grappig |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Nellie ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 483 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04 Oktober 2012 om 13:12 |
Ging zonet boodschappen doen en heb mijn toerenteller nog om mijn nek hangen ( mijn kikkerklikker, zo'n groene)
vraagt de kassiëre: wat heb jij nou om je nek hangen? O dat is mijn toerenteller van mijn breiwerk. Breij jij? Ja Dat hoor je niet veel meer, was haar reactie. Nou er zijn er nog genoeg, was mijn antwoord. Geen idee hoeveel leden we hier hebben, en hoeveel zouden er op ravelry zitten? Jammer dat veel mensen zich bij breien iets oubolligs voorstellen. Dat mensen als je zegt dat je breit ( of haakt) vaak reageren "O dat deed mijn oma ook" Zouden mensen die postzegels verzamelen en dat zeggen ook zo'n reactie krijgen? |
|
![]() |
|
Fynn ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 25 September 2012 Status: Offline Points: 88 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Klopt helemaal Nellie....
Of ze zeggen dan heb je zeker vroeger op de huishoudschool gezeten !!!!!! |
|
Groetjes,
Anita Gif a little bit of love and you get it back |
|
![]() |
|
Kapitein-Haak ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 18 September 2012 Status: Offline Points: 60 |
Vast!!! Ik haak en als je dat vertelt....... totdat ze je werk zien: "maar dat is WEL leuk"!! Zo zie je maar weer.... vooroordelen!
|
|
"Perfecte mensen bestaan niet, perfecte bedoelingen wel"
Http://KapiteinHaak.bloggertje.nl |
|
![]() |
|
Nellie ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 483 |
ik heb de MAVO gedaan, en daar hadden wij nog handwerken en de jongens handenarbeid,
begin/halverwege 70er jaren! apart dat allerlei hobbies heel gewoon gevonden worden, maar breien en haken iets uit de middeleeuwen gevonden wordt...
|
|
![]() |
|
ridder204 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 490 |
Ja inderdaad word er gezegd van de huishoudschool, maar ik geef dan de repliek,"maar ik hoef geen dure modettruien te kopen, maak ze wel na en dat is veeeeeeeeeeeele malen goedkoper en leuker', dan geven ze je gelijk en ik triomfeer, hahaha
|
|
![]() |
|
MG Jewelry ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2012 Status: Offline Points: 1675 |
Ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat ze op de basisschool geen handwerken meer krijgen.
Ik heb haken en breien geleerd op de basisschool en daar heb ik nu mijn gemak van. Ik heb een hoop bij geleerd via dit forum en google. Maar de basis was al gelegd. Ik probeer mijn oudste dochter er ook warm voor te krijgen,maar ik denk dat het op school leren haken en breien leuker is dan van je *oudbollige moeder* ![]() |
|
![]() |
|
de breiclub waar ik sinds enige tijd kom, begint volgende week een breiclub voor kinderen tussen 8 - 12 jaar!
tegenwoordig is er veel meer mogelijk op breigebied dan pak 'm beet 40 jaar geleden,
andere technieken en naalden, meer variatie aan garens |
|
![]() |
|
katelijne ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 April 2010 Status: Offline Points: 555 |
Al gehoord van een jaloerse dame die breiles geeft ?
Mijn vriendin breit en haakt fantastisch mooi en doet regelmatig mee aan tentoonstellingen. Sinds 3 weken gaat ze naar een breiclubje. De lesgeefster is een oudere dame die enkel truien, sjaals en mutsen breit. De huidige patronen van poppen en knuffels kent ze totaal niet. Met als gevolg : razend jaloers en een negatieve houding van 'ach, haken is toch nog altijd geen breien, nietwaar ?' Mijn vriendin houdt haar hart al vast als ze volgende week haar breiwerk meebrengt : een prachtige ajoursjaal, type kantbreiwerk die ze afwisselt met een patroon van AD. Toch zielig zo'n houding niet ? In plaats van blij te zijn met een nieuw lid en nieuwe ideeën. |
|
Katelijne
kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden |
|
![]() |
|
bij ons wordt gebreit en gehaakt en geborduurd
het gaat om het gezellig samen handwerken en wat van elkaar kunnen leren, en ook lief en leed met elkaar delen!
|
|
![]() |
|
AnneliesR ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 22 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 926 |
Laat die breilesgevende dame eens uitnodigen voor dit forum, weet ze niet wat ze ziet, al die mooie creaties! Als ze open staat voor nieuwe ideen zal ze dat zelf ook allemaal kunnen maken.
|
|
groetjes Annelies ;)
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Gisteren bij de Aldi stonden we met een dame of 5 te scharrelen bij de bakken vol garen. Een moeder eind 30 stond daar met armen vol sokkenwol en ook wat acryl. Haar dochter van ± 9 stond erbij te stralen en hield een pak rode sokkenwol in haar handen.
Op mijn opmerking "krijg je straks nieuwe rode sokken", grijnsde ze van oor tot oor en zei heel stoer "ik brei als sinds ik 6 ben en hier maak ik een kussen van in blokken". Trots vertelde ze verder dat ze in haar klas aan het wildbreien waren. Ook de jongens en er was maar 1 kind die het echt niet leuk vond en dat was een meisje. Van de lapjes gingen ze bomen op het schoolplein versieren. Zo gaaf, even een kort gesprekje en een hele andere kijk weer op de oubolligheid van breien, wat heel duidelijk bewezen werd dat het super hip is! |
|
![]() |
|
katelijne ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 April 2010 Status: Offline Points: 555 |
Annelies : Die dame is technisch wel goed maar maakt enkel klassiek breiwerk op maat (truien, vesten, mutsen en sjaals).
Ze staat zeker niet open voor nieuwe ideeën/technieken. Ze denkt van zichzelf dat ze de beste breister van het westelijk halfrond is. Ze is er dan ook van overtuigd dat niemand haar nog iets kan bijleren. Ons handwerk beschouwt ze als 'moderne troep/rommel'. Neen, als we haar uitnodigen en haar overdonderen met onze patronen/creaties dan kunnen we alleen maar een depressie uitlokken volgens mij ![]() |
|
Katelijne
kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden |
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Kijk dat vind ik nou hartstikke gaaf!
|
|
![]() |
|
Zo jammer dat die mevrouw zo'n houding heeft, er is altijd wel wat bij te leren, en vind je zo'n nieuwe techniek niet, dan ga je toch weer lekker terug naar je oude techniek. Sinds ik weeer begonnen met met breien heb ik leren sokken breien, eindleijk de magic loop onder de knie ( niet mijn favoriete techniek) en wil toch ook een keer het continentaal gaan proberen
|
|
![]() |
|
willyg313 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 172 |
Als ik aan het breien of haken ben,zegt mijn kleinzoon van 21/2
Senne ook breien,nou ik ben vast van plan om het hem te gaan leren,even wachten nog wel maar zeker weten dat ik dat ga doen Willy |
|
Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
|
|
![]() |
|
[QUOTE=willyg313]Als ik aan het breien of haken ben,zegt mijn kleinzoon van 21/2
Senne ook breien,nou ik ben vast van plan om het hem te gaan leren,even wachten nog wel maar zeker weten dat ik dat ga doen Willy [/QUOTEof lekker simpel met ene punnikklosje beginnen :)] |
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Jammer he dat nog steeds zoveel mensen breien oubollig vinden, terwijl ze toch heel veel gebreide kledingstukken kopen. Ze hebben gewoon niet in de gaten hoeveel voldoening het geeft als je weer eens iets af hebt en hoe rustgevend het kan zijn om met een breiwerkje op de bank te zitten in plaats van allerlei stompzinnige televisieprogramma's te gaan zitten kijken
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
tv kijken en breien gaat ook prima samen, als het geen ingewikkeld breistuk is
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |