Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

garen wassen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: garen wassen
    Posted: 07 Januari 2013 om 19:30
als je een deken maakt van stof, wordt geadviseerd om de lapjes eerst te wassen ivm eventuele krimp.

nou dacht ik, kun je dit met brei/haak garen ook doen?
tis natuurlijk zonde als je een trui of zo hebt gebreid in een bepaalde maat, dat ie zou krimpen als je 'm zou wassen.

zijn er mensen die dit weleens gedaan hebben, of is dit een raar idee....?

Groetjes Petra

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 20:15
Ik denk dat het wel kan. Je zou het in strengen kunnen binden. Die wind je dan eerst om de rugleuning van een stoek en bind ze aan twee kanten vast.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 22:16
Staat er op het garen niet dat het krimpvrij is ???

Tegenwoordig is dit heel vaak het geval .Het garen krijgt een behandeling waardoor de schubjes niet meer inelkaar kunnen grijpen .

Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 22:18
Geen idee, ik zal eens kijken. Het gaat nu om de saskia van de wibra.
Groetjes Petra

Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2013 om 22:33
Ik heb een deken gemaakt met de zeeman wol. Ik heb er spijt van, want een hoop werk en na 1x wassen was het model eruit en de deken een stuk minder zacht en flexibel. Saskia en zeeman acryl ga ik zeker nog gebruiken voor knuffels, niet meer voor een deken.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2013 om 08:56
Saskia is volgens mij acryl en dat krimpt niet Alleen wol heeft de eigenschap van krimp
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns