Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vragen over een patroon van Red Heart

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vragen over een patroon van Red Heart
    Posted: 12 September 2012 om 13:18
voor het eerst dat ik een engels patroon wil breien Embarrassed
ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Solids: 176 yds/161 m, Mulits: 150 yds/137 m
kan iemand mij uitleggen wat solids en mulits betekent? ik kan het niet vinden met vertalingen op internet Confused

naar welke term moet ik dan kijken als ik ander garen wil gebruiken?

het gaat om een patroon van Red Heart.

en kan iemand mij tenslotte uitleggen wat het volgende betekent?
ik snap het op zich wel, maar ik dacht altijd dat je met kabels ook ergens de kabelnaald áchter het werk moet houden, maar dat kan ik hier niet uit op maken.

Special Stitch

3/3 LC

= 3 over 3 Left Cross – Slip next 3 sts to cable

needle and hold in front, k3, then k3 from cable needle

Groetjes Petra

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2012 om 13:27
De kabel klopt volgens mij, hoor. Als je naar de foto kijkt, zie je dat er in dit geval steeds voorlangs wordt gekruist en verder niet.

Ik weet helaas niet wat 'solids' en 'mulits' zijn.

Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2012 om 13:46
Solids en mulids: zijn volgens mij de twee soorten wol die zij voorstellen
Solid = eenkleurig
mulits = multikleurige
http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2012 om 15:41
Ah, dat zou goed kunnen, want ze stellen inderdaad twee soorten voor. Maar in het patroon staat alleen de effen blauwe genoemd. Ze gebruiken daarvan 5 bollen van 100 gram, met een looplengte van 161 meter. Daar kun je dus naar kijken als je ander garen wilt gebruiken. En verder natuurlijk naar de naalden, en eventueel een proeflapje breien. Succes!
Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2012 om 16:26
dank voor de antwoorden.
ik heb inmiddels een proeflapje gebreid, op naald 5 met Bianca garen van de wibra.
hiermee word het heel los, en dat vind ik niet mooi.

ik ga nu op naald 4 breien. dat betekent wel dat het patroon vergroot moet worden.
dus ik heb nu 224 steken opgezet ipv 168, en dan ga ik kijken wat het wordt.
ik neem een beetje aan dat het met deze vergroting in ieders geval niet onder de 100 cm uitkomt qua lengte en breedte. wat groter mag het wat mij betreft best zijn.

ik heb nu 10bollen blauw gemeleerd garen van de wibra gehaald. deze zijn 100 gram, lijkt me wel genoeg LOL
Groetjes Petra

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns