Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Binnenstebuiten...

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Binnenstebuiten...
    Posted: 20 November 2012 om 09:59
Ik heb gisteren ontdekt (Grietje heeft dit ontdekt, thanks!) dat ik binnenstebuiten blijk te haken bij de petit fours van Grietje. Ik snap niet hoe ik dit voor elkaar krijg... Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Al mijn haakprojecten tot nu toe lijken wel goed te zijn gelukt, dus ik snap niet hoe ik dit nu ineens verkeerd doe...
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 10:38
Ik merkte dit ook toen ik pas begon te haken. Als je begint dan krult je werk op, je neemt aan dat het de goede kant op krult, maar dit is niet het geval, je zal het dus de andere kant op moeten "krullen" zegmaar. je haaknaald moet altijd aan de buitenkant van je werk zitten, niet aan de binnenkant. 
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 10:51
ik haak ook altijd binnenstebuiten omdatik dat prettiger vind haken.
zo gauw ik ergens mee ga minderen dan keer ik het werk goed en haak op de goede manier verder tot hij af is.

Back to Top
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 11:03
Toch vreemd, ik heb al heel veel filmpjes op YouTube bekeken en ik doe het naar mijn idee precies zo... Zal toch wel iets verkeerd doen aangezien het resultaat binnenste buiten is... Heb even wat foto's gemaakt van de magische ring open en gesloten hoe ik begin. Normaalgesproken draai ik mijn werk niet om als ik de ring heb gesloten, maar ik probeer nu een ronde met wel omdraaien direct na de ring.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 11:09
zoals je hem hebt liggen heb je de bovenkant boven liggen.
ik zou hem niet gaan draaien hoor want dat staat heel raar.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 11:14
zoals je het nu hebt liggen ligt het goed .
Nu linksom gaan haken ,maar dan moet je geen kuiltje gaan maken maar een bolletje naar je toe maken .
Als je dat niet lukt doe je dat pas als je de achterste lus moet gaan haken .

Back to Top
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 11:20
Ok, dank jullie, ik ga het proberen. Even voor de zekerheid een foto:

Back to Top
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 11:34
Ziet er goed uit volgens mij.

Als je binnenstebuiten haakt (dus met de haaknaald aan de binnenkant) dan is het toch hartstikke krap haken of niet?
Back to Top
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 11:40
Ja, bonko klopt... Ik vond het ook niet echt makkelijk of een succes..Wink Het lijkt nu wel beter te gaan, de tip om een bolletje naar je toe te maken heeft mij blijkbaar de ogen geopend, haha.
Back to Top
bonko99 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bonko99 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 11:48
Haha! Vooral met van die kleine dingen als de petit four is het volgens mij een onwijs gepriegel. Maar blijkbaar vond je toen haken nog steeds leuk dus kan je nagaan hoe leuk het nu wordt! Wink

Ik heb mezelf ook leren haken door gewoon een boekje met patronen te kopen en aan de slag te gaan. Ik ben nog geen haak-virtuoos zoals sommige dames hier maar ik denk dat het me aardig afgaat. En het belangrijkste is; ik beleef er veel plezier aan om het te doen!
Back to Top
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2012 om 12:00
Wat leuk, we hebben ongeveer dezelfde haakgeschiedenis, haha. Ben ook geen expert, maar vind het wel heel erg leuk. Echt een nieuwe verslaving. En dankzij al die lieve mensen hier komen we er toch uit en leren we een heleboel!! :) Wat voor dingen heb jij allemaal al gemaakt?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns