Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

bolero

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
haakes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Locatie: zoetermeer
Status: Offline
Points: 222
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2013 om 12:21
Helaas heb ik twee knullen van 12 en 13 jaar dus niet echt van toepassing voor mij om te maken. Maar voor goedkoop katoen kan je terecht bij de wibra of bij de witte boekenhandel. Bij de zeeman hebben ze nu hele mooie
Kleuren van de soft. Misschien is dat ook geschikt om hiervoor te gebruiken.

Succes in ieder geval, ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2013 om 11:55
Ik heb nog een bol action gevonden(niet geschikt voor dit werk) .en daarvan een proeflapje gehaakt.
het patroon is duidelijk.
maar ik ga garen halen met tenminste 50% katoen'
anders is het zonde van het werk .
oant Sjen
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2013 om 10:31
breien is meer mijn ding .maar Ik wil het proberen .voor mijn kleinDochter van bijna 2 . dan haal ik garen zij zeeman of action ,als het niet lukt jammer dan.

daarom eerst maar een proefstukje maken.ik laat wel weten hoe het gaat 

oant Sjen
Back to Top
Semmama View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2013
Locatie: Zuid-Holland
Status: Offline
Points: 801
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Semmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2013 om 10:06
Hij is zoooooooooooooo schattig!!!
Maar zo'n tekening lezen is niet echt mijn ding, jammer. Maar ik denk dat mijn kleine meid mij opvreet als ik m voor elkaar krijg Wink
Net begonnen en nu al verslaafd.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2013 om 23:34
Originally posted by bloem bloem wrote:

van welk garen zou dat jurkje gehaakt zijn .weet iemand dat ?
Zo te zien met hetzelfde garen als de bolero
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2013 om 09:11
van welk garen zou dat jurkje gehaakt zijn .weet iemand dat ?
oant Sjen
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 14:15

Ja nu zie ik het ook. Bij de tweede zijn de mouwen en de bolero 1 stuk? Of zie ik dat verkeerd?

Ik snap van deze tekening niet zoveel. Mochten jullie hem hebben gemaakt dan zie ik graag het resultaat bij creaties en misschien als ik er aan toe ben, dan zou ik graag advies in dezen willen.LOL

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 14:11
helemaal geweldig Mayabees,    en simpel te vertalen . 
oant Sjen
Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2013
Locatie: provincie zld
Status: Offline
Points: 226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 14:07
nee toch niet. de eerste is meer met bloemen, meer open....
 
de 2e is wel erg leuk ook met die jurk....
hou niet zo van kitsch, maar hier is ie toch wel lief!
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 14:04
O dat is niet zo moeilijk, op die eerste website (onderaan)  staat een link naar een russische website en daar door heen bladeren, kwam ik deze tegen.
 
Maar kijk niet teveel zag daar op die website plaatjes van 500 bolero's. Confused
 
Maar het klopt toch dat dit hetzelfde bolero is?

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2013
Locatie: provincie zld
Status: Offline
Points: 226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 14:00
Originally posted by Mayabees Mayabees wrote:

Voor de gevorderden is dit misschien allemaal zo even uit te vogelen. Maar ik zit ook met veel liefde te kijken naar dit prachtige bolero.
En de ervaring leert gewoon doen.......
 
Hier dezelfde bolero (inclusief jurkje)  met misschien duidelijker telpatroon(?)
 
 
Wauw!!!
Hier MOET ik voor gaan zitten!!
Hoe krijg je het gevonden???
 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14060
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 13:51
Het is schattig. Ik denk dat het met de link van Mayabees na te maken moet zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 13:25
Voor de gevorderden is dit misschien allemaal zo even uit te vogelen. Maar ik zit ook met veel liefde te kijken naar dit prachtige bolero.
En de ervaring leert gewoon doen.......
 
Hier dezelfde bolero (inclusief jurkje)  met misschien duidelijker telpatroon(?)
 

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2013
Locatie: provincie zld
Status: Offline
Points: 226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 13:13
en ik voor mijn kleuterdochter, haha....
 
en ook nog dat leuke rokje, waar ik het al eerder over gehad heb.
moet nog es gaan shoppen, dat doe ik alleen niet zo graag, dus moet echt moed verzamelen!
Back to Top
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 Juli 2010
Status: Offline
Points: 475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 13:10
Soms staan er zelfs cijfers bij voor het aantal naalden, rugpand is evt ook uit te tellen.
Ik moet er echt eens voor gaan zitten om het dan zelf op te schrijven.
Want ik wil hem echt gaan maken voor mijn kleine peuter kleindochter.
Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 12:37
Ik denk gezien de glans met en mengdraag katoen/acryl, niet te dik haaknaald 3-3,5. Geen idee waar je die goedkoop kunt kopen. Ik gebruik het zelf nooit, alleen maar 100% katoen of minimaal 75%wol
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2013
Locatie: provincie zld
Status: Offline
Points: 226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 12:02
met wat voor draad is dit gemaakt denken jullie?
katoen?? en waar koop je die voordelig??
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 11:58
Volgens mij heeft Pimmetje gelijk je begint  boven .je kunt dit aan de Meendering zien als je het uitvergroot.
oant Sjen
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 10:47

Volgens mij haak je het rugpand van boven naar beneden, dan kun je beginnen met de schouderbreedte en dan met een vestje dat goed past bepalen hoeveel steken je moet meerderen voor het armsgat, de lengte kun je later dan ook makkelijk aanpassen aan de bloemenranden van het voorpand. En dan voor de voorkant beginnen met de bloemetjes te haken tot het lang genoeg is om in het armsgat van het rugpand te zetten en dan nog een keer net zoveel bloemetjes voor het voorpand. Van de mouwtjes is zo te zien wel een duidelijke tekening, die worden ook van boven naar beneden gehaakt zodat de schulprand er gelijk aangehaakt kan worden.

www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2013
Locatie: provincie zld
Status: Offline
Points: 226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2013 om 09:28
dit helpt misschien wel iets.......
 
maar voor mij blijft dan in ieder geval nog de vraag: hoeveel moet ik opzetten en hoe lang moet ik doorgaan voor de juiste maat???
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns