal, nogmaals hartelijk dank. Na mijn vraag heb ik me niet meer gemeld maar ik kijk nog steeds op dit forum. En vind, zonder dat ik het vraag, veel leuke patroontjes zoals die van Nijntje bijvoorbeeld. Misschien zijn er wel meer zoals ik en dan lijkt het net of we geen interesse meer hebben maar dat is zeker niet zo. Ik hoop alleen dat, als ik weer een verzoekje heb, ik deze nog wel een keer mag stellen. Ik ben overigens een werkende moeder van 55 jaar. Heb twee volwassen kinderen en (nog) geen kleinkinderen. Haken is opnieuw mijn hobby geworden omdat ik door een vorm van reuma niet meer kan breien. Het betreffende spaanse jurkje had mijn zus nog en ik ben het nu aan het nahaken. Als het af is wil ik het graag op de foto zetten en het jullie laten zien. Maar hoe doe ik dat? Groetjes allemaal van Mar.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 11 September 2007 om 14:22
Natuurlijk mag je altijd (om) iets vragen ; het is tenslotte aan de mensen zelf of ze daar vervolgens gehoor aan geven of niet; het is hier natuurlijk geen kleuterschool. Ik heb dit topic dan ook geopnd omdat ik op dat moment al een paar keer het idee had dat er mensen zijn die misbruik maken van de goedgeefsheid van mensen die soms al jarenlang patronen sparen of daar bergen geld aan hebben uitgegeven (zoals Lisa), en zelf te beroerd zijn om iets te kopen als ze het gratis kunnen krijgen.

Dat is natuurlijk wel iets anders dan een linkje plaatsen of een vraag beantwoorden, maar die nuance zie je zelf denk ik ook wel.

En als ik dan verhalen hoor van mensen die een Engels patroon doorsturen met de vermelding 'vertalen AUB", dan zakt daar werkelijk mijn broek van af. Het aub maakt het zelfs bijna nog erger.

Nu ben ik daar op zich nog best mild in, want ik weet dat er op dit forum meer dan gemiddeld op veel andere fora veel mensen komen die wat ouder en/of wat minder computerminded zijn dan de 'cracks', maar soms is het zó bot, dan denk ik, als je één woord kan typen, krijg je er ook een hele zin uit, hoor !

Het persoonlijk toppunt vind ik van een poosje terug iemand die wel vijf of meer  verschillende topics had geopend (en ook hetzelfde op Breikraam trouwens) met iets in de strekking van : hallo, ik ben een website aan het maken van haken en breien, wie heeft voor mij gratis patronen ??". Dan denk ik, als je een website wilt bouwen, zal je zelf eerst wat content bij elkaar moeten scharrelen, en het internet biedt meer dan je op één site aankan. Je moet er wel moeite voor doen, natuurlijk, en dat niet aan een ander overlaten.

Pas veel later begreep ik (nieuwe naam, nieuwe oproep, zelfde site) dat het vermoedelijk om een jong meisje ging. ALS dat waar is, want na de tweede serie oproepen hebben we er niks meer van gehoord geloof ik. Tja.......

En ik was dus benieuwd hoe de anderen op dit forum daar over denken. Da's nu wel duidelijk denk ik.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Direct Link To This Post Posted: 11 September 2007 om 14:52
Ik ben het volledig met je eens hoor
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 11 September 2007 om 14:57

Tja! Ik ben het met het gestelde in deze topic helemaal eens, maar ik hoop niet dat we daardoor mensen afschrikken. Ik heb niets met vliegen (vind ik vies) maar wil wel graag iedereen helpen als ik dat kan.

Goed idee om een aan zichzelf geadresseerde en van postzegel voorziene envelop te laten sturen. Zo scheid je het kaf van het koren.

liefs en (geen strenge hoor) groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Direct Link To This Post Posted: 11 September 2007 om 15:33
Joke jij doet toch echt veel voor de mensen die er om vragen
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 11 September 2007 om 17:14

Bloos, bloos. (ook ongevraagd hoor, zo'n bemoeizuchtig typetje ben ik wel).

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 19:50

Mijn zgn. eendagsvlieg stuurt een naar haar geadresserde enveloppe.

Netjes he?

Groetjes Catharina

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 19:52
Kijk, zo gaat het lekker, ze bestaan nog wel, de goeie!
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 12 September 2007 om 19:53
Mensen die serieus en eerlijk zijn, maken daar ook geen punt van.
Iemand die daar over valt, en denkt dat alles hier gratis is, willen we denk ik niet eens op het forum.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Martine_1 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 62
Direct Link To This Post Posted: 13 September 2007 om 21:27

Hallo,

Ik lees dit en voel me helemaal een beetje schuldig. Ik ben meestal namelijk voornamelijk op zoek naar gratis patroontjes. Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met haken, en heb via marktplaats een keer een boek gekocht van iemand. Helaas is dat niet bevallen omdat het een zeer oud boek bleek te zijn, met allemaal ouderwetse modellen. Nou vind ik haken heel leuk, maar mag best een beetje modern zijn! Omdat ik nieuw was in de wereld van het haken wist ik nog niet goed waar te zoeken naar boeken, patronen etc. Inmiddels weet ik er wat meer van, en vind ik via google veel meer patronen dan ik ooit ga maken denk ik!

Wat ik heel leuk vind van dit forum is dat je er werkelijk zo ongeveer alles kan vinden, van haakduimen (zelf ook last van, fijn om herkenning te vinden!) tot hulp bij patroontjes en gereedschapjes. Ik heb zelf ook nog niet zoveel te bieden, maar ook nog nooit de vraag om een patroon gekregen. Maar als iemand nou een geweldig patroon heeft, en daar een postzegel of verzendkosten voor terug wil, prima toch? Echt een hele leuke manier van patronen uitwisselen. Misschien inderdaad een goed idee voor degenen die het zat zijn om alles maar te doen voor een ander zonder er iets voor terug te krijgen. En dat kan ik me voorstellen hoor, maar feit blijft dat je zelf bepaalt wat je geeft en aan wie.

Nou, dit wordt een hele lange verontschuldiging lijkt wel...

Ik lees hier in ieder geval meer dan ik typ, maar zoek wel regelmatig naar leuke tips of oplossingen. Meestal is het niet eens nodig om zelf een vraag te typen, want heeft iemand anders dat al eens gedaan. En zo zoekend door de berichten kom je weer andere leuke dingen, tips en patronen tegen!

Nou, in ieder geval ben ik dankbaar voor alle patroontjes die ik hier heb gevonden.

Martine.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 13 September 2007 om 23:24
25 berichten ? En je dan schuldig voelen ??
Lijkt me nergens voor nodig.

Ik ben OOK altijd op zoek naar gratis patronen, hoor, vooral omdat ik vaak de patronen zo leuk vind, het is lang niet altijd zeker dat ik ze ga maken. En inderdaad, voor vrijwel alles wat je zoekt kun je wel ergens op Internet terecht.
Ook voor oude handwerkboeken en Ariadnes die iemand weg wil doen, sta ik vooraan in de rij.

Het zijn vooral vragen waarbij je tussen de regels moet lezen :

Wie heeft voor mij gratis dat dure boek ?
Wie doet voor mij even gratis een gigantische klus ?
Wie gaat voor mij even hierop googelen want dat duurt mij te lang ?
Dat type vragen gaan soms de teentjes een beetje van krullen.

En weet je, het is niet eens altijd beroerd bedoeld, maar het komt er dan soms zo lullig uit. En als je ...tig keer dingen hebt opgezocht of gestuurd  om er nooit meer iets van te horen of zelfs nog commentaar te krijgen.....tja, daar krijg je misschien ook wel een beetje achterdochtige antennes van.

Maar het verschil is toch wel duidelijk te voelen. Zo zit er een heel verschil tussen de volgende twee berichtjes :

Hoi, ik heb hier nog een hele berg wol liggen en zoek nu een patroon voor een leuke trui. Wie heeft er een voor mij ?

of :

Hallo, ik ben die-en-die en ik ben zo-en-zo oud en ik heb vroeger wel gehandwerkt, maar nu al heel lang niet meer. Tegenwoordig zie je echter weer steeds meer mensen haken en breien enzo, en dan gaat het toch weer kriebelen. En laat ik nou laatst met opruimen nog een hele mand vol wol vinden ! Maar de patronen die ik heb zijn echt mega-ouderwets ! Wie weet waar ik leuke patronen van truien met allemaal restjes kan vinden ??

Wie zou je eerder geneigd zijn te helpen ??



A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 09:46

Ik vind wel dat er een groot verschil zit tussen per post versturen en per e-mail. Per e-mail kost gewoon niet zo heel veel moeite als je het patroon toch al op je pc hebt staan. Dit in tegenstelling tot post, waar je portokosten voor moet betalen en naar de brievenbus moet (haha) en zo.

 

 

Back to Top
ziggysnowy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 01 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 343
Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 10:13
Ja, Leentje je hebt helemaal gelijk. De toon waarop iets gevraagd wordt is ook belangrijk. En een bedankje moet er toch ook af kunnen.
Misschien moeten jullie denken aan een lijst met 'onbetrouwbare'leden. alleen dan moet iemand dat weer bij houden.
Maar als iemand een negatieve ervaring heeft dat gewoon in de groep gooien. Dan weet iedereen dat je niet meteen moet reageren als die persoon iets vraagt, of er eerst iets voor vragen. Dan leg je een extra derempel.

        Ziggy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 14 September 2007 om 12:11
Martine, er liggen haaktijdschriften in supermarkt en tijdschriftenwinkel, daar kun je in kijken of er iets leuks voor je bijzit. En de meeste bibliotheekfilialen hebben handwerkboeken (en een kopieerapparaat). Ik verleng ook wel eens geleende boeken tot ik er echt helemaal klaar mee ben. Maar het is ook leuk om een eigen handwerkbibliotheek te creëren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns