Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

opstijven haakwerk

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Petrahaakt View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Maart 2012
Status: Offline
Points: 167
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petrahaakt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: opstijven haakwerk
    Posted: 23 Juni 2012 om 21:22
Op internet lees je veel manieren over het opstijven van haakwerk (bijvoorbeeld suikerwater, verdunde houtlijm). Nu maak ik regelmatig sfeerlichtjes, maar dat bovenste gehaakte randje blijft niet zo mooi "rechtop" staan. Ik vond dat nooit zo erg, maar nu heb ik van een winkeltje de vraag gekregen om lichtjes te maken voor de verkoop. Superleuk natuurlijk, maar dan wil ik het wel graag helemaal perfect!
 
Heeft iemand een tip om dat randje op te stijven?
Omdat de rest van het lichtje niet hoeft, mag er niet iets van kleurverschil te zien zijn.
Ik ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben.
 
 
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 21:50
k weet dat ze bij pretexen spul gebruiken om iets op te stijven maar ik weet niet of dat kleurverschil geeft.
misschien is er iemand in de buurt van jou die dat heeft waar je iets van mag hebben om het uit te proberen.
wat leuk zeg dat je die lichtjes mag maken voor de winkel.
succes met de verkoop.
 
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 21:53
ze verkopen in sommige handwerkwinkels stijfsellijm is een wit spul waar je hetgeen dat gesteven moet worden in dompeld en daarna in vorm laat drogen
word ook veel bij kantklossen gebruikt
die speciale lijm heb je geen kleurverschil, weet niet meer het merk


Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 22:37
Hier wordt houtlijm gebruikt. Even naar beneden scrollen.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 23:07
Houtlijm is betrouwbaar. Ik heb het zelf al gedaan. Ook met transparante pretex of paverpol is goed, maar een héél pak duurder dan houtlijm en de droogtijd is ook langer.
Soms moet je opletten wanneer je het bij kleuren gebruikt. Zorg dat je dan zeker bent dat het kleurvast is. Ik heb al bij goedkope wol gehad dat de kleuren overgingen in elkaar, en dat was toen niet de bedoeling. Maar ik zie dat het bij jou wit is, dus geen probleem. Doen eens een klein testje met een proeflapje en beslis dan....
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2012 om 23:36
Ik heb de vleugels van wit engeltje met pretex gedaan. Ik vond dat het iets geler werd en er was minder reliëf in het werk. Het zag er naar mijn smaak heel kunstmatig uit. Ik heb ook gelezen om het met stijfselspray te doen en er daarna blanke lak over te spuiten. Dat heb ik niet geprobeerd. Succes, Lida 
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: belgië
Status: Offline
Points: 1572
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 09:07
Zou gewone stijfselspray ook niet kunnen? http://www.bestmart.be/index.php?main_page=product_info&products_id=730
Als ik het niet vergeet vraag ik straks aan men moeder hoe zij vroeger haar haakwerkjes behandelde met stijfsel, volgens mij waren al die lapjes behandeld met iets.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 10:03
bij de action verkopen ze evidur textiel versteviger bij de afdeling wasmiddelen .
 
Is een melkachtig iets in een fles,wat je moet verdunnen naar gelang de vereiste stevigte .
Zelf gebruik ik nog steeds het liefst crackfreepoeder . Is wel wat meer gedoe natuurlijk
.
 
Back to Top
Petrahaakt View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Maart 2012
Status: Offline
Points: 167
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petrahaakt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 10:33
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik ga beginnen met houtlijm, dat staat in de schuur en volgens een aantal van jullie ook goed werkbaar.
Een oude buurvrouw van mij doet aan kantklossen, ik zal haar eens vragen wat zij gebruikt en misschien kan ik dat even op een proeflapje testen (tip Vikike). Had ik zelf weer niet bedacht, haha!
 
Ik ga aan de slag!
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 10:48
Ben heel benieuwd naar je resultaten, hoor het wel
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 19:43
mUTTI BEDANKT VOOR DE TIP. GA BINNENKORT EENS EVEN KIJKEN.
 
PETRA SUCCES.
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2012 om 19:48
mutti waar kan je dat poeder kopen?  ik weet niet wat dat is, en gaat dat met wassen er niet uit of moet je het dan weer doen
Back to Top
jetje1970 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Mei 2012
Locatie: Markelo
Status: Offline
Points: 1021
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jetje1970 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2012 om 08:27
Wat super dat je mag haken voor een winkel!
Ga je het patroon gebruiken zoals op de foto? Die ziet er erg mooi uit, weet zeker dat dat goed gaat verkopen. Succes en plezier bij het maken.
 
Gr. Rianne
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2012 om 08:51
Doortje sorry voor mijn late antwooord ,maar dat poeder koop je bij de drogist of soms nog in een  supermarkt net een pakje maizena .
Het is gewoon stijfsel ,ik gebruik het ook wel om plaksel te maken om te knutselen met m,n kleinzoon . 
Helaas gaat het er bij het wassen weer uit en moet je het weer doen ,Bij het knutselen is dat een prettige eigenschap
 
 
Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2012 om 10:48
hihi ja zeker met je kleinzoon is dat fijn, bedankt voor de tip, ik ga is kijken of ze het hebben bij ons
Back to Top
Petrahaakt View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Maart 2012
Status: Offline
Points: 167
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petrahaakt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2012 om 21:15
Ik heb een pakje Crackfree poeder van de oma van mijn buurvrouw gekregen om te proberen.
Geeft een prima resultaat! Zoals Mutti al omschreef! Zij heeft het bij de DA drogist gekocht.
 
Nog een ander voordeel.....op het pakje staat dat je het ook in bad kan doen, schijnt heel goed te zijn voor je huid! Helemaal "KREUKELVRIJ'', zou dat niet geweldig zijn!
Ga ik ook uitproberen, haha!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2012 om 09:34
Als je je gezicht kreukvrij wilt maken, kun je punaises genbruiken, verstopt achter de haargrens. Voor je decolleté zou ik strak trekken en haarlak spuiten.

Ik vind trouwens ouder worden niet erg, ik heb alleeneen hekel aan die rimpelhandjes, die ik krijg. Want al hakend en breiend zie je die zo goed.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2012 om 12:59
Aambeienzalf schijnt ook te helpen.....
Maar om nu in een badkuip vol van dat spul te gaan zitten......Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2012 om 13:44
...omdat we het waard zijn...
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2012 om 18:07

Op mijn pakje staat dat niet aangegeven .

Beginnen we maar met een maskertje Wink
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.515 seconden.
Lang Yarns