Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Herinnerboek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Herinnerboek
    Posted: 16 December 2012 om 08:46
Ik ga voor mijn dochters een herinner boek maken. Alles wat me te binnen schiet over hun komt daar in te staan. Gekke dingen die ze uitgehaald hebben, wanneer ze zijn gaan lopen, leuke uitspraken, lievelingsboek of film.
En alles gewoon door elkaar, in chronologische volgorde zou ik het niet meer weten.
Alles word opgefleurd met stickers, tekeningen, foto's ed. 

bv. mijn oudste dochter zegt nu dat pizza haar lievelingseten is(lustte ze nooit) dat is toch leuk om later terug te lezen.

Ik doe dat gewoon in een fotoalbum,lekker dik, ik had liever een plakboek gehad maar die kan ik nergens vinden. 

Als iemand nog tips of ideeën heeft hoor ik dat graag.

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2012 om 09:38
leuk idee mimisa
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2012 om 09:54
plakboeken zijn bij de hema en de action
lydia wijsbroek
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer winter61beer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2012 om 10:14

Hoi Mimisa,plakboeken of te wel schetsboeken zijn zoals lydia al zeg vol op te koop bij Hema en Action,

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2012 om 10:55
Je kunt ook boeken kopen uit de serie Oma vertel eens, er is ook een Mama vertel eens. Met allerlei vragen die je beantwoordt. Dingen waar je zelf niet snel op komt. Hoe zag het huis er uit? Wat voor apparaten waren er wel/niet?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2012 om 10:59
wat een leuk idee, veel plezier het het maken van het boek.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2012 om 11:41
Dat heb ik voor mijn kleinkinderen gedaan tot ze drie jaar zijn er zijn ook mooie spreuken en soms een foto als die speciaal was een kaartje van geboorte of overlijden van familie ,mijn oudste kleindochter is nu 13jaar en soms kijken wij er saman in en dan komen de tranen in onze ogen omdat het zo mooi en aangrijpend is ,dus zeker doen Thumbs Up
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2012 om 11:54
Ik zou een ringband kopen met losse plastic insteekhoesjes, kun je losse vellen papier instoppe en blijft mooier, vieze vingers etc. Voordeel is ook dat je de volgorde altijd nog kunt veranderen Wink
groetjes margriet
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2012 om 12:15
Originally posted by ridder204 ridder204 wrote:

Ik zou een ringband kopen met losse plastic insteekhoesjes, kun je losse vellen papier instoppe en blijft mooier, vieze vingers etc. Voordeel is ook dat je de volgorde altijd nog kunt veranderen Wink

wat een goed idee

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2012 om 12:50
Wat een leuk idee, ze groeien zo hard die kinders dat je er veel van vergeet 
Met zo'n boek kan je overal nog even op terugblikken 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2012 om 18:43
Het is ook een leuk idee om foto's te maken van hun tekeningen en andere voortbrengsels en van hun kleren van nu en misschien ook van vroeger.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2012 om 22:53
ik heb voor mijn beide zonen elk jaar agenda's ingevuld elke dag tot ze ongeveer 10j waren . dus hoe hun dagindeling was , wat ze wogen , wat ze aten  enz . Ik schreef alles op en vind het zelf ook nu nog fijn om erin te lezen .
Dus ik raad het je zeker aan mimisa om het te doen want het blijft waardevol
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
mafke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mafke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2012 om 23:01
wat een goed idee.
Ik heb ook een herinner doos, daarin zitten oa eerste jurkje, schoentje etc.
Alles wat te groot is voor een album
Back to Top
francis2 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2013 om 12:04

Mijn grootvader had dat ooit ook gedaan. Maar dat boek heb ik na zijn overlijden nooitmeer teruggevonden. Ook had hij van ons vieren (mijn twee nichtjes, mijn broer en ik) op de muur achter de kelderdeur ons geregeld gemeten.

Van zodra we konden staan, werden we gemeten. Hoe? Op blote voeten, hielen tegen de muur rug tegen de muur, hoofd(je) goed recht. Dan met een tekendriehoek langzaam naar beneden tot zachtjes op de schedel. Daar werd dan een streepje gezet.

Dan mochten we er onderuit. Er werd de datum bijgezet en dan met de vouwmeter de lengte gemeten en er ook bijgezet. Moest na verloop van tijd die muur herschilderd worden, dan werd eerst ALLE datums en lengtes op een blad papier geschreven (voor elk kind op een apart blad met de naam erop) Nadat de verf droog en uitgehard was, werd eerst alle info terug op die muur gezet.

Maar ja, na het overlijden van mijn grootvader is het er nietmeer van gekomen om al die info op te schrijven. En de nieuwe eigenaars hebben dat natuurlijk allemaal weggedaan.
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2013 om 14:25
Een heel mooi idee Mimisa....
En dat is en blijft voor je kids een prachtig kado...

Back to Top
jetje1970 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jetje1970 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2013 om 21:29
Super leuk idee.
In insteekhoesjes kun je misschien ook wat tekeningen, kleine knutseltjes of werkjes van school bewaren. Ieder jaar de krant (of nieuws) van hun verjaardag is ook een leuke tip.

Gr. Rianne

Back to Top
MG Jewelry View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MG Jewelry Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2013 om 23:01
Dat doe ik inderdaad ook, en ik heb er 5 dus ik eb heel wat te schrijven, haha.
Mijn oudste is nu 9 jaar en leest haar boekje wel eens en vind het nu al zo onwijs leuk.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns