Markering |
Reageer ![]() |
Autheur | |
helma ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 07 Augustus 2012 Locatie: Geldrop Status: Offline Points: 287 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30 Augustus 2012 om 21:37 |
Ik heb even een uitleg nodig hoe te doen met de markeringsdraad bij een patroon haken.Ik heb dit in een andere topic al gevraagd maar ik snap echt niet hoe het werkt met de markeringsdraad
![]() |
|
Groetjes Helma
|
|
![]() |
|
diny183 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik wil je wel uitleggen hoe ik het doe, weet niet of het de officiele manier is.
Wanneer ik rondhaak red ik het meestal tot 18 vasten, dan pak ik een andere kleur draad en leg dat op het haakwerk tegen de steek met de haaknaald aan, begin te haken en steek de naald over de gekleurde draad in de steek. Nu zit het draadje op zijn plaats en kom je die weer tegen wanneer je rond bent, dan schuif je het draadje tegen de naald aan en haak je de volgende toer. |
|
![]() |
|
![]() |
|
kaatgr ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 17 Juli 2012 Status: Offline Points: 177 |
Ik gebruik kleine markeerders die je volgens mij in iedere breiwinkel kan kopen. Er zijn verschillende varianten. Ik gebruik het liefst ronde. Voor een paar euro heb je er een heleboel en dit maakt het echt makkelijker vind ik.
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Ik gebruik een draad in afstekende kleur en sla die bij ieder toer om. Dus bv een toer naar achteren, volgende naar voren, volgende naar achteren, volgende naar voren enz. Je kunt ook af en toe een toer overslaan als het je systeem eenmaal onder de knie hebt.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |