Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Oude koe

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Oude koe
    Posted: 08 Juli 2012 om 09:28
Ik haal even een oude koe uit de sloot.

Als kleding rijp is voor de voddenzak, kun je er alle mogelijke fournituren afslopen: knoopjes, drukkers, applicaties tot stukjes elastiek en beharingetjes toe.

Als je een zonnejurk voor jezelf maakt, kun je wat restjes stof gebruiken om er een behabandje van te maken en dat met die schuifjes of ringetjes vast te maken aan een oude beha. Of de bandjes van een beha met die stof omkleden.

Heb je een kleine dochter, dan kan die op een regenachtige dag heerlijk spelen met moeders fournituren- en knopendoos.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 10:10
Ik ben zelf helemaal weg van knopendozen, altijd al gehad!! Nooit aan rommelmarkt of kringloop gedacht. Vanaf nu dus wel! Magtelt, supertip!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 13:48
Hihi, ik was al bang dat iemand zich aangesproken zou voelen door de titel van dit topic. Ik liep toevallig tegen die knopendozen op op de antiekmarkt en Koninginnemarkt. En ik heb er een aantal geërfd. Mijn moeder had ook nog van die bolletjes van jarretelles in de knopendoos, kennen jullie die nog?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 14:48
Wat een leuke en praktische tip!!! Nog nooit aan gedacht!!!!!Embarrassed
Ik ga steeds iets kopen als ik iets nodig heb en soms loopt dit bedrag aardig op. Zo wordt een hobby ook duur. Maar met die tip blijft alles nog betaalbaar. Deze week zouden de kinderen al hun kledij sorteren, welke hen te klein was geworden. Dus die tip is nog net op tijd!! Thumbs Up
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 19:27
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Hihi, ik was al bang dat iemand zich aangesproken zou voelen door de titel van dit topic. Ik liep toevallig tegen die knopendozen op op de antiekmarkt en Koninginnemarkt. En ik heb er een aantal geërfd. Mijn moeder had ook nog van die bolletjes van jarretelles in de knopendoos, kennen jullie die nog?
 
ik kan mij dat herinneren van mijn oma. En als die bolletjes afgebroken waren deed ze het met een cent.
Pure toverkunst voor mij toenertijd......
Heb nu een foto van zo'n corset op de slaapkamer hangen ooit gemaakt op een Franse markt LOLLOLLOL
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 20:16
Oh ik heb ook een tik van knopendozen. ik heb de oude naaidoos van mijn oma geërfd en alle knopen die er in zaten en waar ik als kind al helemaal wild van was en meespeelde zaten er nog in. Eigenlijk wat dat betreft alles wat mijn oma al die jaren had op gespaard. en ik gebruik ze nu al oogjes voor mijn knuffels of zo.
Ik vind niks heerlijker om met mijn handen door die knopen te wroeten tot ik de juiste bij elkaar heb gevonden.


Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 20:24
dit is echt een super tip
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2012 om 21:50

Ook ik ben de gelukkige bezitster van knopendozen .

Ik knip ook overal de knopen af voor ze vodden worden .
Op zoek naar knopen heb ik zelfs wel eens een bloesje bij de kringloop gekocht uitsluitend voor de knopen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2012 om 11:05
Ik heb een groot houten dienblad, waar ik ook kleinere (500 stukjes) puzzels op leg, en daar stort ik dan de knopendozen op uit. Ik heb dozen voor rood, roze, oranje, voor wit, crème en geel, voor blauw, paars en groen, en voor zwart, bruin, zilver en goud. En dan maar graaien en naast elkaar leggen.

Dat van die cent weet ik nog, leve de panty's.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns