Hulp gevraag bij patroon voor kinderponcho |
Reageer ![]() |
Autheur | |
MamaW44 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 26 September 2012 Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26 September 2012 om 17:59 |
Hallo, op de telegraafsite van 17-8-2011 vond ik een leuk patroon om een poncho te breien. Nu had ik al een flinke tijd niet meer gebreid dus het is wel weer even wennen. Nu staat er iets in het patroon wat ik op verschillende manieren kan opvatten en ik ben benieuwd of jullie ervaren mensen weten wat er bedoeld wordt?
Het gaat dan om het patroon "poncho met franjes". Er staat: "maak aan weerszijden op 2 steken van de kanten: c) om de 2 naalden; 1x1 enkelvoudige mindering, 1x1 dubbele mindering, daarna * 2x1 enkelvoudige mindering en 1x1 dubbele mindering*. Herhaal van * tot * 9 maal." Nu vraag ik me af of ik die enkelvoudige en dubbele mindering op 1 naald aan het begin moet maken, op 1 naald enkelvoudig aan het begin en dubbel aan het eind of moet ik de 3e naald 1 enkelvoudige en de 6e naald 1 dubbele minderen. Ik snap het niet meer. Het moet wel gelijk geminderd worden aan beiden kanten aangezien het een driehoek moet worden immers. Wie kan me helpen? Alvast erg bedankt! |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik lees het alsvolgt : je begint op 2 steken vanuit de kant met een enkelv mindering zowel aan het begin als aan het eind van je pen . Je teruggaande pen brei je over .
Je volgende heengaande pen een dubbele mindering zowel aan het begin als aan het eind .
Dan brei je een pen met een enkele mind dan weer een pen met een enkele mind vervolgens een pen met een dubbele mind .Dit staat tussen *** dan begin je weer met een enkele mind weer een enkele mind enz . Het gedeelte tussen *****herhaal je 9 keer .
Dan zal in het patroon wel staan wat je vervolgens moet doen . Die rand van minderingen zal wel mv en ma zijn als ik naar het plaatje kijk
succes
|
|
![]() |
|
MamaW44 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 26 September 2012 Status: Offline Points: 3 |
Beste Mutti, Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik was er al bang voor. Nu dus alles maar uithalen en opnieuw beginnen. Groeten.
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
je kunt het nog controleren door het aantal toeren te tellen zodat je je cm weet .
succes verder
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |