Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp patroon textielgaren

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ehess View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ehess Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp patroon textielgaren
    Posted: 05 Oktober 2012 om 20:32
Heb textielgaren bij de Blokker gekocht. Hier stond een leuk patroon op voor een boodschappentasje.
Alleen kom ik bij de eerste toer al niet aan de 17 vasten zoals staat in de omschrijving! Ik kom niet uit.

Is er iemand die het misschien uit kan tekenen of kan kijken of het patroon überhaupt wel klopt?

Dit is de beschrijving:

Het tasje wordt in rondgaande rijen gehaakt.maak een verstelbare opzetlus en haak een ketting van 8 lossen.
1e rij: start in de tweede losse vanaf de naald en haak 7 vasten en daarna 3 vasten in de ring en trek aan het uiteinde van de draad om de ring te sluiten. Haak verder aan de andere kant van de reeks vasten met 5 vasten, 2 vasten in de laatste v en sluit de rij met een hv in de begin losse (17v)

Als ik dus helemaal rond haak, Krijg ik meer dan 17 vasten!

Alvast bedankt voor het meedenken!
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2012 om 10:38
Ik denk dat je een ovaal moet haken. Dus een ketting van 8 lossen. En dan start je in de tweede losse vanaf de haaknaald met 7vasten dan 3 vasten in de laatste steek en dan aan de onderkant van deze toer verder haken met 5 vasten en 2 vasten in de laatste steek en een halve vaste in de begin losse.
Groetjes Teunie
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns