Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

stekenverhouding

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: stekenverhouding
    Posted: 30 September 2012 om 12:50
Ik ben DEZE poncho aan het breien. Ik heb de Eskimo wol en breinaald nr 8, toch is mijn stekenverhouding anders dan voorgeschreven staat. Daar gaan ze uit van 11 steken voor 10 cm, ik zit op 13... Kan iemand mij vertellen waar dat door komt?Ik heb niet het idee dat ik heel strak brei, alle steken liggen lekker los op de breinaald. 

Ik heb niet zo'n zin om het patroon te moeten her-berekenen naar mijn stekenverhouding...
Blessed to be a blessing
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 13:49
Ze hebben het in het patroon over 12 steken per 10 cm en 16 naalden, en over naald 7. Dan zit je er maar één steek naast.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 13:51
Dat gaat over de slofjes... Embarrassed
Blessed to be a blessing
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 14:31
Ik ben nóg losser gaan breien (wist niet dat het kon...) en nu zit ik netjes op 11 steken per 10 cm :)

Blessed to be a blessing
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 14:35
Waarom zou je niet een dikkere pen nemen, kun je breien op de manier die je gewend bent.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 14:42
Lidwina ,

Had ik ook aan zitten denken ,maar 8,5 bestaat volgens mij niet en een hele maat groter lijkt me een beetje teveel

Overigens brei ik grote stukken vaak net iets losser dan zo,n proeflapje
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 14:54
Dat klopt van dat proeflapje. Het is inderdaad zo dat het proeflapje vaak net iets anders is als normaal.
Heb "natuurlijk" even de dikte gecontroleerd. Er is echt een groot verschil tussen 8 en 9.
Ik wist niet dat 8,5 niet bestaat.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2012 om 16:07
Ik heb 8,5 ook nooit gezien. Vroeger kon ik alleen maar tot pen 10 vinden, nu tot 25. Dus ze zouden die tussenmaatjes best ook in 8,5 en 9,5 kunnen maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns