Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breibijbel onduidelijkheden

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LynnekeDW View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LynnekeDW Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breibijbel onduidelijkheden
    Posted: 15 Oktober 2012 om 16:01
hallo allemaal

ik ben in mijn 'babystapjes' voor het breien en heb me daarvoor een breibijbel gekocht. maar op een bepaald moment stopt ook de uitleg en krijg je alleen het patroon ... zeer ontduidelijk soms wat ze bedoelen. Maar eerst de eerste stapjes :)

het is het verschillend gebruik van rechte en averechte steken. genaamd: boordpatroon 1r., 1av., verdraaid gebreid. ze zeggen hier in mijn eerste naald: 1av., 1r. achter inst. tot de laatste st., 1 av.
     ik begrijp: dat je een gewone averechtse moet doen en dat er een rechtse volgt om te eindigen met een averechtse, maar ik begrijp niet hoe je achter insteekt? het patroon is een vierkantje met een zwart bolletje, daarnaast (de r.achterinsteken) een vierkantje met een \ in en dan weer een vakje met een zwart bolletje.

Zijn hier eventueel filmpjes van of is het gemakkelijk uit te leggen zo?

+ ik wil zeer graag, zeer snel bijleren, en op mezelf met zo nu en dan maar eens een workshop vind ik zeer langzaam gaan. Wordt er ergens bijlessen aangeboden in de buurt van Antwerpen? Ik weet dat dit een nederlandse site is, maar kijk: ik ben hier ook opgekomen? ;)

alvast bedankt voor jullie antwoorden
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2012 om 16:55
Als je je steken opgezet hebt, zie je dat een steek een draadje voor en een draadje achter de naald langs loopt, normaal gesproken steek je in het voorste lusje in, maar met een verdraaide rechtse steek, steek je in het achterste draadje in, daardoor draait je steek vanzelf
Weet niet of er een filmpje van is, maar ik zal eens even zoeken
Back to Top
haribiwo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haribiwo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2012 om 17:00
hier staat een youtube filmpje waar de steek getoond wordt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns