hoe gehaakt topje aan stoffen rokje zetten? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 Juni 2013 om 22:16 |
Ik ben bezig een meisjesjurkje te maken. Ik heb een leuke lapje gekocht en heb met een mooie bijpassende kleur een schattig bovenstukje gehaakt.
Maar nu... moet ik de afmetingen van de (rechte) lap nog aanpassen voor ik het aan het gehaakte lijfje zet? Is er ergens een beschrijving van hoeveel extra ruimte je per hoeveel borstomvang kunt nemen bvb? Zodat je niet te veel plooien krijgt bedoel ik. En bvb een verhouding onderwijdte/bovenwijdte van de lap? Ik heb al gezocht naar patronen van gehaakte topjes met een stoffen rok eraanvast, maar daar werd ik helaas nog niet veel wijzer van. Heeft 1 van jullie wel eens zo'n jurkje gemaakt? Of weten jullie misschien waar daar meer info over te vinden is? |
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
J@nke ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Oktober 2012 Status: Offline Points: 1165 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://hakenenmeer.blogspot.nl/2010_07_01_archive.html?m=1
Bedoel je zoiets? |
|
![]() |
|
Yobsje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1408 |
Ik heb vorig jaar zo'n jurkje gemaakt. Eerst heb ik een dun elastiek aan de rand van de lap stof genaaid, zodat die ging rimpelen, daarna heb ik de goede breedte afgeknipt en toen de lap met de hand aan het bovenstukje genaaid.
|
|
Groet,
Yobsje |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Je kunt ook rijgen en rimpelen. Met garen in de goede kleur.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Je lap in delen verdelen en je topje in evenveel delen en op die plaatsen merken
Dan de merktekens op elkaar aan laten sluiten en de ruimte er tussen inrimpelen Vervolgens aan elkaar naaien
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |