Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Petit four

 Reageer Reageer Pagina  <12345 9>
Autheur
 Rating: Topic Rating: 1 Votes, Average 5.00  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2012 om 14:52
Oh, is het de bedoeling dat ik nog een randje vasten daarop haak. Doe ik dat wanneer ik de petit four al gevuld heb? en haak ik dan alleen de eerste 30 steken. Het randje zeg maar tussen het bruin en het rood?
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2012 om 15:07
Bij de eerste heb ik volgens patroon met rood in de achterste lussen gehaakt vanaf toer 11 t/m toer 17, daarna van bovenaf terug haken i nde lussen met vasten. Toer 6 geeft ook aan in de achterste lussen.
Hoop dat je hier wat aan hebt. Ik haak i nde lusjes als de petit gevuld is.
Back to Top
sonja View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Juli 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 236
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sonja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2012 om 15:11
zooooo mooi cakejes en zo origineel Thumbs Up
  kon ik nu maar beter haken (of tenminste een haak patroon begrijpen :(
breien lukt bijna alles ,ook ingewikkelde patronen,maar haken
ik weet gewoon nooit exact het begin of einde van een rij
en na x aantal  rijen worden mijn proeflapjes  almaar breder of smaller ... :(
 
Sonja
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2012 om 15:23
Originally posted by sonja sonja wrote:



zooooo mooi cakejes en zo origineel Thumbs Up
  kon ik nu maar beter haken (of tenminste een haak patroon begrijpen :(
breien lukt bijna alles ,ook ingewikkelde patronen,maar haken
ik weet gewoon nooit exact het begin of einde van een rij
en na x aantal  rijen worden mijn proeflapjes  almaar breder of smaller ... :(
 


Ik neem bij elke nieuwe toer een draadje mee
Back to Top
sonja View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Juli 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 236
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sonja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2012 om 15:33
 [/QUOTE]

Ik neem bij elke nieuwe toer een draadje mee [/QUOTE]
bedoel je een draadje van een andere kleur bij elke 1e steek van nieuwe toer ?
om zeker te zijn waar toer begint?
 
Sonja
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2012 om 16:59
Meestal neem ik de begindraad (die ik langer laat), mee naar boven als ik rondhaak. Weet ik precies welke steek de 1e is van die toer. Maak ik een telfout dan ga ik terug naar de steek met markering. Voor mij werkt het goed

Net mijn petit fourtje afgewerkt zoals het voorbeeld aangeeft. Alleen heb ik de onderkant als bovenkant en andersom, zo kon er een kartonnetje in.
Back to Top
sonja View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Juli 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 236
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sonja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2012 om 18:16
ha ok ik snap em :) das inderdaad een handige  tip Thumbs Up
ik moet en ik zal (ooit) zo'n cakejes leren haken :)
ze zijn veel te te mooi om het niet te proberen :)
blok adres van grietjekarwietje staat al op mijn bureau blad
k heb de haak instructies  gelezen van" mint cupje " en de video voor ronde toer bekeken
,denk dat het wel gaat lukken :)
 
Sonja
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2012 om 20:09
En de magische ring kun je ook vinden bij You Tube. Ik ben heel benieuwd......samen kunnen we veel
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2012 om 15:39

tikoes het is gelukt hoor! Bedankt voor het helpen.

Alleen is het wel wat jammer dat ze wat groot uitgevallen zijn, maar opzich zijn ze best leuk maar net cupcakes.
 
Ik zal kijken of ik vanavond een foto kan plaatsen
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 12:46
Back to Top
sonja View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Juli 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 236
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sonja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 14:16
zooo mooi Big smile
Sonja
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 15:02
Gaat jou ook lukken Sonja,
Gewoon haaknaald pakken en een bolletje katoen en heel hard gillen wanneer het niet lukt.
Dan kunnen we je helpen.
Back to Top
sonja View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Juli 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 236
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sonja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2012 om 18:26
da gaat (ooit)ervan komen hoor Smile
eerst "aanvragen" van zonen en (schoon) dochters  breien :)
maar ik beloof ALS ik er 1 tje maak (al is t vlgd jaar )
om een foto van mijn kunsten te plaatsen hihi
Sonja
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 15:21
Wat zijn ze mooi, stel je voor dat ze allemaal bij elkaar zouden staan die gemaakt zijn. Op de site van Grietjes kun je ze allemaal zien, behalve de mijne. Het lukt me niet om via de aangegeven link te plaatsen.

Morgen mogen we weer
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 14:02
Bij het nieuwe patroontje loop ik vast op de toer na 12 vaste........de meerderingen zijn voor mij onduidelijk beschreven. Iemand meer last van ?
Back to Top
nixen View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 13 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nixen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 15:29

Ik heb hem ook gemaakt, maar je moet even helemaal bovenaan lezen. Ze heeft het daar omschreven.  De 3 vasten die ze omschrijft moet je in een steek haken.

Haak 2 X 1 vaste, 3 vasten, 3 X 1 vaste, 3 vasten, 3 X 1 vaste, 3 vasten, 1 vaste (18)

Dus: haak 2 vasten, 3 vasten in 1 vasten, 3 vasten, 3 vasten in 1 vasten, 3 vasten, 3 vasten in i vasten en eindigen met 1 vasten. (18)
 
Hoop dat je er zo een beetje uit kunt komen.
 
groetjes
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 15:55
Ik ben eruit. Thanks voor je tip
Back to Top
nixen View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 13 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nixen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 16:03
Nee, er komer er zes bij. Je haakt 3 vasten in 1 vasten, dan maak je er steeds 2 extra bij. 1 vasten is standaard + 2 is in totaal 3 vasten.
 
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschrijf, is altijd moeilijker dan het te vertellen.
Back to Top
Liana View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 07 April 2012
Status: Offline
Points: 232
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liana Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 21:53

Ik ben inmiddels bij de Action geweest en nu druk aan het haken.

Heb de derde inmiddels klaar, dus ik ben bijna bij. Zal binnenkort
een foto proberen te plaatsen, hoop dat het lukt.
groetjes Liana
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2012 om 21:59
Ik heb nu ondertussen de eerste drie klaar. Moet alleen nog kraaltjes toevoegen. Ga morgen met de vierde beginnen. Ben benieuwd of het gaat lukken
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns