gehaakte lama |
Reageer ![]() |
Autheur | |
willie ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 19 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 491 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 29 Augustus 2012 om 09:38 |
Hallo allemaal
Ik wil graag een lama haken.Ik zag een hele leuke bij delicious crochet.Volgens mij heb ik hem wel eens hier ook gezien.
Mijn vraag is van welk garen is hij gemaakt?Hij is zo'n 30 cm. dacht ik.Heb je hem van katoen gemaakt of van acryl?En is het patroon te doen in het Engels?Ik bedoel eigenlijk zitten er ook veel foto's/plaatjes bij?
Ik ben benieuwd of iemand antwoorden heeft voor me.
groetjes,
|
|
![]() |
|
Tante Jan ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 14 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 520 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Volgens mij kan dat prima met acryl, de gegoogelde foto's even gauw bekeken...
|
|
Blessed to be a blessing
|
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Ik heb hem met katoen van Catania gehaakt, geeft een mooie glans.
Het patroon is goed leesbaar met duidelijke foto's. |
|
![]() |
|
willie ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 19 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 491 |
Dankjewel Dine dan ga ik het patroon bestellen!En tante Jan bedankt voor je reactie.
groetjes,
|
|
![]() |
|
winter61beer ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 16 December 2005 Locatie: Zutphen Status: Offline Points: 2113 |
ik vind dat je haakwerk beter met katoen kan doen het wordt wel 10x zo mooi,
|
|
![]() |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
als je hem van wibra garen of zeeman acryl haakt wordt hij ongeveer 30 cm, maak je hem van catania dan ongeveer 20 cm.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Tante Jan ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 14 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 520 |
Oh, dat vind ik helemaal niet :) het acryl van de Wibra is altijd lekker dik, en als je dat dan strak en met een kleinere haaknaald haakt, zit het goed dicht. Ik vind dat 'wollige' ook wel leuk juist.
|
|
Blessed to be a blessing
|
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Helemaal mee eens ! ![]() |
|
![]() |
|
doortje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 November 2011 Status: Offline Points: 2062 |
tanta jan daar ben ik het helemaal mee eens, ik vind het hele fijne haakgaren en lekker niet duur
|
|
![]() |
|
katelijne ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 April 2010 Status: Offline Points: 555 |
Onlangs wou ik met Bravo haken ipv Catania.
In de winkel zei men : Bravo acryl ? Sorry verkopen wij niet meer ! Acryl is wel goedkoper maar er kwamen teveel klachten van klanten omwille van de mindere kwaliteit. Probleem was dus onmiddellijk opgelost : Catania katoen. Acryl vind je bij ons quasi niet meer in de betere wolwinkels. Wel nog bij Zeeman en Wibra maar die vind ik te dik en te stug. |
|
Katelijne
kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden |
|
![]() |
|
vikike ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Mei 2011 Status: Offline Points: 1402 |
ik gebruik voor de patronen van DC bijna altijd de saskia van de wibra omdat ik vind dat de patronen door dit dikker garen beter tot hun recht komen.
nu die lama is met lussen en in katoen lijkt mij dat toch niet zo mooi, dan met acryl ook mag je rekenen dat je voor deze patronen genoeg wol in huis hebt want het is geen klein project hoor
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Je mag natuurlijk geen appelen met peren vergelijken
![]() Ik gebruik ook acryl, maar zachte en enkel om knuffels te breien. Ik heb ook 1 x gehaakt met acryl maar toen ik mijn volgende project, dat met Catania katoen gehaakt was, er naast plaatste was de keuze snel gemaakt hoor. Toen mijn 'handwerkvriendinnen' het verschil zagen zijn ze ook stuk voor stuk overgeschakeld. ![]() Katoen is nu eenmaal duurder maar als je de meerprijs wilt betalen raad ik je aan om het zeker te doen. |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Mee eens. Ik maak wel verschil voor wie ik het maak. Voor de kleine kids acryl, gooi maar in de machine en is niet duur dus weggooien als het echt lelijk wordt is dan niet echt zonde ;-) Katoen haakt lekkerder vind ik persoonlijk. Ben nu bezig met acryl breien maar mijn handen gaan na een poosje vreselijk tintelen. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |