Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Discriminatie?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
1gul View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 December 2008
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 290
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1gul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Discriminatie?
    Posted: 01 Juni 2012 om 16:51
Hallo Hobbydoosjes,

Sorry hobbydoosjes maar moet even mijn frustratie kwijt.
Vandaag stond ik aan de kassa met een hele boodschappenkarretje vol boodschappen in de rij bij de kassa omdat er zo'n lange rij was zou er een nieuwe kassa geopend worden.
Ik dus bij de kassa bijna al mijn boodschappen op de band geplaatst komt er andere mevr achter mij staan met halve karretje vol boddschappen zegt de cassiere die aan komt lopen tegen de mevr die achter me staat;
"gaat u maar voor hoor zei snapt er toch niks van" en giegelen dat ze deden.
ik was helemaal geshockt dat ik even niets kon zeggen.
nou ja toen ik aan de beurt was en alle boodschappen gescand waren,zei ik tegen die cassiere,"ik ga het niet betalen,ik koop niets hier,snap jij het?"
Ze was erg verbaasd omdat ze dacht dat ik geen nederlands zou kunnen,ze ging tekeer ze noemde me "vieze turk" waarop ik als antwoord gaf; ben wel een turk maar zeker niet  vies, gelukkig heeft de klant achter mij dit gehoord.
Uiteindelijk heb ik gevraagd of ze de bedrijfsleider erbij wilt halen,wilde ze natuurlijk niet.
De cassiere achter haar heeft de bedrijfsleider erbij gehaald,en volgens mij is zij nu ontslagen. De bedrijfsleider was echt niet blij.
Al met al uiteindelijk hoefde ik niet voor mijn boodschappen te betalen maar ben nog steeds boos.

Ben dan wel van turkse afkomst en draag een hoofddoek ben hier geboren en heb gewoon de Nederlandse nationaliteit ligt het dan toch aan mijn hoofddoek dat ik vandaag zo behandeld ben?

Ik "kook" nog steedsAngry

Groetjes,






Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 16:58
Nu dat is zeker niet netjes zeg!!
Dat is echt geen respect hebben voor andere mensen om je heenConfused
Gelukkig dat er dan wel goed gehandelt is door de bedrijfsleider!!!
Kan begrijpen dat je kookt!
Gewoon raar
Back to Top
TaNichia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 851
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer TaNichia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 17:16
dit is gewoon weg schofterig Shocked, echt super zoals je gereageerd heb, "ik ga het niet betalen,ik koop niets hier,snap jij het?" GEWELDIG!!!
Probeer je het niet al te veel aan te trekken kansloze mensen zoals zij zullen er altijd zijn.
Back to Top
lieveheersbeestje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2012
Locatie: rotterdam
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lieveheersbeestje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 18:03
nee het licht niet aan je hoofdoek, het licht aan de persoon achter de kassa, die heeft een hoop steekjes los daar in de bovenkamer.

even off topic: ik vraag me al een hele tijd waarom precies vrouwen een hoofdoek dragen, is dat nou verplicht of kiezen ze er zelf voor?
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 18:17
Nou ja zeg, wat een trut! Waar slaat dat nou op?
Goed dat je zo gereageerd hebt, wat denkt zo iemand wel, ik kan me daar zo boos om maken.
Wat maakt het nou uit wat je afkomst is, of je een hoofddoek draagt of wat dan ook?
Iedereen verdient respect, daarbij is de klant koning en dus was dit echt not done!
Goed dat de bedrijfsleider zo gereageerd heeft, logisch dat ie niet blij was, want echt reclame is dit niet.
 
Trek het je inderdaad niet aan.. snap wel dat dit pijn moet doen, maar dit zegt meer over dat mens dan over jou Hug

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 18:39
Die vooroordelen over de mensen (zelfs algemeen) zullen helaas nooit verdwijnen.
Het zegt meer over de kortzichtigheid van de mens zelf.
Blijkbaar is het uiterlijke een maatstaf ipv het innerlijke.
Meid, het is hard en onrechtvaardig maar helaas zullen altijd bepaalde individuen de samenleving op die manier verpesten.
Weet dat er héél veel mensen zijn die je echt graag hebben, dat is het voornaamste.
Maar ik kan mij voorstellen dat je 'kookt' en dat je woede moet koelen, ik zou in jouw plaats ook zo reageren.
Hier ben je altijd welkom, afkomst en uiterlijk, wat maakt het uit.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 18:55
lieve lieve meid dit zijn zulke domme mensen, het kwetst dat snap ik maar eigelijk moet je op haar neer kijken we zijn allemaal wereld burgers met een hoofddoek een keppeltje of klompen en een pet de aarde is van ons allemaal zij is zo ongeloofelijk dom het doet mij ook altijd zo'n verdriet dat zulke domme mensen bestaan maar weet dat de meeste mensen zoals ik zijn die mensen beoordelen om hun mens zijn en niet om hun afkomst ik vindt het totaal niet intresant waar iemand vandaan komt of zijn of haar geaardheid het gaat om de mens er achter we leven in een hele rare tijd vroeger werden de christen vervolgd toen de joden en jammer genoeg nu jij (moslim) maar ooit gaat dat weer over en wordt het weer een ander bevolkings groep die ze pakken, dus wees trots op je hoofddoek en het moslim zijn dit ben jij en wij willen jou niet anders een hele dikke knuffel van een mede kaaskop (jij ben een turkse kaaskop want je ben hier geboren) HugHugHug
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 19:08
Petje af dat je het zo geregeld hebt. Verder zij  zulke mensen te dom om er enige energie in te steken.
Kan me voorstellen dat het je zeer doet.
Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 15 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 528
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 19:08
Het moet toch niet erger worden, het personeel van tegenwoordig hebben geen respect meer voor de medemens.
 
groetjes Joke
Back to Top
1gul View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 December 2008
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 290
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1gul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 19:10
Wat een lieve reacties,wat zijn jullie allemaal lief!Hug
ik weet dat vooroordelen nooit zullen verdwijnen.
Normaal gezien kan ik het makkelijk links laten maar ja vandaag was toch de toppunt.:)
@lieveheerbeestje ik ben een hoofddoek gaan dragen toen ik 27 was,niemand heeft het mij gelukkig verplicht want dat werkt averechts bij mij;)
ik heb voorddat ik een hoofddoek droeg ook (bijna) alles gedaan wat de geloof verbiedt.
Nee echt mijn ouders hebben mij wel islamitisch opgevoed tot een bepaalde leeftijd daarna hebben ze mij "los" gelaten ik mocht zelf bepalen wat ik ermee wilde doen.
Ook zo met mijn man,mijn man heb ik leren kennen zonder hoofddoek en heeft me ook geacepteerd met hoofddoek gelukkig:)
om een lange verhaal kort te maken niemand heeft het me verplicht.
Ik zeg ook altijd dat ik een hoofddoek draag wil niet zeggen dat een moslima zonder hoofddoek minder dan mij is.

Ik heb echt respect voor IEDEREEN hou gewoon van de mensSmile (nou ja buiten pedofielen,verkrachters en de cassiere van vandaagTongue)

Een dikke vette knuffel terug voor een ieder die het aanneemt van een fetakaaskop Heart




Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 19:12
hahaha een feta kaaskop dat is een goeie Thumbs Up
Back to Top
lieveheersbeestje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2012
Locatie: rotterdam
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lieveheersbeestje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 19:20
Originally posted by 1gul 1gul wrote:


Ik heb echt respect voor IEDEREEN hou gewoon van de mensSmile (nou ja buiten pedofielen,verkrachters en de cassiere van vandaagTongue)

Een dikke vette knuffel terug voor een ieder die het aanneemt van een fetakaaskop Heart



nou de humor zit wel goed bij jou. het gaat bij de mens om het innerlijke en niet het uiterlijk. en trouwens turks eten is heel erg lekker (zit nu aan de turkse pizza). ik hoorde vandaag ook zo iets raars. 3 jongeren praten over een jongen die gepest word, 1 zei dan had hij maar niet zo geboren moeten worden daarom word hij gepest, een andere zei ja hij kiest zelf voor zijn ouders. dit slaat toch ook nergens op?
Back to Top
1gul View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 December 2008
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 290
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1gul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 19:34
Oooch dat is echt triest en slaat inderdaad nergens op.
Ik vraag me af om welke leeftijdsgroep dit gaat? Wat vinden de ouders hiervan of weten ze ervan?
Turkse pizza is echt zooooo lekker maar mag het voorlopig niet hebben want volg nu een koolhydraat armmdieet maar zodra ik 10 kilo ben afgevallen ga ik mezelf trakteren op een turkse pizza en dan het liefst op die van mijn moeder.

X
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 19:40

Ooooooooooooooooooooooo ik zit me echt plaatsvervangend te schamen. Wat erg dat mensen nog zo reageren in deze tijd zeg. Belachelijk!

Wat heb je het goed opgelost zeg Thumbs Up
 
Ik ben jaren gastouder geweest en ik ving ook kinderen op van mensen die net in nederland waren en de inburgeringscursus moesten volgen. Met de ouders kon ik alleen met handen en voeten communiceren omdat zij geen woord nederlands spraken. Ze kwamen uit allerlei landen en de meeste gastouders wilden die kindjes niet.
 
Als ze een paar dagen bij mij waren en tussen mijn jongens en de oppaskinderen spraken ze zo nederlands Big smile
 
Ik vind discriminatie niet kunnen, voor geen enkele groep of geen enkel persoon.
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 19:44
Originally posted by breijoke breijoke wrote:

Het moet toch niet erger worden, het personeel van tegenwoordig hebben geen respect meer voor de medemens.
 
groetjes Joke
Daar sluit ik mij volledig bij aan goed gehandeld hoor met de baas te vragen
Back to Top
1gul View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 December 2008
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 290
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1gul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 20:10
Mijn moeder beheerst de Nederlandse taal niet,maar ze gaat regelmatig bij haar Nederlandse buren op de koffie en de buren bij haar ze heeft zich dus op haar eigen manier geïntegreerd,heeft toch goede contacten en is erg sociaal net wat Jips zegt met handen en voeten komt ze er wel uit. Mijn moeder is inmiddels bijna 70 is nog altijd blij dat ze ooit hiernaar toe is gekomen.
Maar het doet me wel pijn als ik eraan denk dat wat mij vandaag is overkomen mijn moeder zou overkomen het waarschijnlijk niet door zou hebben,alhoewel.... " vieze turk" zou ze dan wel weer verstaan hebben;)
 
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 20:29
Die vooroordelen komen overal voor. Ikzelf werk part-time en mijn man heeft een zaak. Iedere dag help ik of sta ik in de zaak. De branche is vooral mannelijk gerelateerd - vooral technisch. Nochthans, na 12 jaar, heb ik al behoorlijk wat technische bagage. Iedere week opnieuw wordt ik geconfronteerd met mannen die bij niks willen kopen, geen uitleg durven vragen of sowieso er al van uitgaan dat ik hen niet zal kunnen helpen. Iedere keer opnieuw moet ik mij bewijzen als vrouw. Mijn man steunt mij enorm. Ook als mijn man naast mij in de zaak staat en de mannen richten zich tot hem, heeft mijn man het lef om te zeggen dat hij eventjes geen tijd heeft en ik die mannen wel verder zal helpen. Op die manier weet ik dat mijn man vertrouwen in mij heeft en op die manier toont hij die mannen dat ik echt wel mijn mannetje kan staan. Ondertussen hebben ik op die 12 jaar ook al heel wat mannen mogen ontmoeten die openstaan voor mijn (vrouwelijke) inbreng. Maar hoe zeggen ze dit , de wereld draait door. (Letterlijke n figuurlijk)
Aan allen die ermee te maken hebben, de vrouwen, dat is het sterke ras!!!!! Big smile
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
1gul View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 December 2008
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 290
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1gul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 20:42
Lollibol,laat ze lekker denken,weten zij veel dat wij vrouwen meerdere dingen tegelijk kunnen

VOOROORDEEL: zo ken ik er nog 1,ik heb pedagogiek gestudeerd maar heb er bewust voor gekozen om niet te werken,tot mijn oudste 7 is,krijg dan ook regelmatig te horen dat ze me wel begrijpen omdat ik "zo" geen werk zou kunnen vinden. En dan draag ik nog geen eens een boerka
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 21:06
ooohoohhh heb er geen woorden voor schandalig!!
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2012 om 21:08
het maakt echt niet uit wat je afkomst is en of je een hoofddoek draagt het is hoe jij in de maatschappij staat voor mij is dat het enige wat telt net wat doortje ook al zij de aarde is van ons alle of dat we groen met een gouden randje zijn of gewoon blank en dat geldt ook voor het dragen ven een hoofd doek of ander relikwie voor je geloof
Anne-Marie
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns