De vleugeltjes van het lieveheersbeestje |
Reageer ![]() |
Autheur | |
aerobica ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2012 Locatie: brabant Status: Offline Points: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 01 September 2012 om 22:26 |
Hallo, Ik ben met een leveheersbeestje bezig voor me dochter.
Hij is perfect alleen de vleugels willen niet lukken.
Dit is het patroon:
- haak 7 lossen
- haak nu hst(halve stokjes) vanaf de 2e losse van de naald. (dit snap ik nog)
toer1: haak 4 hst, 5 hst in de laatste steek op de ketting (dit snap ik), haak nu 5 hst aan de andere kant van de ketting. (is dit inprinciepe gewoon door haken om dat door de 5 hst in de laatste steek eigenlijk je werk automatisch draai?)
toer2: haak 1 keer losse. keer je werk. haak nu 5 hst, 2 hst in de 6e, 7e, 8e, en 9e steek. (neem aan dat het 2 hst is en ik de volgende steek weer 2 hst, enz). haak nog 5 hst tot de einde van de toer, (ga je dan rond?)
toer3: haak 1 keer losse. keer het werk. enz enz
is uit het boekje dierenhangers maken
|
|
Een dag niet gefrunnikt een dag niet geleeft
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik neem aan dat je in steek 6,7,8,9 ieder 2 halve stokjes moet haken. Succes.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
muis28 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2011 |
toer 1 : je haakt aan de ene kant van de ketting heen met 4 hst, en op de kop 5 hst, aan de andere kant van de kettinglossen haak je terug met hst.
toer 2: je haakt een keerl, nu haak je in iedere steek een hst (5x) in de 6e, e, 8e en 9e steek haak je 2 hst, in de overige steken haak je gewoon 1 hst. Ik hoop dat het zo lukt.
|
|
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia |
|
![]() |
|
aerobica ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2012 Locatie: brabant Status: Offline Points: 41 |
het lukt me in zekerezin wel.
maar niet netjes, begin van toer 3 krijg ik geen naald er meer door heen, dan raak ik gefrustreed dus knipknip weg er mee dus als iemand de vleugeltjes vor mij wil haken graag ![]() |
|
|
|
![]() |
|
ik ben er inmiddels aan uit een haaknaald diker gebruiken dan lukt het wel
|
|
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |