Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

even als huisvrouwen onderling.

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
*Mas* View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 334
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Mas* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: even als huisvrouwen onderling.
    Posted: 03 November 2012 om 11:10
Laminaatreiniger doe ik ook niet aan, een drupje dreft doet het ook prima. Ik zou ook niet weten hoe dit een laagje vet achter zou moeten laten, omdat dreft juist een ontvetter bevat. Anders zou het afwassen ook heel moeilijk worden Smile
Groetjes,
Marcha
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 00:10
Wij doen hier in huis alles met groene zeep en het maakt perfect schoon. Zonder filmlaag ergens op te leggen. Ik zou echt nooit meer laminaat reiniger kopen. 
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
mafke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 694
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mafke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 23:44
geen groene zeep, geen Hg en geen dreft!
Deze middel bevatten allemaal vet en laten dus een filmlaagje achter!!!
Ook voor laminaat geld, goedkoop is duurkoop.

Laminaat nu eerst reinigen met een goede speciale laminaatreiniger van een parketspeciaalzaak!

(geloof me, wij verkopen laminaat...)
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 18:06
Bedankt dames voor de informatie
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 17:40
Voor de travertinvloer gebruik ik Emsal volglanz. Koop ik in Duitsland, was vroeger ook bij de Edah te koop. Nu weet ik het niet. Het is speciaal voor tegels en parket. Ik heb ooit met hetzelfde water met het spul erin de wc en badkemer tegelvloer gedaan. Dat was eens en nooit weer. Allemaal vlekken. Gelukkig was het met een keer dweilen weer weg. Voor de tegels gebruik ik gewoon Ajax, maar heel weinig. Als je veel gebruikt krijg je inderdaad zo'n filmlaagje. Ik denk dat voor laminaat hetzelfde geldt als voor tegels. Die nemen niets op, dus je smeert het erop, het kan nergens naar toe en dus heb je filmlaagje.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
TaNichia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 851
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer TaNichia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 15:35
Liefs Diana
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 September 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 309
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 15:21
Ik heb een stoomreiniger van dirt devil, is een wat goedkopere zeg maar, maar als je voorzichtig bent is het meer dan prima. Kan ook voor de ramen, maar dat vind ik zelf niet zo prettig. Is niet zwaar om vast te houden, maar de stok is van plastic, dus je kan niet zoveel kracht zetten ermee. Is voor de vloer prima, want door de stoom hoef je niet te drukken, maar voor de ramen vind ik dat je wel wat kracht moet zetten om het goed schoon te krijgen (met name dan ook het trekken zonder strepen). Moet je ook eerlijk bekennen dat ik het gewoon heel leuk vind om ramen te zemen...beetje raar misschien, maar toch... Wellicht als je het met verkorte stok doet, dat het dan wel prima gaat, maar ik heb dat gewoon nog nooit geprobeerd. Doe wel mn spiegels ermee en dat gaat prima en streeploos. Ik hou alleen de stoommond niet te dichtbij...glas ed kan barsten met te hoge temperaturen.
Er zitten overigens voor al het poetswerk mondstukken bij. Dus naast kleine spuitstukken, vloermond en trekker met spuitmond voor de ramen ook borsteltjes, een vloerdoek en een kleinere doek. Ik ben er wel echt supertevreden mee!
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 15:06
Originally posted by iepie iepie wrote:

Voordat ik een stoomreiniger had ben ik na lang zoeken uitgekomen bij Leifheit special cleaning Laminaat (oa verkrijgbaar bij Blokker). Hier was ik zeer tevreden over.

Een half jaar geleden heb ik echter een stoomreiniger gekocht voor zo'n 80 euro en daar doe ik nu alles in huis mee. Bespaart een hoop schoonmaakmiddelen en kost veel minder tijd met schoonmaken, dus is het geld zeker waard!

Mag ik weten welk merk je nu hebt, doe je daar ook je ramen mee en is dat zwaar om vast te houden?
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 13:17
blue wonder heb ik ook al eens geprobeerd. Maar daar gaat het film laagje er ook niet mee af.

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 11:42
Ik gebruik ook de stoomreiniger en dan ga ik er achteraan met een grote handdoek, anders heb ik het inderdaad veel te nat. Ik doe de stoomreiniger niet elke keer, gebruik zon swifferachtig ding van leifheit met een spray en daar doe ik een heel klein beetje glansspoelmiddel van de vaatwasser in en dan glimt mijn vloer mooi. Maar goed met honden en kinderen heb ik ook zo weer voetstapjes hoor...ik dweil ook echt een stuk minder sinds er hier geen kinderen meer kruipen. heb er toch geen eer van.
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 September 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 309
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 10:42
Voordat ik een stoomreiniger had ben ik na lang zoeken uitgekomen bij Leifheit special cleaning Laminaat (oa verkrijgbaar bij Blokker). Hier was ik zeer tevreden over.

Een half jaar geleden heb ik echter een stoomreiniger gekocht voor zo'n 80 euro en daar doe ik nu alles in huis mee. Bespaart een hoop schoonmaakmiddelen en kost veel minder tijd met schoonmaken, dus is het geld zeker waard!
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 09:58
Volgens mij heeft het niet met het schoonmaakmiddel te maken maar met de laminaat. Hoe die gemaakt is. Wij hadden een heel ander laminaat dat onze oudste dochter. Die had vrij goedkoop spul en die was eigenlijk al gelijk nadat het gelegd was zo. Net of er een filmlaagje op zit. Zo is laminaat ook. Je zag er alles op en het leek ook altijd niet schoon. 
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Brenmar View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 81
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brenmar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 09:02
Ik heb altijd begrepen dat zo'n "vetlaagje" eigenlijk komt door het schoonmaakmiddel en mogelijk ook te vaak schoonmaken.
Wij hadden het ook op onze plavuizenvloer in de badkamer.
Maar sinds ik Blue Wonder heb ontdekt, nergens meer last van!!!
Ik heb de blauwe fles voor alles behalve de badkamer, daar heb ik de roze voor. 
Ik vind het echt superspul!!!!
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 08:43
Ik gebruik altijd mijn stoomreiniger ,niets poetsmiddelen en toch blinkt alles ,ben al aan mijn tweede stoomreiniger ,ook badkamer en ramen (als het niet vriest) ,het proberen waard hoor
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 08:30
Zo zie je beppemartha je bent niet de enige.

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 23:32
IK DWEIL OOK GEREGELD WANT ONZE HOND EN KAT KUNNEN ER WAT VAN. VUIL MAKEN BEDOEL IK. EN DAN NOG GEREGELD 2 KLEINKINDEREN OVER DE VLOER. EN HET REGENT HEEL VEEL VAAK.
MIJN LAMINAAT IS VAN 1990 EN BEGUINT AL AARDIG SLIJTAGE PLEKJES TE KRIJGEN MAAR EEN NIEUWE ZIT ER NOG NIET IN.
IK DWEIL MET VAN ALLES EN KEN OOK HET PROBLEEM MET ZO'N SOORT "FILMLAAGJE" JE ZIET HEEL SNEL WEER VOETSTAPPEN ENZ.
WAT NU HET BESTE IS BEN IK NA AL DIE JAREN NOG NIET ACHTER.
MAAR GA SOMMIGE TIPS HIERBOVEN NOG EENS UITPROBEREN.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 20:38
Originally posted by Esther12 Esther12 wrote:

Gaaf! Waar heb je die vandaan? 
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat wij 'm al sinds vorig jaar januari in huis hebben Embarrassed Maar ja wie wat bewaard heeft wat he LOL We hebben dit weg bij beboparket in Vriezenveen.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 20:27
Vloeibare groene zeep in fles van een goedkoop b-merk is overal goed voor. Het tast niks aan en is absoluut niet agressief voor hout, tegels, marmer, enz. Thumbs Up
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 September 2012
Locatie: Voorne-Putten
Status: Offline
Points: 337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 19:45
Originally posted by Esther1963 Esther1963 wrote:

Sinds vorige week heb ik deze laminaat vloer liggen
 
 
Wout heeft deze zelf gelegd en het voordeel van deze is dat hij ruw is (geen uitglijdende honden) en evengoed makkelijk schoon te maken met groene zeep. En dan zul je denken, ja maar jij hebt toch 7 honden en dan toch een lichte vloer? Ja, juist een lichte vloer en als je goed ziet zit er een bepaald werkje doorheen waardoor het oud lijkt en zo zie je ook niet zo snel modderige hondenpoten LOL We zijn er enorm wijs mee.
Gaaf! Waar heb je die vandaan? 
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2012 om 19:07
Bedankt voor de vele tips dames.Wink

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns