Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

WIPLALA

 Reageer Reageer Pagina  <1 34567 10>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2012 om 13:51
Ik vind hem heel mooi! Leuke kleuren :-)

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2012 om 13:41
dat wordt een deftige dame van 4 jaar mt deze outfit.
Ziet er leuk uit.
 
Ik ben nu over de helft heen.... we komen er wel Big smile
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2012 om 13:22
dank je!!
dat hoop ik ook!
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2009
Locatie: Hillegom
Status: Offline
Points: 607
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2012 om 13:21
Die is mooi aan het worden. Schattige kleurtjes. Ik denk dat je dochter hier heel erg blij mee gaat worden.
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2012 om 13:17
Hier even een update van mijn sjaal!!
Ben gewoon verder gegaan!
Vind alleen het kleur verschil niet zo mooi voor mezelf dus maak hem nu voor mijn dochtertje voor haar verjaardag!(ze word dan 4)
Vind voor haar de kleurtjes wel leuk!!
Wil er dan nog even een muts en handschoenen bij maken en dan heeft ze een leuk setje!!
 
 
 
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!!
 
 
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2012 om 20:00
het gaat als een tierelier.....
Ben 'bang' dat het een omslagdoek gaat worden ipv een baktus, ben nu bijna op de helft.
Zal dan een update doen Smile.
 
Als ervaringsdeskundige: hou vol voor iedereen die al uitgehaald heeft LOLLOLLOL
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2012 om 19:31
Ik ga nu ook gewoon doorzeten ben nu op een kwart van de sjaal en opzich gaat het prima!!

Marlies succes hoor hopelijk kun je nu gewoon lekker door zondr het uit te hoeven halen!! :-)
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2012 om 18:47
hoi hoi allemaal,
en weer uitgehaald, had ondertussen de halve familie kunnen voorzien van een baktus.
nou gaat ie goed, denk ik. iedereen succes met alle maaksels, ik ga fietsen, letterlijk. en geen plek voor de breinaalden.
groetjes marian
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: belgië
Status: Offline
Points: 1572
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 22:55
Deze keer gaat het goed komen, ik voel het Wink alvast heel veel succes.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 22:41
Ja, ik heb de sjaal dus uitgetrokken.Angry. Was er letterlijk klaar mee, én voor in de stemming..
Het is wel opvallend hoeveel er toch nog worstelen met de sjaal. Het lijkt zo simpel.......
 
Ben vanmiddag opnieuw begonnen, kreeg een patroon toegestuurd van een hele lieve dame..
Wat ik zelf al bedacht had, was dat het beter zou zijn om in ieder 2e naald te meerderen......en wat denk je: het klopt, de verhoudingen zijn nu goed en het gaat als een trein!!!
Tevens zit er een randje aan zodat het meteen afgewerkt is, het krult ook veeeeeeel minder om.
 
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 22:36
Originally posted by doortje doortje wrote:

marlies je ben nog een jongkie, ik heb even naar je leeftijd gekeken, nou dat is nog heeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal niet oud, 50 is de nieuwe 40 Wink
 
 
wacht maar af tot je 54 bent......LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: belgië
Status: Offline
Points: 1572
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 22:26
Dankjewel voor de complimenten, ik heb de sjaal gebreid op nr 6 met Austermann Natura, ik had die in promo gekocht bij de opendeur van een leverancier. Voorlopig zit hij nog niet in mijn winkel, de verkoopprijs zou komen op 5,40€ en dat vind ik best wel prijzig. De wol is echt superzacht maar ik tracht het prijs/kwaliteit zo laag mogelijk te houden.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 21:08
Je zou kunnen proberen om de drie naalden te meerderen en later minderen, kijken hoe dat wordt. In het begin heb je niet zoveelsteken, dus dan valt uithalen nog mee.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 21:05
heel mooi hoor.
Dank jullie voor de hulp,ik ga het proberen anders roep ik jullie nog eens aan.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 20:44
Originally posted by yaya yaya wrote:

Hier dan een foto van mijn baktus, ik ga hem zeker dragen, superzachte wol en in dezelfde wol ben ik bezig aan een poncho.



Mooi hoor deze! Clap Op welke maat naalden heb je hem gebreid? En is dit al de eerste wol uit je eigen winkel? Wink
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 20:43
hoi hoi.allereerst heel veel sterkte ,
op de site   blij dat ik brei .

blij dat ik brei pimpelliese. intikken die verwijzen naar spinning martha. hier staat ie in t nederlands. groetjes marian
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 20:39
Hoi Inge,
Ik heb hem net afgemaakt dus ik kan je wel helpen ... 

Deze link verwijst naar het topic van de KAL pimpelliese. 

Daar vind je ook een verwijzing naar het patroon in het Nederlands ... 
Let alleen wel even op, want de 5e naald klopt niet ... in het eerste bericht van het topic staat aangegeven hoe het wel moet. 
Je zet eerst 7 steken op, breit 4 steken recht, dan doe je de steekmarkeerder er tussen en brei je de overige 3 steken. Dan begin je met het patroon, naald 1.  
Je breit 12 naalden voor 1 puntje. Ik denk eigenlijk dat je het wel begrijpt met het Nederlandse patroon erbij, anders roep je maar. Succes!


Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 20:17
Hallokes iedereen,
Is er iemand die de pimpeliesse in het Nederlands heeft aub?
IK wil breien maar kan me niet concentreren om met de Engelse versie te werken nu.
IK was reeds gestart 7 steken ,de eerste breien ,de twee volgende samenbreien een omslag dan een steek meerderen en dan verder breien tot het einde.
De volgende naald helemaal rechts,de volgende zoals de eerste naald.
Helaas zie ik dat de schuining niet aan de kant komt van het muizetandje.
Wat doe ik verkeerd,ik zie het echt niet
Dank voor de hulp
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
doortje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 November 2011
Status: Offline
Points: 2062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer doortje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 19:42
marlies je ben nog een jongkie, ik heb even naar je leeftijd gekeken, nou dat is nog heeeeeeeeeeeeeeeeeelemaal niet oud, 50 is de nieuwe 40 Wink
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2012 om 19:40
hoi hoi dames,
ja ja die hormonen vliegen af en aan .kan niet wachten tot dat de overgang over is.
baktus helemaal uitgehaald, had bijna bolletje van 50 gr op. vond m er niet mooi uitzien. nu brei ik de eerste steek niet en meerder dmv een omslag, ziet er veel beter uit! kijk das nog is zuinig, breien en weer uithalen en overnieuw beginnen.
zo leer je iedere dag weer bij,
iedereen veel succes en bakt (us) er wat van
groetjes marian
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 34567 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns