Vraag over haakpatroon |
Reageer ![]() |
Autheur | |
KarinVE ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 04 Januari 2013 Locatie: Middelburg Status: Offline Points: 30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05 April 2013 om 12:22 |
Hallo,
Ik heb hier een leuk patroon gevonden van een shrug. Nu vraag ik me alleen wat af: er wordt een haaknaald J gebruikt, als ik het goed heb is dat een ned maar 6, maar katoen maat 3, zijn die maataanduidingen ook anders? Kan ik bijvoorbeeld Phildar cotton (maat 3) hiervoor gebruiken? groetjes Karin |
|
![]() |
|
ikkie1202 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 08 Juni 2012 Locatie: Belgie Status: Offline Points: 395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik weet het niet 100% zeker. Ik had er zelf nog nooit ven gehoord dus
ben eens gaan googelen. Maar wat ik tegenkom is dat size 3 cotton een
looplengte heeft van ongeveer 137 meter per bol. Aangezien phildar een
looplengte heeft van 121 is hij dus wel iets dikker, maar of je op die
hoeveelheid verschil ziet weet ik eerlijk gezegd niet :( zo ervaren ben
ik (nog) niet ;) (ik haak dan eigenlijk ook alleen maar knuffels ed)
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Heb je t garen al?proeflapje haken!
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Je haakt omslagdoeken vaak wel met een dikkere naald en dunner garen.
Let wel op dat je genoeg wol hebt, later is het verfbad soms niet meer te vinden. En misschien kun je de bollen die over zijn terugbrengen. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
KarinVE ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 04 Januari 2013 Locatie: Middelburg Status: Offline Points: 30 |
Bedankt voor de tips! Ik ga het gewoon eens proberen
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |