Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Surprise Zwarte Piet

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Surprise Zwarte Piet
    Posted: 28 November 2011 om 23:23

Suprise zwartepiet

Suprise zwartepiet

Ingrediënten

kilo pure chocolade
1 pak hagelslag
100 gram marsepein (rood en wit)
8 ballonnen, 4 kleine cadeautjes naar keuze

Bereiding

Blaas de ballonnen op en leg er een knoop in. Smelt de chocolade au bain marie of in de magnetron (laat het niet warmer dan 31°C worden). Doe de hagelslag in een grote kom.

Doop vier ballonnen in de chocolade, zodat 3/4 van elke ballon met chocolade bedekt is. Laat de chocolade op een koele plaats hard worden (liefst buiten de koelkast).

Doop de andere vier ballonnen in de chocolade zodat 1/4 van elke ballon met chocolade bedekt is. Haal ze direct door de hagelslag. Laat de chocolade op een koele plaats hard worden.

Prik de ballonnen door en trek de ballonresten voorzichtig van de chocolade. Doe de verrassing in de grootste chocoladevorm en dek de opening af met de kleine vorm. Plak de helften met gesmolten chocolade aan elkaar. Maak van marsepein of fondand
 ogen, neus en mond en plak het met gesmolten chocolade op het “gezicht

Ik haak nooit af!

Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2011 om 23:38
Ow My God...Ik denk dat deze piet het bij mij niet zou redden....Als ik de ingredienten zie!!!! Ik zou na alles klaargezet te hebben,gelijk alles opeten! Hihi,en de foto erboven aan iedereen laten zien: kijk is wat ik heb gemaakt! Hahaha
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 07:35
Hahahahah........ik snoep ook altijd overal van hoor, als ik iets ga bakken
Ik haak nooit af!

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 07:43

wat mooi gedaan zeg.

ik heb gelukkig mijn surprices voor dit jaar weer klaar.

nu alleen de gedichten nog

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 07:45

Oooooooooooo inderdaad, dat wordt nooit een piet, de helft is al op voor het in elkaar gezet wordt

Maar het is een beauty!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 07:49

Wat goed dat je al zover bent

Ik moet nog alles doen eigenlijk.

Heb wel al kadootjes ingepakt en 1 gedichtje gemaakt. Maar verder nog niet .

Maar zoveel werk is het ook weer niet hoor, mijn zoon Anthony en ik zijn toch maar met z´n 2en.

Moet nog wel een hele groote taai-taaipop voor hem bakken.

Pepernoten, amandelletter, speculaas en een Sinterklaastaart ook nog.

Ik haak nooit af!

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 10:00
Wat gaaf!!! Zou hem dus ook niet af krijgen .
Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2011 om 12:17
hihihi,ik bak hier wel eens cake,of een boterkoek....Whaha,gewoon omdat ik dan trek heb in beslag!!! Whaha,worden meestal ook kleine cakes!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns