Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

meerderen in gerstekorrel

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
geejaa View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 November 2012
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geejaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: meerderen in gerstekorrel
    Posted: 02 November 2012 om 14:15
Probleem:  ik brei een herentrui in dubbele gerstekorrel op een rondbreinaald. Ging prima tot ik moest meerderen.
Wat ik ook probeer, ik krijg of 2 recht of 2 averecht naast elkaar, waardoor het hele patroon dus ontregeld is.
Wie o wie kan me verder helpen, want dit is zeer frustrerend! Confused
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 14:57
Als je meerdert aan de zijkant, dan valt het niet zo op en later komt het weer goe
Back to Top
geejaa View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 November 2012
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geejaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 15:36
oke, maar hoort het ook zo? Ik brei rond he, dus echte zijkanten heb ik natuurlijk niet..
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 19:57
Misschien kun je smokkelen door twee meerderingen tegelijk uit te voeren, ik weet niet of je in elke 2e naald moet meerderen, maar dan doe je dat om de 4e naald.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 20:20
ik zou het ook per twee steken doen, dan blijft het aantal het juist. 
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
geejaa View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 November 2012
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geejaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 13:58
Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik het idd maar met 2 steken ga doen, zal niet heel veel uitmaken toch? Aan weerszijden van de markeerder 1 steek meerderen, staat er, dan krijg je dus 4 steken per meerdering, dat worden er nu 8. Ja, da's toch eigenlijk wel veel. Nou ja, ik ga gewoon m'n zoon vetmesten... opgelost!
LOL
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 14:07
Je kan niet zomaar het dubbele aantal meerderingen gaan doen. Je moet er wel voor zorgen dat het totaal gelijk blijft, anders raakt je trui uit model en wordt te wijdt. Net wat Magtelt schrijft, als je ze bijvoorbeeld om de twee naalden moet doen aan weerskanten (dus 2 x 1steek meerderen) dan zou je nu om de vier naalden 2 x 2 steken kunnen meerderen. 
Maar wat ik me nu bedenk, je schrijft aan weerskanten van de markeerder 1 steek meerderen, dan is dat toch twee, en dan blijft het aantal toch even? Wat is dan het probleem? Of snap ik het niet goed?
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns