Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken met twee of drie draden?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ringquelle View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 98
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ringquelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haken met twee of drie draden?
    Posted: 24 Juli 2012 om 01:42
Op internet las ik dat er ook mensen zijn die met twee draden haken, zodat je haaksel meer body krijgt. Daarnaast kun je zo ook twee kleuren draad mengen, wat weer een heel mooi effect kan opleveren.

Heeft iemand hier ervaring mee, is het moeilijker dan met slechts een draad? Moet ik dan ook een naald pakken die dikker is dan normaal? Normaal gebruik ik een 3.0 naald.

De meeste voorbeelden die ik zie, maken gebruik van twee draden. Zou het ook mogelijk zijn met drie draden, of is dat iets teveel van het goede?  LOL

Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 07:43
Zolang je je naald aanpast kun je draden erbij pakken. Ik haak wel eens met 2 draden maar van dezelfde kleur. Gemengd heb ik nog niet gedaan. Als ik normaal 3 gebruik, pak ik bij 2 draden 5, want ik vind dat strakke mooi. Maak een proeflapje, dan weet je het zeker.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 08:08
ik heb al een paar keer pannenlapjes gehaakt met 2 draden, gemengd en dezelfde kleur, word een mooi stevig lapje zonder gaatjes ik neem voor een draad meer ook een maat meer.......... gebruik ik normaal voor de draad 2,5 dan met 2 draden 3,5
heb je een draad die wat dikker is en normaal haak je die op 5 dan met een draad meer op 6
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 12:26
met verschillende kleuren werken wordt wel heel mooi. je krijgt en beetje het gemarmerde effect.



hier heb ik in het eierdopje 2 kleuren gebruikt geel en oranje en zo zie je dus het resultaat.


Back to Top
chikay View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chikay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 12:29
Dit is voor mij nieuw want ik had er nog niet eerder er van gehoord met dubbel draadloze vind de kuikentjes er wel grappig eruit zien
Groetjes José
Geniet van het gene dat je hebt,en treur niet om het gene dat je niet bezit.
Back to Top
Ringquelle View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 98
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ringquelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 15:03
Bedankt allemaal voor de tips Smile Ik gebruik nu een 4.0-mm naald, terwijl ik normaal gesproken een 3.0 gebruik, en dat lijkt tot nu toe erg goed te werken.

Het gemarmerde eierdopje ziet er heel leuk uit met die twee kleuren Marielle.

Ik kwam dit filmpje trouwens nog tegen, waarin wordt gewerkt met maar liefst vier draden. Dat ziet er wel een stuk moelijker uit, dus dat ga ik voorlopig nog maar niet proberen Wink


Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 17:56
Het is atlijd wel even extra opletten dat je netjes alle lusjes oppakt !
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2012 om 18:25
Ik ben bezig met een boodschappentas met 2 draden, maar dat gaat goed. Ik heb nu naald 6 ipv 3,5  (Saskia acryl)
Back to Top
Ringquelle View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 98
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ringquelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2012 om 00:34
Wellicht nog een beetje laat om op terug te komen, maar wellicht is nuttig voor iemand :)

Uiteindelijk heb ik alles uitgehaald en een paar proeflapjes gemaakt met andere formaten haaknaalden. Ik merkte namelijk dat ik op een gegeven moment echt heel veel kracht moest zetten bij het haken en dat hield ik niet heel lang vol :(

Inmiddels gebruik ik een naald van 8.0mm. Ik gebruik daarbij twee draden van de Saskia-wol van de Wibra. Een flink verschil dus met de 4.0 mm die ik aanvankelijk gebruikte. LOL
Back to Top
Eli View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2023
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eli Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2023 om 17:49
Dit kan perfect. Ik haak zelf soms met 4 of 5 draden tegelijk. Vooral voor plaids en mandjes. Vaak allemaal dezelfde kleuren of 2 kleuren max
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2023 om 09:53
Ik doe het ook, vooral met garens van Zeeman en Wibra, en dan een draad "fliedertjeswol" erbij. Ik zoek uit of ik dan een haaknaald van een halve of hele maat groter nodig heb. Ik haak er poppenmutsen en bijpassende poncho's van. Soms haak ik een gouden draadje mee in een minigalajapon en kroontje.

Laatst vond ik in de bieb een boek met mutsen, colsjaals, tassen en polswarmers, allemaal met haakpen 6. Ik heb een aantal met twee draden gehaakt en soms het patroon aangepast.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns