Gelijkmatig |
Reageer ![]() |
Autheur | |
helma ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 07 Augustus 2012 Locatie: Geldrop Status: Offline Points: 287 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 September 2012 om 08:37 |
Ik vroeg me af na vele werkstukken bekeken wat haken sommige dames verschrikkelijk mooi.Ik zie geen enkele onregelmatigheid (heb ik dus wel )is hiet een trucje voor .Want ik ben veel aan het haken maar om nu echt zeggen het is mooi??Ik vind van niet,willen jullie mij de evt.truc ook leren??
![]() |
|
Groetjes Helma
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De truc is veel haken. Als ik mijn werken zie van jaren geleden zie ik ook allerhande onvolkomenheden. Als het je echt stoort zou je kunnen proberen om een dunnere haaknaald te nemen. Je haakt dan kleinere steekjes en dan zie je de onregelmatigheden minder. Je kunt ook proberen strakker te haken, maar als het niet je aard is, is dat bijna niet vol te houden.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Net zoals Lidwina zegt doen, doen en nog eens doen .
Wel heb ik vroeger geleerd de draad regelmatig toe te voeren .
Als ik rechts haak zorg ik ervoor dat ik met m,n linkerhand de draad regelmatig door laat lopen .
Met breien doe ik dat met m,n rechterhand .
|
|
![]() |
|
zazia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1418 |
Iets verder van je werkje af gaan zitten
![]() Ik ben bij dingen van mezelf altijd kritischer dan op dingen van een ander. Even een dagje wegleggen scheelt vaak al.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
crochetmad ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 16 Juni 2012 Status: Offline Points: 154 |
Ik heb mezelf aangeleerd vasten strak te haken waardoor je
geen "gaatjes" in het haakwerk ziet. Het nadeel is dat mijn tempo veel lager ligt bij het haken van vasten dan bij het haken van stokjes "uit de losse pols". Het is inderdaad vermoeiend maar het resultaat is mooier. En verder inderdaad veel doen.... niemand is met de (haak-) kunst geboren!!
|
|
![]() |
|
helma ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 07 Augustus 2012 Locatie: Geldrop Status: Offline Points: 287 |
Dank jullie wel voor de tips.Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
![]() |
|
Groetjes Helma
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
![]() |
|
![]() |
|
Essy ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 Juli 2010 Status: Offline Points: 475 |
Net zoals hierboven ook al staat VEEL haken en de haaknaald een halfje kleiner nemen dan staat aangegeven, dus Catania ipv 2 1/2 - 3 haken met naald 2.
Ook wil het wel eens helpen om je werk nat te maken even dompelen in de wasverzachter en dan trekken alle steken recht.
|
|
Groetjes van Essy
gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |