Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

manier van breien

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: manier van breien
    Posted: 16 Augustus 2012 om 08:31
Ik heb er lang overgedaan om de rondbreinaald onder de knie te krijgen, averecht breien kost nog wat moeite maar ook bv de zijkant van de pimpelliese (de äparte steken, samenbreien en verdraaid insteken),maar nu kan ik geen voorkeur krijgen. aan de ene kant zijn de rechte naalden zo makkelijk, die manier is waar op ik het heb geleerd maar in mijn lekkere stoel kan ik niet breien(ruzie met de naalden en de armleuning) en met de rondbreinaald heeft niemand last van de naalden en heb je maar een klein plekje nodig en daarna stop je je werk zo makkelijk in je tas, fairisle breien gaat makkelijjker (in iedere hand een kleur) en omslagdoeken zijn makkelijk groot te makken, maar het "gezeur" van mensen dat het allemaal langzamer gaat en wat een onzin dat breien zo maakt dat ik mijn intresse in breien ga verliezen en dat vind ik ook weer jammer. neig nu sneller om de haaknaald te pkken ipv de breinaalden........sorry wil ff mijn eigen frustratie kwijt.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 08:36
Big smile ik snap je frustratie niet helemaal.....
Je breit toch op de manier die jij prettig vindt en als je zin hebt om te haken haak je toch??
Alle begin is lastig zeker als je routine hebt en dan iets nieuws begint dat duurt dan even voor je weer die routine hebt. Breien met een rondbreinaald is in mijn ogen net zo makkelijk als met rechte naalden. De techniek blijft hetzelfde.....
Ik brei nu nog alleen op rondbreinaalden vanwege ontstekeningen in elleboog en schouders, dan heb ik er geen last van.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 08:48
brei je dan op dezelfde manier als op gewonen naalden?  en dan niet continental? het is ook geen echte frustratie maar een ongemakkelijk gevoel een twijfel.een gevoel dat het alle twee niet eigen meer is. oef klint misschien wat zweverig.Embarrassed

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 08:54
Ik brei zoals ik het vroeger heb geleerd, insteken omslaan ...... enz.
Geen idee of dat continentaal is.....Ik brei niet op de Duitse manier!!!!
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 08:59
de duitsemanier hoorde ik mensen noemen die naar mijn breien kijken........misschien moet ik maar eens doen wat ik fijn vind ookal ziet het er soms knullig uit en is het niet snel, ik heb ook geen haast. dank je wel

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 09:10
Bij de Duitse manier heb je je draad over je linker wijsvinger en 'haak' je als het ware de draad van je rechternaald erdoor.

Joh, gewoon beiden uitproberen en kijken wat het beste bevalt, succes !
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 09:43
Ik brei soms op gewone naalden, soms op een rondbreinaald en soms op naalden van 60 cm en ik houd alles verkeerd vast. Ik brei niet snel, omdat ik het voor ontspanning doe, maar er komt toch altijd een echt breisel aan mijn naalden hangen, wat mensen ook over mijn techniek zeggen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 09:45
Kijk en daar gaat het om!! Plezier erin hebben. (heb ik ook hoor Big smile)
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 09:46
Wat maakt het jou uit wat mensen van je manier van breien zeggen? Lekker laten kletsen!

Ik heb na zo'n tien jaar breien nog altijd het omslaan niet goed in de vingers. Oftewel: ik laat de rechternaald helemaal los, pak de draad en sla 'm om. Dat gaat niet erg snel en af en toe is er inderdaad iemand die zegt: wat doe jij nou? Dan zeg ik iets als: Ja, haha, mijn techniek is niet al te best, hè? En dan ga ik vrolijk door met waar ik mee bezig ben. Misschien ga ik ooit nog wel eens proberen het omslaan te leren, maar alleen als ik dat wil, en niet omdat anderen vinden dat ik dat moet doen.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 12:06
Eugenie... gaat erom waar jij het meest plezier aan beleeft en trek je niets aan van je omgeving.  Je maakt leuke dingen dus ga daar vooral mee door.
Wat het fijnst breien is...
Ik brei sinds een jaar steeds meer op de rondbreinaalden. Voor mij is het makkelijker omdat ik dan minder last heb van de reuma. Minder zwaar bv. Ik kan gelukkig nog steeds sneller breien dan haken maar voor de poppetjes vind ik haken vaak mooier dan bij breien. Nou ja niet jokken Simone... bij haken kan je de onderdelen makkelijker bevestigen, bij breien is alles toch wat losser en moet het netter. Foutjes zie je sneller Embarrassed
Toch maar eens weer een AD gaan maken en mijn drops vest zuchtend oppakken, wie weet is die eindelijk eens klaar voor de winter LOL
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 12:56
ik heb net leren breien en dit om sokken te kunnen maken heb dan ook meteen continentaal geleerd omdat dit toch beter is voor het lichaam en je het gemakkeijker kan weg steken
ik ben nu bezig aan mijn 2de paar sokken en heb de naalden weggelegd en ingeruild voor 2 rondbreinaalden en wat gaat dit lekker,
mijn persoonlijke keuze rondbreinaalden en wil niets anders meer, en dan ook de manier gebruiken die hierbij hoort dus de continentale

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2012 om 17:44
Originally posted by Pluk Pluk wrote:

Wat maakt het jou uit wat mensen van je manier van breien zeggen? Lekker laten kletsen!

Ik heb na zo'n tien jaar breien nog altijd het omslaan niet goed in de vingers. Oftewel: ik laat de rechternaald helemaal los, pak de draad en sla 'm om. Dat gaat niet erg snel en af en toe is er inderdaad iemand die zegt: wat doe jij nou? Dan zeg ik iets als: Ja, haha, mijn techniek is niet al te best, hè? En dan ga ik vrolijk door met waar ik mee bezig ben. Misschien ga ik ooit nog wel eens proberen het omslaan te leren, maar alleen als ik dat wil, en niet omdat anderen vinden dat ik dat moet doen.

Haha, zo doe ik het ook. En dan keek mijn moeder vroeger met een gezicht van: zo heb ik het je niet geleerd toch, maar  ze ziet wel dat het op mijn manier ook heel goed gaat, en ze was afgelopen winter maar wat blij met haar poncho. Lekker boeiend hoe je je naalden vasthoudt, als je maar schik van je werk hebt.
Tussen 2 haakjes, met een rondbreinaald kan ik weer niet uit de voeten. Ik moet een naald onder mijn linkerarm vasthouden LOLLOLLOL
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2012 om 17:51
Ik geloof dat ik juist de rechternaald onder mijn arm klem! Ik zal nog eens kijken vanavond. Mijn excuus voor alles wat ik niet kan of raar doe is altijd dat ik linkshandig ben, hahaha, al brei ik wel 'normaal' van links naar rechts (en ik houd een haaknaald of een frivolitéspoeltje ook in mijn rechterhand). En als ik met vier naalden brei is het helemaal levensgevaarlijk, want dan steken die dingen alle kanten op (bijna in mijn eigen oog bijvoorbeeld LOL)!

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2012 om 20:46
ooohhhhh..frivolité vind ik zo mooi maar krijg het niet onder de knie.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2012 om 20:50
Ja, het is mooi, hè. En heel erg leuk om te doen, vind ik. Ik ben het nog aan het leren, hoor (doe ik ook al een jaar over of zo, haha). Ik kan het nog niet echt goed, maar wel simpele ringen en kettingen en die verbinden. Kan ik je misschien ergens mee helpen? Wat krijg je niet voor elkaar?
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2012 om 21:12
ik wil je graag aan je aanbod houden, het is mij nu alleen te warm en ik moet hem nog ff op zoeken, je  hoort nog van mij.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2012 om 21:18
Ja, het is geen weer voor moeilijke dingen nu! Smile
Geen probleem, laat het me maar weten als je zover bent.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2012 om 10:40
Graag, dank je wel.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 15:01
Ik brei rond op z'n Duits en het bevalt geweldig. Geen last meer van schouders ed. In het begin langzaam en niet mooi gelijk, maar dat leed is inmiddels geleden. En wat het tempo betreft: Ik denk dat het lijkt of het langzamer gaat, maar in werkelijkheid gaat het volgens mij sneller. Je maakt minder bewegingen en daardoor denk ik dat het langzamer lijkt, maar het niet is. En voor de rest kletsen laten en je eigen plan trekken zoals de Belgen zo mooi zeggen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 19:18
Ik brei eigenlijk ook alles op rondbreinaald. Gewoon omdat ik het een fijne houding vind en inderdaad makkelijk even hup in de tas (qua grootte!).

Ik hou ervan mensen te "choqueren" door bijv. in de wachtkamer van het ziekenhuis een brei- of haakwerk tevoorschijn te toveren. Mensen vinden het vaak bijzonder dat iemand van mijn leeftijd (39) nog breit en haakt Wink
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns