Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zelf breipatroon maken

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Edea View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Januari 2012
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Edea Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zelf breipatroon maken
    Posted: 30 Januari 2012 om 09:34
Als ik meer ervaren ben, lijkt het me zo leuk om zelf een
trui of vest te ontwerpen.
Ik zou graag een basispatroon willen hebben voor een trui
en een vest op mijn eigen maat.

En hoe zet je een ontwerp vervolgens om naar een
breipatroon?

Wie heeft er tips? Zijn er boeken of websites die dit
goed uitleggen? (Ik ben al eens aan het zoeken geweest,
maar ik heb zelf nog niets gevonden).

Alvast bedankt!
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2012 om 12:11
je kan een eigen ontwerp maken en alles zelf berekenen.
Ik zal even later de manier doorgeven,kan iemand me zeggen waar ik het best plaats zodat iedereen er steeds naar terug kan als ze willen
groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Edea View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Januari 2012
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Edea Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2012 om 12:38
Leuk, ik ben benieuwd!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2012 om 12:56
Ik heb in de boekwinkel wel eens een boek zien liggen, iets van Ontwerp je eigen breipatroon, ik weet de titel niet precies meer. In sommige breiboeken geven ze wel hints hoe je zelf patronen kunt ontwerpen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2012 om 16:03
Ik zou zeggen Inge, zet het bij tips en trucs. Ik heb in derdaad ook ergens een boek gezien over ontwerpen, maar waar en wanneer?? Groetjes, Lida
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2012 om 16:13
Het heet Breien naar eigen ontwerp. Ik zag de titel bij bol.com, maar tweedehands. Misschien ligt het niet meer bij de gewone boekwinkel. Ik heb het ook eens bij De Slegte zien liggen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Edea View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Januari 2012
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Edea Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2012 om 11:39
Ik heb de titel genoteerd, bedankt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2012 om 12:42
Op marktplaats staan er vier.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2012 om 08:01
als je op de site kijkt van Jessica tromp, dan krijg je allemaal basispatronen, ik ben op het ogenblik bezig met een trui met een vhals en het voorpand maak ik met een eigen ontwerp van kabels
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2012 om 09:09
Ik heb het boek een paar keer doorgenomen en het is erg duidelijk, het geeft een aantal soorten halzen en mouwen en het raadt je aan om een "toile" te maken, een model in stof van hoe je het wilt hebben. Ze werken op de plaatjes wel met een paspop.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthervanbuuren View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 Juli 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 196
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthervanbuuren Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2012 om 18:56
leuk ik ben een trui aan het maken ook eigen ontwerp, en die heeft vierkante armsgaten.
 
leuk hoor om iets zelf helemaal zelf te maken
 
groetjes esther.
 
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2012 om 20:29
er is een simpel excelprogramma, als je het proeflapje hebt gebreid weet je de stekenverhouding, die vul je in, dan de hoogte van het boord en boordomvang, lengte mouw,voorpand enz. alle maten vul je in en tada je hele breischema komt eruit. hoeveel naalden, wanneer afkanten enz. je hoeft het wiel niet uit te vinden als het er al is.
lydia wijsbroek
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2012 om 20:44
Hallokes Lydia,

Ik heb met veel intresse uw uitleg gelezen in verband met het in exel opzetten van je breischema.
Mag ik zo vrij zijn om daarvan een voorbeeld te vragen.
Het mogen gerust fictieve cijfers zijn hoor,dient enkel als voorbeeld
Ik kan me het gewoon niet voorstellen maar zou er graag mee om kunnen.
Hartelijk dank bij voorbaat.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2012 om 22:06
ik stuur het je toe
lydia wijsbroek
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2012 om 08:55
Hartelijk dank Lydia,
Ik ga dit eens testen
groetjes Inge
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Lisette1985 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lisette1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2012 om 10:18
Ohhh ik heb iets veel simpelers gedaan, ik wilde graag een patroon van hondenpootjes, en haar naam.
Ik heb toen blokjespapier gekocht van 1 x 1 cm en heb toen getekend, 1 bokje telde voor 1 steek.
Het werkte prima!
Back to Top
phineknits View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 Maart 2012
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer phineknits Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2012 om 12:33
Hallo
Ik zou heel graag meer willen weten over het excelprogramma.
Groetjes
Back to Top
Babbel.truitjes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Babbel.truitjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 om 17:26
sorry , mijn broer heeft voor mij een progamma gemaakt, ik hoef dan allen de plaatjes er in te zetten en dan maakt hij het vanzelf af, vraag me niet hoe, maar het is erg leuk om te doen zelf ontwerpen.
babbel
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2012 om 20:18
Kan je aan je broer misschien eens uitleg rvaghen over dat programmaatje.
Het is interessant om te weten.
Groetjes en dank IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Babbel.truitjes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Babbel.truitjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2012 om 10:13
oei dat weet ik niet , hij is progammeur en weet niet of hij dat wil doen, wil het wel vragen.
babbel
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.436 seconden.
Lang Yarns