Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

nieuw in Deventer

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 586
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: nieuw in Deventer
    Posted: 10 Januari 2012 om 16:01
Hallo allemaal,

ik ben pas in Deventer komen wonen, en nu was ik eens benieuwd of hier leuke winkeltjes op gebied van wol, borduren etc. zijn

zijn er hier mensen die in Deventer bekend zijn en mij wat informatie kunnen geven?
Groetjes Petra



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 16:27
Ik ben er eens wezen winkelen en met de pont overgevaren.
Toen kwam ik in een handwerkwinkel waar overal bordjes stonden met Niet Aanraken en de winkeljuffrouw riep dat ook steeds. Hoe kun je nou weten of wol lekker breit als je er niet aan mag komen? Ik draaide me om en maakte dat ik wegkwam. Dat winkeltje dus niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 586
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 16:38
heb je dat verhaal hier eens verteld? het komt me namelijk erg bekend voor hihi!
Groetjes Petra



Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 18:36
haha wat erg Magelt...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 18:38
Ja dat klopt. Heb je al gezocht op www. hobbywinkel ???
Je kunt ook in google Deventer en hobbywinkel intoetsen, maar dan moet je een hele rits zoekwoorden gebruiken, wolwinkel, breiwinkel.

Deventer zit niet zo gek ver van Apeldoorn, Beekbergse wolhal. Dat is niet alleen voor breien, maar voor een heleboel hobby's. Die zit vlakbij het station, met de bus een hele omrit, met onze auto een schijntje. En daarna koffie bij mij en dan de stad in, Wibra, Zeeman, Euroland, Action en de Witte boekhandel. Oja en de Hema heeft ook wol.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 05 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 19:39

Magtelt wij hebben op het internet zitten snorren aangezien we opzoek zijn naar een winkel waar ze ook dunner garen verkopen...Denk aan dmc 80 garen of iets minder fijn...Wij vonden de Beekbergse wolhal...Wilde vragen of jij weet of zij aan dit in hun assortiment hebben...

Zelf komen we uit het zuiden van het land en willen we een keer op en neer gaan rijden met oma erbij...Zij is namelijk ook nog verwoed handwerkster en wil ook graag nog garen kopen...We hebben allemaal de tik van willen eerst voelen en zien hoe het er echt uitziet alvorens we garen aanschaffen...Webwinkelen is dan ook echt niet ons ding...

Voordat we nu de stap nemen om gelijk in de auto te jumpen en daarheen te rijden is het misschien handiger om te horen hoe een mede hobbydoos of dit een geschikte winkel is om zoon eind voor te gaan rijden.

Alvast bedankt.
Groetjes,
Suzanne

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 13:40
Ik heb nooit gelet op haakgaren, maar ze hebben een site waar je hun assortiment kunt zien. Je kunt ze er ook over mailen of bellen.

Naast wol enzo hebben ze heel veel fournituren, kralen, scapbooken, noem maar op.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2012 om 20:33
Ik ken dat winkeltje wat Magtelt bedoelt ook. Je wordt er echt haast weggekeken. Maar ik weet dat ze bij Euroland in Deventer ook wol en katoen hebben. En natuurlijk ook hier de Wibra en Zeeman
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2012 om 16:02
Leonie, je bedoelt hiermee toch wel dat winkeltje in Deventer en niet de Beekberse wolhal?
In de Beekbergse Wolhal hebben ze ook dun haakgaren hoor, en ze zijn erg vriendelijk ( tegen mij, dus dan zeker tegen anderen )
Back to Top
Rikkuw View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rikkuw Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 15:18
@petra1982

 Ik heb de post even vlug doorgelezen, maar ik weet nog wel een een paar plekken waar je heen kunt gaan in Deventer.
 
Zelf heb ik daar 10 jaar gewoon en woon momenteel in Heerenveen, maar ik kan je wel uitleggen waar je naar toe moet ;)

In de binnenstad van Deventer weet ik 1 handwerkwinkel (ik hoorde van mijn moeder dat er nog 1 was maar weet niet waar die zit.. ) Deze handwerkwinkel vind je als volgt:

als je me je rug naar de Hema toe staat, loop je de straat van de Intertoys in. (die is recht voor je uit) Aan de rechterkant krijg je op een gegeven moment een kleine passage. Deze loop je door en dan loop je tegen een kleine snackbar aan. Aan de rechterkant van die snackbar zit een straat. Aan het begin van die straat zit aan de rechterkant een handwerkwinkel.

Verder kun je zoals al eerder geopperd natuurlijk naar de Zeeman en de Wibra. De Wibra in de binnenstad is ook makkelijk te vinden ;) Als je met je rug naar de Hema staat (zoals net) ga je naar rechts, je moet een flink stuk lopen, maar na de 18+ winkel is de Wibra.
Zeeman in de binnenstad weet ik niet zo 1-2-3 meer.. Maar in het gedeelte van Deventer dat je woont is waarschijnlijk ook een klein winkelcentrum. Daar zitten vaak ook een Zeeman en Wibra. Ik weet dat beide winkels sowieso op Winkelcentrum Colmschate zitten.

Veel succes en plezier gewenst in Deventer!! Het is een geweldige stad :D Vooral tijdens Dickens Festijn en Deventer op Stelten ;)
Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 586
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 16:47
dank je wel Rikkuw. ik ga binnenkort eens kijken.

ik heb in ieders geval een zeeman bij mij in de buurt van de Hoge Hondtstraat.
wibra heb ik ook al ergens gezien maar weet niet meer waar hihi!
Groetjes Petra



Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 17:15
Dat is wel de winkel met die "vriendelijke" dame.
Ga er voor de lol toch maar eens naar binnen.
Maar pas op, nergens aankomen hoor .
Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 586
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 17:23
Groetjes Petra



Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 17:29
kijk ook even bij hobbybeurzen  er komt een beurs daar
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2012 om 20:26
Originally posted by pippie pippie wrote:

Leonie, je bedoelt hiermee toch wel dat winkeltje in Deventer en niet de Beekberse wolhal?
 )


Idd, in Deventer. Bij de Beekbergse wolhal ben ik nog nooit geweest, net als in Hardenberg bij die wolhal daar. En volgens mijn man is dat maar goed ook
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2012 om 21:56

ach leonie in Hardenberg hebben ze zoveel en  redelijker geprijst als in de wolwinkels, je bent goedkoper uit ( dat moet je ze onder de neus houden, ik heb zoveel bespaard ) HET PROBLEEM IS, JE KOOPT VEEEL MEER

De Bravo kost daar 1,10, ze hebben heeel veel soorten katoen, dik en dun, bijna de hele collectie kleuren Yasmina garen (ik dacht 0,90), wat ook heel leuk is voor knuffeltjes, breide daar vroeger de kindertruien van, niet te verslijten

lydia wijsbroek
Back to Top
Hobsieshaaksels View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 December 2013
Locatie: Deventer
Status: Offline
Points: 61
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobsieshaaksels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 14:39
Hoihoi,
 
Ik weet dat dit een oud bericht is, maar misschien heb je nog geen haakwinkel gevonden.
Maar in de deventer binnenstad zit sinds ehm... ik denk ongeveer een jaar een wolwinkel met wel erg vriendelijke mensen in de winkel. De winkel heet dol op wol, ze hebben ook een website: http://www.dol-op-wol.nl. Ik koop daar regelmatig wol voor m'n haakopdrachten en de mensen zijn heel vriendelijk. Ik weet eigenlijk niet of ze ook borduurgaren e.d. hebben, maar 't is zeker even de moeite waard om daar naar binnen te lopen. En nee, ik heb er geen aandelen van, ;)
De andere winkel waar veel over gesproken is komt me bekend voor idd. Ben daar ook een keer geweest. Nadat ik een wiskundige som op de openingstijden had losgelaten, haha.  Daar werd ik ook niet erg vriendelijk geholpen.
Als je nog les wilt....ik geef een workshop op 15 februari of 15 maart. www.hobsies.weebly.com :) of https://www.facebook.com/HobsiesHaaksels?ref=hl
veel plezier met hobbien!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 18:29
Ja dat is een leuke winkel, Dol op Wol, ik ben er eens geweest en kwam met een pak boeken thuis. Ze hebben heel mooie wol en leuke hebbedingen. Ik heb er ook een punnikmolen gekocht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 18:36
ahhh een wolwinkel waar je nergens aan mag zitten!
stop t zelfs in mn nek, loop er de winkel mee rond en als het na 5 min niet kriebelt is t een optie
(hoezo lastigge klanten)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns