bolero |
Reageer | Pagina 123> |
Autheur | |
Essy
Hobbywonder Lid sinds: 11 Juli 2010 Status: Offline Points: 475 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 April 2013 om 21:39 |
Deze bolero zou ik graag maken voor mijn jongste kleindochter (2) alleen het patroon is in het Japans/Spaans en er kan geen vertaling overheen snik ;-)
Wie zou er eens naar willen kijken en mij misschien een beetje op weg willen helpen.http://www.gabitogrupos.com/LACASITADEMABELY/template.php?nm=1351464975 |
|
Groetjes van Essy
gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik moet zeggen het is een schatje ,zelf ben ik niet iemand die van een patroon kan haken.
maar wel van een foto.plaatje. en volgens mij zijn de plaatjes heel duidelijk . en ben je haast geen beschrijving nodig . maar ik wil wel proberen de text stukken te vertalen.in Word. of kun je dat zelf ?
|
|
oant Sjen
|
|
Essy
Post Options
Thanks(0)
|
Als je dat zou willen doen, graag!!!
Het ziet er inderdaad niet moeilijk uit maar als ik naar het patroontje kijk dan denk NOU!!!!! ik weet het nog niet zo net.
|
|
Groetjes van Essy
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het al geprobeerd maar het lukt niet . ik denk dat het je zo ook wel lukt ,je moet alleen niet te ver vooruit zien .dan word het misschien wel te veel in één keer .
|
|
oant Sjen
|
|
Mamaeer
Duizendpoot Lid sinds: 18 Februari 2013 Locatie: provincie zld Status: Offline Points: 226 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vind deze ook geweldig!!!!! Zou deze ook zo aantrekken bij dochterlief!!
Help, waarom zoveel leuke dingen??? Nu nog weten hoe ik het moet doen, de juiste wol/garen vinden en de tijd...... Als ik al naar het eerste patroontekeningetjes kijk denk ik: wat betekent dit allemaal????? O wat zou mijn meisje er mooi uit kunnen zien deze zomer!!! |
|
Mamaeer
Duizendpoot Lid sinds: 18 Februari 2013 Locatie: provincie zld Status: Offline Points: 226 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Mamaeer
Post Options
Thanks(0)
|
dit helpt misschien wel iets.......
maar voor mij blijft dan in ieder geval nog de vraag: hoeveel moet ik opzetten en hoe lang moet ik doorgaan voor de juiste maat???
|
|
pimmetje
Hobbywonder Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij haak je het rugpand van boven naar beneden, dan kun je beginnen met de schouderbreedte en dan met een vestje dat goed past bepalen hoeveel steken je moet meerderen voor het armsgat, de lengte kun je later dan ook makkelijk aanpassen aan de bloemenranden van het voorpand. En dan voor de voorkant beginnen met de bloemetjes te haken tot het lang genoeg is om in het armsgat van het rugpand te zetten en dan nog een keer net zoveel bloemetjes voor het voorpand. Van de mouwtjes is zo te zien wel een duidelijke tekening, die worden ook van boven naar beneden gehaakt zodat de schulprand er gelijk aangehaakt kan worden. |
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij heeft Pimmetje gelijk je begint boven .je kunt dit aan de Meendering zien als je het uitvergroot.
|
|
oant Sjen
|
|
Mamaeer
Post Options
Thanks(0)
|
met wat voor draad is dit gemaakt denken jullie?
katoen?? en waar koop je die voordelig??
|
|
pimmetje
Hobbywonder Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk gezien de glans met en mengdraag katoen/acryl, niet te dik haaknaald 3-3,5. Geen idee waar je die goedkoop kunt kopen. Ik gebruik het zelf nooit, alleen maar 100% katoen of minimaal 75%wol
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
Essy
Post Options
Thanks(0)
|
Soms staan er zelfs cijfers bij voor het aantal naalden, rugpand is evt ook uit te tellen.
Ik moet er echt eens voor gaan zitten om het dan zelf op te schrijven. Want ik wil hem echt gaan maken voor mijn kleine peuter kleindochter. |
|
Groetjes van Essy
|
Mamaeer
Post Options
Thanks(0)
|
en ik voor mijn kleuterdochter, haha....
en ook nog dat leuke rokje, waar ik het al eerder over gehad heb. moet nog es gaan shoppen, dat doe ik alleen niet zo graag, dus moet echt moed verzamelen!
|
|
Mayabees
Hobbyguru Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Post Options
Thanks(0)
|
Voor de gevorderden is dit misschien allemaal zo even uit te vogelen. Maar ik zit ook met veel liefde te kijken naar dit prachtige bolero.
En de ervaring leert gewoon doen.......
Hier dezelfde bolero (inclusief jurkje) met misschien duidelijker telpatroon(?)
|
|
http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is schattig. Ik denk dat het met de link van Mayabees na te maken moet zijn.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Mamaeer
Post Options
Thanks(0)
|
Wauw!!! Hier MOET ik voor gaan zitten!! Hoe krijg je het gevonden??? |
|
Mayabees
Hobbyguru Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Post Options
Thanks(0)
|
O dat is niet zo moeilijk, op die eerste website (onderaan) staat een link naar een russische website en daar door heen bladeren, kwam ik deze tegen.
Maar kijk niet teveel zag daar op die website plaatjes van 500 bolero's.
Maar het klopt toch dat dit hetzelfde bolero is?
|
|
|
Mamaeer
Post Options
Thanks(0)
|
nee toch niet. de eerste is meer met bloemen, meer open....
de 2e is wel erg leuk ook met die jurk.... hou niet zo van kitsch, maar hier is ie toch wel lief!
|
|
bloem
Post Options
Thanks(0)
|
helemaal geweldig Mayabees, en simpel te vertalen .
|
|
oant Sjen
|
|
Mayabees
Post Options
Thanks(0)
|
Ja nu zie ik het ook. Bij de tweede zijn de mouwen en de bolero 1 stuk? Of zie ik dat verkeerd? Ik snap van deze tekening niet zoveel. Mochten jullie hem hebben gemaakt dan zie ik graag het resultaat bij creaties en misschien als ik er aan toe ben, dan zou ik graag advies in dezen willen. |
|
|
Reageer | Pagina 123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |