Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

zijn de kringloopwinkels verzadigd?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: zijn de kringloopwinkels verzadigd?
    Posted: 14 Maart 2013 om 15:30
Ik heb ooit een oude driepoot hoekstoel gekocht. Alleen is de zitting iets beschadigd omdat de kat daar aan krabbelde.
Mijn man vind hem vreselijk  en dacht doe hem dan wel naar de kringloop. Nu willen ze hem niet eens bij een kringloop hebben. Om hem nu naar de vuilnis te brengen vind ik ook zo wat.
Ook leuke vasen en bloempotten willen ze niet hebben.

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 15:38
Wat raar zeg
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 16:07
Oja hoor,ze zijn erg kieskeurig!
Ze zijn eens bij me thuis geweest omdat ik meerdere dingen had,nou ze namen alleen het beste mee en de rest mocht ik naar de stort brengen!
Voor de mooie dingen laat ik ze dus ook niet meer komen!
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 16:38
Dan is dat dus  niet alleen bij ons.

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 16:42
het is wel per kringloop verschillend .
 
Er is er hier een die neemt geen tv's wasmachines en koelkasten meer . Een andere een dorp verderop is er nog heel blij mee .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 17:37
Bij ons moet je juist elektrische apparaten naar de kringloopinname brengen, wat nog heel is, gaat naar de winkel, het andere slopen ze.

Kun je niet iets breien of haken voor de zitting? Of zijn de houten poten bekrabbeld? Dan zou je ze kunnen plamuren en verven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 17:51
Bij ons is de kringloop zo duur geworden dat iedereen erover klaagt. En alle dingen, behalve kleding, ligt 3 weken in de winkel en als het niet verkocht is wordt het bij de buren (gemeentewerf -> vuilstort) gedumpt???!!!???
Waarom het dan niet wat goedkoper maken???????
 
Ik ben vrijwilligster in een winkel voor tweedehands baby, kinder, dames, herenkleding, schoenen, tassen, etc. en bij ons is het altijd druk. Alle opbrengst is voor het goede doel.
Wij vragen kleine prijsjes en mensen kunnen bij ons dus gewoon kleding en aanverwante artikelen inleveren.
Mensen geven het liever aan ons dan dat ze het in de bak bij de kringloop doen.
 
Ik heb vanmiddag 3 mooie colbertjes van mijn eigen moeder staan verkopen, die zij gisteren in de winkel had gebracht voor de verkoop! Wink
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 18:21
de klacht dat ze te duur worden heb ik ook al gehoord . Er was een mevrouw die speelgoed gebracht had en zag waar het nu voor geprijsd was en ze sprak er schande van .
 
Er is al een kringloop opgedoekt vanwege de te hoge salarissen stond er in de krant
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 18:44
ja dat verschilt per kringloop! doe zelf in een kringloop vrijwilligers werk, niemand wordt er betaald! zijn pas gestart, geld over in de toekomst is voor goed doel,is een kleine crea bea ruimte, waar we voor kleine prijsjes workshops gaan aanbieden,adverteren daarvoor in t plaatselijke ggz krantje, dus de poeh ha zal niet komen, maar wel de mens met de kleine beurs en alles wat in redelijke staat is willen we graag, grote meubels daargelaten daar is geen ruimte voor
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 18:55
Bij ons is de kringloop afgelopen weekend afgebrand, die zoeken nu heel veel nieuw spul ;) Wel ffies naar Ede brengen :D
Back to Top
Haakmama View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 10 Maart 2013
Locatie: Renswoude
Status: Offline
Points: 190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haakmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 19:18
Dan woon je in de buurt prideke.
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 19:21
wij hadden een kringloop hier maar die is failliet gegaan.
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 19:25
Oorspronkelijk waren de kringloopwinkels van Apeldoorn bedoeld om mensen aan het werk te krijgen en ervaring te laten opdoen voor hun CV, maar de subsidies worden niet meer gegeven en de winkels moeten zichzelf bedruipen. En dan worden de prijzen fors verhoogd. In Twello vragen ze bijvoorbeeld € 3,50 voor een 2ehands DVD, nou dan kun je beter een nieuwe voor € 1,99 bij Action kopen. Wat vooral zo irritant is, is dat ze de spullen gratis aangeleverd krijgen, meestal hoeven ze er de deur niet voor uit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2012
Locatie: NB
Status: Offline
Points: 1191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 20:03
klopt ze hebben eisen, zo werd een grote vogelkooi niet aanvaard vanwege de bruine(losse) poot die erbij was, kon zo naar de stort......
marktplaats is een betere optie, heb ik al eens iets af laten halen tegen een bos bloemen........
beide partijen blij....
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je


http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
Semmama View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2013
Locatie: Zuid-Holland
Status: Offline
Points: 801
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Semmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 21:27
Hier werd ik ook met mijn spullen weggestuurd bij de voedselbank. I.v.m. ruimte gebrek konden ze geen andere spullen meer aannemen dan voedsel. Voorheen bracht ik er boeken, cd's, dvd's, speelgoed enzo heen. Jammer is dat dan.
Net begonnen en nu al verslaafd.
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 September 2012
Locatie: Voorne-Putten
Status: Offline
Points: 337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2013 om 23:45
Ik heb geen ervaring met de Kringloop maar wel met de plaatselijke rommelmarkt die vreselijk kieskeurig is. Wel, het is graag of niet, wij bieden er iig nooit meer iets aan. We kijken eerst in onze naaste omgeving of we er iemand een plezier mee kunnen doen. Daarna eventueel Marktplaats en als dat ook niet lukt gaat het toch maar naar de stort. Maar het voelt niet goed. 
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2013 om 00:13
Wij hebben twee kringloopwinkels in de buurt, de een is een kringloop met mensen die moeten integreren en die vragen een derde van de nieuwwaarde en de andere kringloop is bestaat uit vrijwilligers en die opbrengst gaat naar een goed doel en zijn hele leuke prijsjes
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2013 om 07:56
Dat hebben wij ook Simone! Ik ga graag naar die voor het goede doel.
Zij weten dat ik ook vrijwilligster ben en als ik iets voor etalagemateriaal koop of bijv. een pop voor in de etalage, dan krijg ik bij hen korting. Omdat we dan beide doelen steunen!
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2013 om 10:51
er is een kringloop in boxtel daar hebben ze tot mijn grote verbazing bijna overal antidiefstal beveliging gehangen
had zo iets het is zo goedkoop moet dat dan ook nog gepikt worden
 
maar zo zie je maar weer je hebt overal mensen voor
 
 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2013 om 11:03
Als je voldoende opslagruimte hebt, kun je dingen bewaren voor Koninginnedag en dan voor een klein prijsje verkopen. Ik vind het wel jammer dat je in Nederland zo veel regeltjes en verordeningen hebt. In Amerika kun je gewoon in je voortuin een verkoop houden, hier zou je dan onmiddellijk de politie erbij hebben.

Ik heb wel eens in de zomer een groot bord in de voortuin gezet : Gratis mee te nemen, met oud speelgoed en meubilair erbij. Alles is weggegaan. Soms kwamen mensen wel aanbellen om te vragen of het geen kwajongensstreek van onze kinderen was. Maar die woonden al jaren op zichzelf.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns