vragen over een patroon van Red Heart |
Reageer ![]() |
Autheur | ||
petra1982 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 586 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 September 2012 om 13:18 |
|
voor het eerst dat ik een engels patroon wil breien ![]() ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
kan iemand mij uitleggen wat solids en mulits betekent? ik kan het niet vinden met vertalingen op internet ![]() naar welke term moet ik dan kijken als ik ander garen wil gebruiken? het gaat om een patroon van Red Heart. en kan iemand mij tenslotte uitleggen wat het volgende betekent? ik snap het op zich wel, maar ik dacht altijd dat je met kabels ook ergens de kabelnaald áchter het werk moet houden, maar dat kan ik hier niet uit op maken. Special Stitch 3/3 LC = 3 over 3 Left Cross – Slip next 3 sts to cable needle and hold in front, k3, then k3 from cable needle
|
||
Groetjes Petra
|
||
![]() |
||
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
De kabel klopt volgens mij, hoor. Als je naar de foto kijkt, zie je dat er in dit geval steeds voorlangs wordt gekruist en verder niet.
Ik weet helaas niet wat 'solids' en 'mulits' zijn. |
||
![]() |
||
Vifke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Oktober 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1594 |
|
Solids en mulids: zijn volgens mij de twee soorten wol die zij voorstellen
Solid = eenkleurig mulits = multikleurige |
||
http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/ |
||
![]() |
||
Guests ![]() Guest Group ![]() |
|
Ah, dat zou goed kunnen, want ze stellen inderdaad twee soorten voor. Maar in het patroon staat alleen de effen blauwe genoemd. Ze gebruiken daarvan 5 bollen van 100 gram, met een looplengte van 161 meter. Daar kun je dus naar kijken als je ander garen wilt gebruiken. En verder natuurlijk naar de naalden, en eventueel een proeflapje breien. Succes!
|
||
![]() |
||
petra1982 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 586 |
|
dank voor de antwoorden.
ik heb inmiddels een proeflapje gebreid, op naald 5 met Bianca garen van de wibra. hiermee word het heel los, en dat vind ik niet mooi. ik ga nu op naald 4 breien. dat betekent wel dat het patroon vergroot moet worden. dus ik heb nu 224 steken opgezet ipv 168, en dan ga ik kijken wat het wordt. ik neem een beetje aan dat het met deze vergroting in ieders geval niet onder de 100 cm uitkomt qua lengte en breedte. wat groter mag het wat mij betreft best zijn. ik heb nu 10bollen blauw gemeleerd garen van de wibra gehaald. deze zijn 100 gram, lijkt me wel genoeg
![]() |
||
Groetjes Petra
|
||
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |