Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gelijkmatig

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
helma View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer helma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gelijkmatig
    Posted: 25 September 2012 om 08:37
Ik vroeg me af na vele werkstukken bekeken wat haken sommige dames verschrikkelijk mooi.Ik zie geen enkele onregelmatigheid (heb ik dus wel )is hiet een trucje voor .Want ik ben veel aan het haken maar om nu echt zeggen het is mooi??Ik vind van niet,willen jullie mij de  evt.truc ook leren??Big smile
Groetjes Helma
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2012 om 10:50
De truc is veel haken. Als ik mijn werken zie van jaren geleden zie ik ook allerhande onvolkomenheden. Als het je echt stoort zou je kunnen proberen om een dunnere haaknaald te nemen. Je haakt dan kleinere steekjes en dan zie je de onregelmatigheden minder. Je kunt ook proberen strakker te haken, maar als het niet je aard is, is dat bijna niet vol te houden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2012 om 11:26
Net zoals Lidwina zegt doen, doen en nog eens doen .

Wel heb ik vroeger geleerd de draad regelmatig toe te voeren .
Als ik rechts haak zorg ik ervoor dat ik met m,n linkerhand de draad regelmatig door laat lopen .
Met breien doe ik dat met m,n rechterhand .
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 18:25
Iets verder van je werkje af gaan zitten LOL
Ik ben bij dingen van mezelf altijd kritischer dan op dingen van een ander. Even een dagje wegleggen scheelt vaak al.
Back to Top
crochetmad View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer crochetmad Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 19:49
Ik heb mezelf aangeleerd vasten strak te haken waardoor je
geen "gaatjes" in het haakwerk ziet.
Het nadeel is dat mijn tempo veel lager ligt
bij het haken van vasten dan bij het haken
van stokjes "uit de losse pols".
Het is inderdaad vermoeiend maar het
resultaat is mooier.
En verder inderdaad veel doen....
niemand is met de (haak-) kunst geboren!!
Back to Top
helma View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer helma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 20:01
Dank jullie wel voor de tips.Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.Smile
Groetjes Helma
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 20:26
Originally posted by zazia zazia wrote:

Iets verder van je werkje af gaan zitten LOL
Ik ben bij dingen van mezelf altijd kritischer dan op dingen van een ander. Even een dagje wegleggen scheelt vaak al.

Thumbs Up Vind ik leuk! Ha ha toch is het zo, ik heb dat zelf ook, als ik m'n werk even een dagje weg leg, ziet het er ineens veel leuker uit.
Back to Top
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2012 om 21:08
Net zoals hierboven ook al staat VEEL haken en de haaknaald een halfje kleiner nemen dan staat aangegeven, dus Catania ipv 2 1/2 - 3 haken met naald 2.
Ook wil het wel eens helpen om je werk nat te maken even dompelen in de wasverzachter en dan trekken alle steken recht.
Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.203 seconden.
Lang Yarns