Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Quikten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kaatgr View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kaatgr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Quikten
    Posted: 08 Januari 2013 om 15:14
Mijn moeder is sinds kort met pensioen en nu wil ze proberen te gaan quilten. We zijn al een paar keer bezig geweest met zn tweeen en you tube is ook al afgestruind maar echt een duidelijk stappenplan hebben we nog niet gevonden. Nu is ze binnenkort jarig en ik dacht dat een goed boek over quilten wel een leuk cadeautje zou zijn.

heeft iemand een tip?

alvast bedankt

groetjes
karen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2013 om 15:38
Handboek voor patchwork en quilts, technieken, materialen en patronen van Karin Pieterse schijnt de quiltbijbel te zijn. ISBN 90 230 0923 1  NUGI 441

Pas nog gehoord van iemand die cursussen geeft en dit boek nog steeds als basis gebruikt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2013 om 15:49
ja inderdaad de boeken van Karin Pieterse zijn heel goed ik heb er twee van haar in de kast staan! Er staat een duidelijke uitleg in en tips echt de aankoop waard
ik heb het jaren geleden eens gedaan maar heb er momenteel weinig tijd voor We bewaar ik alle katoenen kleding kinderjurkjes en mijn mans overhemden enz
misschien is het ook leuk om bij iemand op les te gaan het is leuk een hobbie gezamelijk uit te voeren
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2013 om 16:53
Kijk eerst eens in de bieb of in een kringloop winkel of bij de Slechte

Er wordt verschillend geoordeeld over dit boek . De een is laaiend enthousiast de ander vindt de lappen tekst te groot en vindt het een miskoop .

Irma Eskes heeft ook verschillende boeken geschreven en heeft zelf ook les gegeven .

Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2013 om 23:44
Je zou eens kunnen kijken of er  bij je moeder in de buurt een cursus gegeven wordt.  Op http://quilten.startpagina.nl/ Kun je allerlei vragen stellen. In de witte boekwinkel kun je ook leuke boeken kopen over quilten met voorbeelden die niet zo moeilijk zijn. Maar ik zal je wel vertellen het is net zo verslavend als haken en breien.....Wink
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
kaatgr View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kaatgr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2013 om 08:22
Dank je wel voor deze tips!!! Ik ga ermee verder en zal proberen zelf niet verslaafd te raken ( mijn man vind dat ik al genoeg rotzooi maak met haken Wink)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns