Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Speedy Gonzales, vosje en een iglo

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Speedy Gonzales, vosje en een iglo
    Posted: 19 Augustus 2012 om 21:27
Hi allemaal,
 
Ik ben nu al een hele tijd aan het zoeken naar patronen van Speedy Gonzales, een vos (zie foto onderaan) en een patroontje van een iglo.
 
Ik heb al een paar pogingen gedaan om zelf een iglo te maken, maar het lukt me niet goed om een mooie ingang te maken, dus zou graag een bestaand patroontje vinden, maar tot op heden nog geen succes gehad. :(
 
Deze foto van een vosje ben ik een keer tegengekomen, was ik gelijk helemaal verliefd op, maar helaas geen patroontje van gevonden tot nu toe.
 
Ik zou het super vinden om hiervan een patroontje te vinden en hoop dat iemand mij daaraan kan helpen, alvast bedankt!
 
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2012 om 22:29
Lydia,
 
Dank je wel voor Kermie! Smile
Back to Top
Enomis View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Enomis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 09:38
Het vosje is kant en klaar te koop op Etsy, patroon heb ik ook niet voor je kunnen vinden helaas. Als het eigen patronen van de shopeigenaar zijn (adorably kawaii) is het patroon denk ik niet te vinden, want ze verkoopt volgens haar site haar patronen niet...
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 10:30
Hi Enomis,
 
Dank je wel voor de tip, ik ga kijken of ik die persoon kan benaderen en vragen of het patroontje te koop is.
 
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 11:24
Ik denk dat je voor een iglo het patroon van een mutsje zou kunnen gebruiken, waarbij je dan op het laatst niet meer in het rond haakt maar heen en weer gaat haken. Zo kun je de opening vormgeven. En voor de ingang zou ik dan een rechthoekje haken dat je in de juiste vorm om de opening heen kunt vouwen en dan vastnaaien.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 11:44
Originally posted by Naemi Naemi wrote:

Ik denk dat je voor een iglo het patroon van een mutsje zou kunnen gebruiken, waarbij je dan op het laatst niet meer in het rond haakt maar heen en weer gaat haken. Zo kun je de opening vormgeven. En voor de ingang zou ik dan een rechthoekje haken dat je in de juiste vorm om de opening heen kunt vouwen en dan vastnaaien.
Hi Naemi,
 
Ja, zo had ik het ook al geprobeerd (zie foto hieronder, lol, let niet op de kleur, maar ik had alleen groen bij de hand op dat moment, het is geen zomeriglo Wink), en het iglobolletje zelf was al gelukt, maar de ingang zelf ziet er niet mooi uit vind ik zelf.
En omdat het een mini-iglo moet worden, is hij door het vastnaaien nog extra lelijk geworden. :(
 
 
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 20 Mei 2012
Locatie: Beverwijk
Status: Offline
Points: 417
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 11:53
Misschien een idee om de steken van de ingang gelijkmatig op te nemen van opening van iglo bol en dan 2toeren vasten er op haken, scheelt weer aannaaien
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 12:26
Originally posted by haribiwo haribiwo wrote:

Misschien een idee om de steken van de ingang gelijkmatig op te nemen van opening van iglo bol en dan 2toeren vasten er op haken, scheelt weer aannaaien
Hi Rinske,
 
Sorry, ik ben nog niet zo bedreven met het haken, maar bedoel je direct op het open gedeelte van het bolletje beginnen te haken?
 
Ik weet dan namelijk niet hoe ik de 'strepen' dan horizontaal moet krijgen. :(
Back to Top
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2012
Status: Offline
Points: 933
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 16:57
Ik heb wel een iglo voor je.. inclusief pinguin familie haha.. hoop dat je daar wat aan hebt.. Als men erom vraagt zou je die dan door willen sturen ^_^
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 20 Mei 2012
Locatie: Beverwijk
Status: Offline
Points: 417
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 18:53
Als je de steken opneemt in de ronding, krijg je een vertikale streep, dus precies andersom als in jouw iglo
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 19:03
http://nimoe.wordpress.com/2008/02/03/fox-amigurumi-pattern/

het is niet het vosje wat je bedoelt maar deze is ook leuk.
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 20:50
Originally posted by arnhemmertje arnhemmertje wrote:

Ik heb wel een iglo voor je.. inclusief pinguin familie haha.. hoop dat je daar wat aan hebt.. Als men erom vraagt zou je die dan door willen sturen ^_^
Dank je wel voor het doorsturen, hij is leuk!
 
Tuurlijk wil ik hem dan doorsturen, geen probleem! Smile
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 20:53
Originally posted by Nespa Nespa wrote:

http://nimoe.wordpress.com/2008/02/03/fox-amigurumi-pattern/

het is niet het vosje wat je bedoelt maar deze is ook leuk.
Hi Nespa,
 
Is inderdaad ook een hele leuke, had hem ook al bij mijn patronen zitten, maar ik zou heel graag dat specifieke vosje willen maken en krijg het snoetje nog niet hoe ik hem wil hebben.
 
Maar lief van je dat je er een voor me hebt gezocht. Smile
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2012 om 20:55
Originally posted by haribiwo haribiwo wrote:

Als je de steken opneemt in de ronding, krijg je een vertikale streep, dus precies andersom als in jouw iglo
Ja, daar was ik al bang voor, en ik zou hem juist zo graag ook horizontaal willen hebben lopen, maar ik heb al een patroon van een andere iglo toegezonden gekregen en ga kijken of ik er zo uitkom en anders ga ik het toch maar op die manier doen.
 
Dank je wel voor het meedenken! Hug 
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2012 om 22:33
oh ik wil ook in een iglo ik smelt zowat hier;-)


Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 01:09
Smile Verkoeling is onderweg!
Back to Top
lucske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 December 2009
Status: Offline
Points: 1538
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lucske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 02:14
Wink
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 02:17
He wat is dat aangenaam zeg hier blijf ik zitten


Back to Top
lucske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 December 2009
Status: Offline
Points: 1538
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lucske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 02:20
Let op da ge nie blijft plakken met zo'n weer.  Big smile
Back to Top
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 625
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2012 om 17:49
mag ik de iglo misschien ook ontvangen . Big smile
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns