Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haakpatroon Barbapapa

 Reageer Reageer Pagina  <1 7891011 13>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2009 om 20:06
Het is onderweg,als je wil doorsturen graag.
Back to Top
Snorkmaiden View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Snorkmaiden Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2009 om 20:47

Heel erg bedankt voor het patroontje!

Back to Top
Christien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2006
Status: Offline
Points: 446
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Christien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2009 om 19:22

Bedankt Corrie, ik zal het in de gaten houden. De volgende krijgt ze dan van mij.

Christien

Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breimuis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2009 om 00:54

Mag ik ook de haakpatroontjes van dit ronde gezelschap ?

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2009 om 10:13

Breimuis, ze zitten als het goed is in je mailbox!

Groetjes van Pluk

Back to Top
Christien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2006
Status: Offline
Points: 446
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Christien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2009 om 19:39

Pluk, je bent me voor. Ik had me zo voorgenomen om de patronen door te sturen naar de volgende liefhebber. Maar jullie zijn zo supersnel, ik ben altijd te laat.

Christien

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2009 om 07:13
Ik heb het patroon inmiddels natuurlijk ontvangen (dank je wel) maar ik heb besloten toch bij mijn eigen ' patroontje'   te blijven ; ik vind ze iets beter van vorm en iets kleiner, wat ik ook prettig vind.

Ik heb de basispatronen nu wel zo ongeveer voor elkaar maar daar voor elke afzonderlijke pop wel wat variaties uit de losse hand op aangebracht, en ik hoef inmiddels alleen Barbabella en Barbabee nog (plus accessoires). Moet wel heel kalmpjes aan doen met haken (en computeren) want ik heb weer vreselijke last van mijn armen, dat is wel balen. Maar het eindproduct wordt toch niet onaardig.


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
wiesjuhh View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 15 Maart 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 53
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wiesjuhh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2009 om 09:53
Marleen:

Wat ben je snel zeg. Ik ben hier net nieuw en weet juist niet waar ik moet beginnen er is zoveel leuks om te haken. Ik wil het liefst alles tegelijk maken en alles tegelijk af hebben.
Nu vind ik dat het orginele patroon de armpjes wat minder zijn. Ze lijken er niet echt op. Alsof ze op het eind geen zin meer hadden dus. Ik ben er daarom ook nog niet aan begonnen. Ik ga vanmiddag na een wolschuur om wol te halen.

Nu vroeg ik mij af als je ook een patroon bijhoud van de poppetjes?

Groet,
Wiesjuhh
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2009 om 12:25
Ja, ik hou het basispatroon inderdaad bij, en als ik klaar ben zet ik het compleet met alle foto's op mijn site.

Het moeilijke met de armpjes is natuurlijk dat ze rechtstreeks uit het lijf lijken te komen, en dat krijg je nooit voor elkaar. Ik maak de armpjes dan ook gewoon heel erg simpel en basic, en ik moet zeggen dat het er acceptabel uitziet.
Ik zet gewoon 10 lossen op, dan 9 vasten, dan 8, 7, 6, 5, 4, 3, en op die laatste 3 haak ik dan nog 3 lossen/2 vasten (vingertje, 3x), halve vaste om af te sluiten en met die draad naai ik het armpje dubbel. De opzetdraad rijg ik door de eerste 9 steken en die trek ik een beetje aan zodat je een bolrond bovenkantje krijgt, en zo zet ik ze vast op het lijf.

Barbabob was een RAMP trouwens ; het franjegaren was heel dik en nauwelijks te zien, dus daar heb ik maar wat aangeklooit (mert veel minder steken natuurlijk). Barbalalla heb ik inderdaad in de vorm van een harp gehaakt, maar dat ging zo steekje voor steekje dat ik daar geen patroon van heb gemaakt. Iets met verkorte toeren, dus je ziet het ook wel een beetje, maar al met al ben ik tevreden. Zal vanmiddag misschien weer even wat foto's maken als ik tijd heb.


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2009 om 15:22
Ja, die Zweedse patronen zijn inderdaad een beetje misvormd, ik vind mijn Barbamama ook beter (maar daar heb ik dus geen patroon van)
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2009 om 21:37
Hele kleine update ; ik ben inmiddels ongeveer halverwege mijn Barbapappa-project (het mag met recht een project heten geloof ik), dus hier de beloofde halverwege-foto :



Pappa moet overnieuw denk ik, hij is net zo groot als Mamma en mag z'eker een kop groter zijn. Maar nog een dikkere naald werkt niet, er moeten gewoon wat meer meerderingen en toeren bij.

Ik heb een paar gezichtjes gemaakt / voorbereid, maar de meiden moeten toch iets grotere ogen en de jongens ovalen ; als het weer morgen mee zit, even langs de oogjeswinkel. Het borduren valt ook nog niet mee trouwens !

De bloemetjes heb ik ook over gedaan ; elke Barba chick heeft haar eigen kleur, en alle bloemetjes in 1 kleur. Alleen welke kleur wil nog wel eens verschillen per screenshot/tekening, net als de kleuren van alla barba's zelf trouwens.

Nog 1 meid en 1 jongen dus, Barbabella en Barbabee, en alle gezichtjes afwerken , dan kan ik de patronen gaan opschrijven.


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2009 om 22:31
super wat leuk
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2009 om 09:49

Ooo, wat zijn die van jou mooi, nu al

 

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2009 om 14:26
Ik moet er nog eentje.....alleen Barbabella nog. Dan nog wat kleine details, dus ergns in de loop van de volgende week moet het 'klaar' zijn. Barbabee is en paar toeren te groot uitgevallen (zat effe niet op te letten en rekende alle drie keren de meerder/mindertoer niet mee in de totaaltelling), dat was een beetje dom, maar ik vind het best zo. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
wiesjuhh View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 15 Maart 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 53
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wiesjuhh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2009 om 18:55
Het ziet er echt heel goed uit. En wat goed om zo iets uit je hoofd te kunnen.
Ik ben benieuwd naar je patronen. Ik heb de kleuren al in huis gehaald. Moet alleen nog even kijken waar ik de oogjes vandaan ga halen. En dan eerst even mijn eigen ding afmaken en dan toch hieraan beginnen vind het er zo leuk uit zien.
Groet,
Wiesjuhh
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2009 om 19:29
oooohhhhhhhhh wat mooi
groetjes geesje
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tammie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2009 om 19:37
ben ze kwijtgeraakt dus mag ik er nogmaals om vragen?
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
wollieland View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 April 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 317
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wollieland Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2009 om 09:58

hoi allemaal

zou ik het patroon ook kunnen krijgen.

bettiepost@msn.com

zelf heb ik ook de nodige patronen in mijn bezit, dus vraag maar als je ergens naar zoekt.

groetjes bettie

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2009 om 10:17
Even voor de duidelijkheid - voor daar nu verwarring over komt -

Dit is het (gratis) patroon van de Zweedse Barbapapa's :



En dit zijn 'mijn' Barbapapa's  van het nieuwe patroon dat je bij mij kunt bestellen :



De Zweedse versie is ook beduidend groter ; de mije zijn op Amigurumi-formaat.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2009 om 15:49
Originally posted by wollieland wollieland wrote:

hoi allemaal

zou ik het patroon ook kunnen krijgen.

bettiepost@msn.com

zelf heb ik ook de nodige patronen in mijn bezit, dus vraag maar als je ergens naar zoekt.

groetjes bettie

Ik heb in ieder geval de vertaalde versie verzonden.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 7891011 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns