Patroon Droprs 99-4 |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Tina51 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 12 Juli 2012 Status: Offline Points: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 Juli 2012 om 12:44 |
Hallo allemaal, ik ben bezig met dit patroon maar kom er niet uit, er staat dat je een ring moet maken en dat je van boven naar beneden haakt, het zal wel heel dom zijn maar als ik dat zo bekijk komt dat nooit over mn hoofd
![]() |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nu zijn we hier niet alwetend hoor en als we kunnen helpen we, als je ter verduidelijking een stukje van het patroon overschrijft, hoeven wij niet eerst het patroon te gaan zoeken, ik denk dat het om een gehaakte tuniek gaat en voor welke maat?
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
heb je al een proeflapje gehaakt . ????
Dat staat aangegeven .
Soms is het handig om je opzetketting met een dikkere haaknaald te doen dan is het in iedergeval los genoeg .
Bij je haakschema staan de cm vermeld dus dat is waar je op moet letten
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
DROPS zelf aangeschreven voor het oplossen van dit probleem? Zij hebben nl een emailadres om je vragen voor te leggen. Dit kan je vinden bij je patroon op www.garnstudio.nl
|
|
![]() |
|
Hallo Lydia, ja klopt het is een tuniek maat L/XL. Er staat, de tuniek wordt in het rond gehaakt van boven naar beneden. Haak losjes een ketting van 75 l en sluit de ring met een hv in de eerste losse. Haak volgende toer als volgt:1v in in elk van de eerste 3 L*sla 1 L over, 1v in elk van de 3 volgendeL* herhaal van *-* == 57v haak nu een toer v en meerder tegelijke tijd, gelijkmatig verdeeld 19v
Ik hoop dat jullie er wijs uit kunnen worden, heel erg bedankt voor het beantwoorden, groetjes Tina
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
je haakt het met haaknaald nr 5 en DUBBELE draad, dan is 75 losse als basis voor de hals meer als voldoende, je kunt zelf meten als je de eerste rand gehaakt hebt of je hoofd erdoorheen past.
als je op de foto kijkt is het een behoorlijk wijde hals, als die nog wijder is, zakt het van je schouder af. |
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Ok dank je wel hoor, ik ga zo weer aan de slag!!
![]() |
|
![]() |
|
OO ik vind het nog steeds heel moeilijk
![]() |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
wat gaat er dan fout ??
Je heb je opzet lossen die sluit je met een hv tot een cirkel .Daarop ga je haken In iedere opzetlosse haak je een vaste dan sla je 1 opzetlosse over en je haakt weer 1 vaste in iedere volgende opzetlosse . Wat tussen * * staat herhaal je steeds . Omdat je lossen overgeslagen hebt heb je nu minder steken .Om verder te gaan ga je verdeeld over je werk meerderen
|
|
![]() |
|
Ja dat klopt en dat doe ik met vasten te haken? Ik heb nu allemaal kleine golfjes klopt dat?
|
|
![]() |
|
ja .V asten haken en 1 losse overslaan
|
|
![]() |
|
Hallo allemaal, ik ben met een ander patroon begonnen, ik kwam er echt niet uit. Bedankt voor de antwoorden hoor
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |