Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Moederkonijn: Peter Rabbit? Alan Dart?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Moederkonijn: Peter Rabbit? Alan Dart?
    Posted: 10 Augustus 2012 om 10:01
Hallo allemaal,
Ik ben weer eens ergens naar op zoek! Ik denk dat ik het hier al eens heb gezien, maar ik kan het nu nergens meer terugvinden, niet op de Hobbydoos, niet op Ravelry, niet in mijn eigen patronen.

Het patroon dat ik zoek, lijkt wel een beetje op de Bunny Babies van Alan Dart. Die zijn het dus niet, maar voor het idee: http://www.alandart.co.uk/product/all-patterns/bunny-babies/

Het gaat om een moederkonijn, volgens mij met iets blauws aan en een wit schort voor, waaruit een flesje e.d.  steekt. En dan een babykonijntje. Het zou het moederkonijn uit Peter Rabbit van Beatix Potter kunnen zijn, de kleding klopt in ieder geval.

Het zou trouwens goed kunnen dat het het moederkonijn van Beatrix Potter is, ontworpen door Alan Dart, want ik heb wel gevonden dat hij dat soort patronen gemaakt heeft.

Wie weet waar ik het over heb en helpt me op weg?



Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 10:32
Ik denk dat je Dusty bedoeld uit de Beatrix Potter collectie.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 10:49
Hee Petronette,
Weet je, dat zou zomaar kunnen! Het komt me niet heel bekend voor, maar ik denk dat ik het door elkaar heb gehaald met die andere konijnen van Alan Dart, want dit is dus geen konijn maar een muis, hahaha. Het schort en het flesje en zo kloppen namelijk wel. Tja, dan vind je het niet, hè, als je blijft zoeken op 'mother rabbit' en dat soort woorden. Ik weet dus niet helemaal zeker of dit is wat ik bedoel, maar superbedankt voor je hulp, want zoiets zocht ik dus inderdaad :D
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 10:55
Ik stuur je een mailtje ...
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 20:31
zag deze op de site van alan ,die is wel erg mooi
 
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 December 2007
Status: Offline
Points: 2280
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 20:37
het heet Poppy and babies rose and buttercup, maar helaas geen patroon
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2012 om 21:21
Ik heb een Poppy gemaild. 
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2012 om 09:52
Lieve Hobbydozen,
Hier ook nog even een bedankje van mij, naast dat ik hopelijk nu al jullie mailtjes beantwoord heb. Ongelooflijk, ik vraag niet vaak iets, en dat komt mede doordat áls ik dan een keer iets vraag, iedereen zoveel mailt dat ik meteen weer ideeën heb voor tien en weer een heeeeeeele tijd vooruit kan. Heel bijzonder, vind ik, ik blijf me erover verbazen en waardeer het enorm.

Nog even het resultaat van de zoektocht. Ik vind het erg knap dat jullie toch wisten wat ik bedoelde, terwijl ik jullie per ongeluk bijna alleen maar foute informatie gaf. Ik zei dat het om een moederkonijn ging, maar het bleek een vadermuis te zijn. En ik zei ook dat het van Beatrix Potter was, maar het is van Brambly Hedge. Het patroon is wel van Alan Dart, maar dat is dan ook de enige overeenkomst :D

Nu komt het volgende 'probleem': moet ik nu Dusty maken, de schattige vadermuis met baby en schort die ik bleek te bedoelen, of toch Poppy, de minstens even schattige moedermuis met twee babymuisjes? Allebei misschien maar!

Nogmaals heeeeeeel veel dank aan iedereen van een gelukkige Pluk

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns