Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

GEHAAKTE mice Christmas singers niet verkrijgbaar

 Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 21:17
lol, ik dacht, ik ga eens kijken of er een programma oid voor bestaat om het om te zetten naar een haakpatroon en toen kwam ik uit op een topic hier in het forum waar een link staat vermeld naar hoe je het zou kunnen omzetten, is wel behoorlijk wat werk om te doen, maar zou moeten lukken.
 
(Enige handicap voor mij is dat ik nog niet kan breien en me dus eerst in de afkortingen zou moeten verdiepen van het breien, dus hoop ik stilletjes dat er binnenkort iemand is, die wel de haakpatronen heeft van de muisjes). Wink
Back to Top
damo View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer damo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 21:24
als er gedeeld word dan wil ik ook wel mee delen.
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 20 Mei 2012
Locatie: Beverwijk
Status: Offline
Points: 417
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 22:00
Oh, die zijn leuk , als ze beschikbaar zijn zou ik ook heel graag meedelen
Back to Top
Leo91 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 07 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1048
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leo91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 22:20
Oh mocht iemand de gehaakte versie hebben, dan wil ik wel wat ruilen ofzo? Ik vind deze namelijk ook geweldig. Jammer dat ze niet meer te krijgen zijn!
Back to Top
crochetmad View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2012
Status: Offline
Points: 154
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer crochetmad Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 22:24
Deze muisjes staan echt helemaal bovenaan
aan de top van mijn verlanglijstje.
Wat zou ik die graag gaan maken...mijn vingers jeuken al!!!
Dus als je iemand een gat in de lucht wil laten springen....LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 00:42
Deze Dickens muizen zijn niet meer te koop en mogen ook niet meer openbaar gedeeld worden omdat de maakster van dit patroon daar veel last mee kan krijgen.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2012
Status: Offline
Points: 933
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 09:37
Oei, dat is wel vervelend allemaal weer..
Back to Top
MG Jewelry View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 1675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MG Jewelry Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 10:02
hier nog een liefhebber Wink
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 11:15
Hebben jullie mijn vorige post niet gelezen!
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 11:19
Ik had het op het andere forum inderdaad gelezen dat deze niet meer verkocht mochten worden omdat de ontwerper van de breipatronen dit niet goedkeurde. Erg jammer, ook ik wilde ze maar goed, we hebben het te respecteren en vind het ook erg sneu voor degene die het vertaalt heeft naar een haakpatroon. Hoewel ze op het andere forum ga te kennen dat ze er vrede mee heeft.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
bijou View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bijou Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 12:05
ik wil ook de gehaakte versie van deze muizen kan iemand dat dan even doorsturen naar mij, en als deze niet meer te koop zijn vervalt de copywrite toch vanzelf
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 12:13
Hoe lang is het auteursrecht geldig?
Volgens artikel 37 van de Auteurswet vervalt het auteursrecht op een werk "door verloop van 70 jaren, te rekenen van de 1e januari van het jaar, volgende op het sterfjaar van de maker." Bij een werk gemaakt door een rechtspersoon geldt een tijdsduur van 70 jaren na de eerste publicatie er van.

In het verleden was deze termijn 50 jaar, maar de verlenging naar 70 jaar was retroactief.

deze tekst gevonden op het internet, denk niet dat we zoo lang kunnen wachten
lydia wijsbroek
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 12:15
Originally posted by bijou bijou wrote:

ik wil ook de gehaakte versie van deze muizen kan iemand dat dan even doorsturen naar mij, en als deze niet meer te koop zijn vervalt de copywrite toch vanzelf

Ik weet niet of dat je het weet maar ook het forum kan hier gedonder door krijgen, Alan Dart is degene die verbied dat deze patronen uitgebracht worden en daardoor kan het de patroon maakster [hoe mooi ze ook zijn] als wel het forum er veel last van krijgen.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 12:29
Jeetje... Om te kunnen schrijven, moet je ook kunnen lezen. Lijkt toch moeilijk te wezen. En ja, het is balen dat ze niet meer in omloop zijn, ook ik had ze willen hebben maar respecteer toch gewoon de feiten!!
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
arinasp View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Status: Offline
Points: 152
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arinasp Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 12:59
Ik sluit me volledig bij Claire en Krissis aan, respecteer aub de vraag om deze patronen niet te delen om te zorgen dat de maakster hiervan niet in de problemen komt. Dat is toch niet zoveel gevraagt.
Back to Top
bijou View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bijou Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 13:35
dus als ik het goed begrijp heeft dit eigenlijk met plagiaat te maken
Back to Top
bijou View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bijou Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 13:38
aan de maakster van de patronen
 

Het overnemen van concepten, ideeën en procedures is geen inbreuk op auteursrecht. Zie Van abstract en vrij idee naar beschermde concrete uitwerking. Een dergelijk concept, idee of procedure overnemen zonder bronvermelding mag dus juridisch gezien. Het is wetenschappelijk een doodzonde maar juridisch niet fout.

zie volgende link  http://www.iusmentis.com/ kijken bij plagiaat en auteursrecht
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 13:39
heel simpel gesteld iemand vond het breipatroon van AD, de gebreide dickenson mice zo leuk dat ze er een haakpatroon van heeft gemaakt.
En dat blijkt niet te mogen.
lydia wijsbroek
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 Juni 2012
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 13:46
Uit dezelfde link die je hebt geplaatst haal ik het volgende bijou:

"Het volgen van een stijl, genre of mode is geen inbreuk op het auteursrecht. Iemands specifieke uitwerking nabootsen is daarentegen wel inbreuk."

En voor zover ik kan zien lijken die gehaakte muizen wel HEEL erg op de gebreide. Waarschijnlijk zit het probleem daar. Als ze toch anders waren, maar in de stijl van dickens was het waarschijnlijk geen probleem. Maar hier zie ik alleen soms wat kleur verschil.
Back to Top
jolanda24 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2012
Locatie: Rotterdam
Status: Offline
Points: 279
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jolanda24 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 13:48
Volgens mij als het van prive mail naar prive mail gaat kunnen ze er weinig aan doen.
gr.Jolanda
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns