Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kussen haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Deirdrah View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deirdrah Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kussen haken
    Posted: 23 Maart 2013 om 16:46
Hallo allen,

Ik wil graag hoezen voor kussens gaan haken maar weet niet goed welke afmetingen de panelen moeten gaan worden. De kussen die ik als vulling wil gaan gebruiken zullen 50x50 cm zijn. Het patroon wat ik wil gaan gebruiken is een granny. Hoe groot moeten mijn panelen worden als ik twee identieke panelen wil hebben en deze rondom aan elkaar vast wil maken?

Alvast bedankt
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 17:03
Als ik het goed begrijp, bedoel je met panelen de maat van de kussens.
Dat is gewoon hetzelfde als de binnenkussens, dus 50 bij 50. Succes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 20:18
of bedoel je de granny's...... dan moet je gewoon een proeflapje(granny) haken met de wol/katoen die je wilt gebruiken, en die eventueel groter/kleiner maken of ander dikker/dunner garen ......... moet te doen zijn ..... toch....

het eindresultaat is de grote van je kussen.
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 20:54
Je kunt de granny ook steeds groter maken tot hij 50/50 cm is. of 4 van 25/25 cm. Gewoon doorhaken tot je die maat hebt, eventueel de laatste toer vasten, als het te groot dreigt te worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Deirdrah View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Deirdrah Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 21:52
Ik wil 1 granny gaan maken voor de voorkant en 1 voor de achterkant. Het is dus als ik het goed begrijp niet nodig om de lappen iets groter te maken voor de bolling van het binnenkussen?
Hij moet natuurlijk er wel inpassen als ik de grannys aan elkaar vast maak :p
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 23:00
Ik zou aan elke kant wel 1 a 1,5 cm extra rekenen om de bolling te voorkomen, het aan elkaar naaien zorgt ervoor dat de binnenruimte wat kleiner wordt.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2013 om 23:12
Ik denk niet dat ik extra ruimte zou rekenen voor de bolling. Er zit genoeg rek in een gehaakte kussenhoes, lijkt mij.

Back to Top
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2013 om 09:50
Ik heb 2 kussens gekregen die aan de voorkant en achterkant 9 vierkanten hebben.. Ze heeft ze voor mij kleiner gemaakt waardoor de kussens mooi gevuld zijn.. Vind ik persoonlijk mooier dan wanneer ze plat zijn.. En vooral als je met materiaal werkt wat ook nog rekt..
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns