Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haakpatroon Barbapapa

 Reageer Reageer Pagina  <1 910111213>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MichelleH View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MichelleH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2009 om 15:29

Nogmaals sorry, ik had er echt niet over nagedacht!

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2009 om 15:42
Ik heb nog geen persoonlijke excuses van je mogen ontvangen maar zal deze accepteren. Inmiddels is de advertentie van Marktplaats verwijderd zag ik.

Bij sommige artikelen is het voor mensen blijkbaar moeilijk te onderscheiden wanneer je iets in eigendom koopt of alleen het gebruiksrecht van iets, en intellectueel eigendom is helemaal een wespennest. In het kort komt het er op neer dat wanneer je van iemand een stoel koopt, je die stoel natuurlijk gewoon weer mag doorverkopen. Maar wanneer je bijvoorbeeld een boek koopt, mag je dat boek niet kopiëren en doorverkopen waardoor de schrijver minder boeken verkoopt. En jij wel, zonder één letter op papier te hebben gezet.

Natuurlijk worden er ook wel eens patronen doorgegeven aan vriendinnen en kennissen, net zoals je een boek uitleent of weggeeft als je het uit hebt, en hoewel je daar bij ' internetvriendinnen'  een grijs gebied binnenstapt (want je hebt echte formvriendinnen,  forumbekenden en forumgenoten die je nauwelijks kent), kun je natuurlijk nooit iets verkopen dat een ander verkoopt.

De kosten voor een patroon stel je willekeurig vast, maar er zijn gemiddelden. Van deze kosten betaal je je pay-pall en bankkosten, je bemiddelingskosten en de kosten die het maken van een patroon hebben gekost als je geluk hebt. Toch snel een maand werk en een euro of twintig aan materialen, afhankelijk van het ontwerp. Er van leven kun je niet en winst maken ook nauwelijks, maar het stelt je wel in staat weer te investeren in een nieuw idee. Alleen maar cashen op iets waar je totaal geen arbeid en nauwelijks kosten in hebt geinvesteerd, tja, ik kan er weinig zinnigs over zeggen eigenlijk , behalve dat het volgens mij niet zo ingewikkeld kan zijn.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2009 om 17:02

Originally posted by Naemi Naemi wrote:

Dat is wel lef hebben zeg... Reden genoeg voor een ban van dit forum lijkt me.

 

groetjes geesje
Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 291
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Francis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2009 om 17:09

Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Ik heb nog geen persoonlijke excuses van je mogen ontvangen maar zal deze accepteren. Inmiddels is de advertentie van Marktplaats verwijderd zag ik.

Bij sommige artikelen is het voor mensen blijkbaar moeilijk te onderscheiden wanneer je iets in eigendom koopt of alleen het gebruiksrecht van iets, en intellectueel eigendom is helemaal een wespennest. In het kort komt het er op neer dat wanneer je van iemand een stoel koopt, je die stoel natuurlijk gewoon weer mag doorverkopen. Maar wanneer je bijvoorbeeld een boek koopt, mag je dat boek niet kopiëren en doorverkopen waardoor de schrijver minder boeken verkoopt. En jij wel, zonder één letter op papier te hebben gezet.

Natuurlijk worden er ook wel eens patronen doorgegeven aan vriendinnen en kennissen, net zoals je een boek uitleent of weggeeft als je het uit hebt, en hoewel je daar bij ' internetvriendinnen'  een grijs gebied binnenstapt (want je hebt echte formvriendinnen,  forumbekenden en forumgenoten die je nauwelijks kent), kun je natuurlijk nooit iets verkopen dat een ander verkoopt.

De kosten voor een patroon stel je willekeurig vast, maar er zijn gemiddelden. Van deze kosten betaal je je pay-pall en bankkosten, je bemiddelingskosten en de kosten die het maken van een patroon hebben gekost als je geluk hebt. Toch snel een maand werk en een euro of twintig aan materialen, afhankelijk van het ontwerp. Er van leven kun je niet en winst maken ook nauwelijks, maar het stelt je wel in staat weer te investeren in een nieuw idee. Alleen maar cashen op iets waar je totaal geen arbeid en nauwelijks kosten in hebt geinvesteerd, tja, ik kan er weinig zinnigs over zeggen eigenlijk , behalve dat het volgens mij niet zo ingewikkeld kan zijn.

je hebt het zo prima verwoord.

Back to Top
Kassie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 December 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kassie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2010 om 23:15

Hallo,

Zou ik ook de patronen mogen ontvangen. Ik vind ze helemaal geweldig!

groetjes Katja

Kassie
katja_willems@hotmail.com
Back to Top
jose46 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Mei 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 147
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jose46 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2010 om 12:03

hoi

zou ik de patroontjes ook mogen ontvangen

groetjes josé

Back to Top
Kippetje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kippetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2011 om 19:50
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en ben hier terecht gekomen via de barbapappapetroontjes. De barbapappa familie is helemaal geweldig!! Heel mooi gemaakt!

Mijn schoonzus is in verwachting van haar eerste kindje en zelf ook helemaal weg van barbapappa.. En deze zou ik natuurlijk graag voor haar willen maken als verrassing.. Zou ik misschien van iemand de patroontjes kunnen krijgen?

Alvast bedankt,
Groetjes Claudia
Back to Top
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 861
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2011 om 22:49
Als iemand de patroontjes van de barbapappafamilie heeft
mag ik dan ook meedelen
Vast heel erg bedankt
Vlijtig Liesje
vlijtig liesje 4961
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2011 om 00:20
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2011 om 15:32

En hier te bestellen via Ravelry van de ontwerpster zelf:

http://www.ravelry.com/patterns/library/barbapappa-family

Back to Top
Ilse86 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ilse86 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 12:16
Hey zou je naar mij ook de patronen van de barbapapa familie kunnen doorsturen aub? Alvast bedankt! 
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 12:20
De patronen van L33ntje die mogen we niet doorsturen, dat zijn patronen die je kunt kopen bij L33ntje zelf. Dat patroon levert je de meest gelijkende Barbapapa's op... Het andere patroon kan ik je helaas niet aan helpen...
Back to Top
tootjeko View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 562
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tootjeko Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 12:48
Originally posted by Ilse86 Ilse86 wrote:

Hey zou je naar mij ook de patronen van de barbapapa familie kunnen doorsturen aub? Alvast bedankt! 

Beste Ilse
Wij zijn hier nooit te beroerd om iets te delen(als de ontwerper/ster dat toestaat) maar we weten wel graag met wie we delen. Dus misschien zou je je eerst eens voor kunnen stellen.
Er staan nu 4 berichtjes van jou met het verzoek om patroontjes.

P.s. bovenstaande ook per pm verstuurd

Groetjes Tootje



[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 18:09
Ik had deze hele draad nog niet gezien, en inderdaad, de verzoeken om de barbapapa-patroontjes stromen ineens mijn mailbox binnen.
Dus hier nog even voor de volledigheid :

De Barbapappa-patronen zijn in principe (het snelst en het makkelijkst) rechtstreeks te koop via Etsy en Ravelry.

Als je ze rechtstreeks wilt bestellen kun je dat doen door 4 euro over te maken met Paypal naar L33ntje@gmail.com. Voor bankgegevens als je rechtstreeks wilt bestellen, kun je me even een PBtje sturen, want die kan ik natuurlijk niet hier plaatsen.




Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 18:25
Vreemde wat ik vind is dat er diverse keren wordt vermeld dat dit een KOOP patroon is en dat men toch vraagt om ze te krijgen....Ben ik nu blond?
Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 684
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 19:02
Volgens mij vragen ze de eerder aangeboden patronen van dit topic (van de eerste blz.).
http://www.flickr.com/photos/xannemiekx/

http://www.ravelry.com/projects/xannemiekx
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 12:45


Mag ik de patroontjes ook
alvast bedankt!
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 14:44
Het patroon kun je kopen bij L33ntje. Zie een paar berichten boven dat van jou!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 15:25
Vraag me 1 ding af (ik weet moet dat ook niet doen) maar kom je alleen om patronen te krijgen Stephanie of wil je een gezellig forum waar je je gemaakte creaties kan laten zien etc?
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 19:37



Sorry dat ik zoveel patroontjes vraag. (maar ik haak heel graag).
Ik heb een paar foto's van dingen die ik heb gehaakt ,maar het lukt niet om deze op de computer te zetten

ps: Ik ben nog maar 15 jaar


Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 910111213>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns