Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Alfabet haken - het begin...

 Reageer Reageer Pagina  123 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Alfabet haken - het begin...
    Posted: 28 Maart 2013 om 11:34
Hoi allemaal!

Ik ben begonnen met het haken van een alfabet, een klassiek lettertype in 3D. En pfoe, dat was veel meer werk dan vooraf ingeschat! Vooral het in elkaar zetten van de letters kost nog best veel tijd. Gezien ik nergens echt een goed patroon kon vinden van een lettertype met schreef, ben ik het zelf maar gaan bedenken. Het lettertype waar ik het alfabet op baseer is trouwens Century Schoolbook.

Ik dacht ook dat het misschien wel handig was voor mezelf om een topic te openen om m'n eigen voortgang bij te houden, en ook een beetje als stok achter de deur want anders komt het nooit af. Tongue
Elke keer als ik weer een letter af heb zal ik h'm aan dit topic toevoegen.

Misschien komen er ook nog cijfers bij, maar dat ligt er een beetje aan hoeveel garen ik nog over heb aan het eind, haha.

Ik had ooit een keer van een mevrouw een hele hoop garen gehad in lila, oud roze en licht roze, deze ga ik voor het alfabet gebruiken:




En dit zijn de eerste twee letters die ik al af heb! De L en de E. Ze zijn allebei ongeveer 15cm hoog.



Hopelijk kan ik 1 a 2 letters per week maken. Deze week heb ik vandaag en vrijdag nog vrij, dus dat gaat zeker van pas komen. Smile



Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 11:47
Ze zijn schitterend. Heb je dit zelf uitgeknobbeld? Knap hoor! Ook heel mooi gemaakt!
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 12:05
Knap hoor!!!
Back to Top
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 12:06
Thanks! :)

Pippie,
ja ik heb ze zelf uitgeknobbeld. Eerst had ik de letters groot uitgeprint op papier, en net zolang gehaakt tot ik dezelfde vorm had. Zo is het wel te doen.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 12:46
Heel mooi gemaakt. Knap. Wat wil je gaan doen met het alfabet??
Back to Top
Wilma00 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 703
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma00 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 13:20
Ontzettend mooi en knap werk,maar mijn 1e vraag was ook; wat ga je er mee doen?
Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1909
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Molemieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 13:28
Prachtig gemaakt!
Back to Top
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 13:32
Nogmaals bedankt allemaal! :)

En wat ik er mee ga doen, tsjah, dat weet ik eigenlijk nog niet precies... Een vriendin van me is lerares op een basisschool en wil ze waarschijnlijk wel als decoratie voor het klaslokaal gebruiken. De patronen zet ik waarschijnlijk op Ravelry, dan hou ik er zelf wat aan over en kan ik er anderen ook blij mee maken.

Het lijkt me ook leuk om er woorden van te maken en bijv. in huis te zetten, iets als 'HOME' of 'LOVE'. :)
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2012
Locatie: NB
Status: Offline
Points: 1191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 13:49
wow dat word een karwei, wel heel erg leuk....
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je


http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
Loepke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2010
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1747
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loepke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 14:38
Whaw! Knap!
Back to Top
elke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1764
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 16:05
Wow dat is schitterend, kan al niet wachten voor de patroontjes Big smile ClapClap
Back to Top
haakes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Locatie: zoetermeer
Status: Offline
Points: 222
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 16:25
Knap werk! Leuk idee om er woorden mee te maken en om ze voor de basisschool te gebruiken.
Back to Top
J@nke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Status: Offline
Points: 1165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J@nke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 16:52
Heel mooi!

Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 17:45
Heel gaaf,ook echt iets voor mij
Groetjes jenny
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2743
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 18:06
Ik vind het super knap van je , mijn complimenten.

Groetjes, Lidia
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 19:19
heel mooi!!!!
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 20:57
prachtig gemaakt
Back to Top
Jolantje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 November 2012
Status: Offline
Points: 142
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 21:27
Mooi! Goed bezig!
Back to Top
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 21:28
Thanks allemaal! :)

Ik had vanmiddag even een sprintje getrokken haha, en nu zijn ook de H en de I af.


Back to Top
jetje1970 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Mei 2012
Locatie: Markelo
Status: Offline
Points: 1021
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jetje1970 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2013 om 21:35
Gaat nog een heel karwei worden, maar het begin is goed!
Leuk idee om ook te gebruiken voor decoratie woorden (home, love) helemaal in.
Kan me voorstellen dat de school er ook heel blij mee zal zijn.
 
Gr. Rianne
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns